| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Väth tuning |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 15.09.2005 um 19:37 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 15.09.2005 um 22:19 Uhr ]
groenteboer schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 15.09.2005 um 19:15 Uhr ]</font>
road-ster schrieb:
Hallo Nils,
Bij de acceleratie van 0-100 speelt gewicht en koppel een grotere rol
dan een surplus aan pk's!!!
Uiteindelijk bepaalt de gewicht/pk verhouding wie als winnaar uit de strijd komt!!
Ja nou bij die tuning is er toch navenant meer koppel bijgekomen ook? En ga nou niet zeggen dat pk's er nauwelijks toe doen!! Wijsneus. Het is allemaal belangrijk he, koppel, gewicht en pk's. Die Honda type-R gevallen en S2000 zijn bepaald geen koppelmonsters maar toch echt wel snelle sprinters door toch vooral veel pk's bij die hoge toeren (daar zitten ze ook zo op natuurlijk, en dan kun je er gebruik van blijven maken)!
Maar OPZICH/OP PAPIER zou je inderdaad wel denken dat de Elise evengoed sneller moet zijn, zelfs na Joke's tuning. 0-100 op PAPIER van 5,9sec is natuurlijk erg vlug en dat zal ook een 230pk SLK niet halen. Het is dan alleen de vraag of de Elise dat wel echt haalt. Het viel mij dus tegen dat die Elise niet van me wegkwam destijds vanaf 40km/u.... OF hij moet echt niet helemaal het uiterste eruit gehaald hebben (nou deed ik dat opzich ook niet want zo'n goede bestuurder ben ik ook niet ), maar hij deed toch echt wel zijn best zo leek het met het terugschakelen en enorm veel herrie maken tijdens het flink in de toeren jagen!
--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi
Tuurlijk en daar ging het Joke ook om,dat daarbij de nadruk op meer koppel kwam te liggen. Het maximaal aantal PK's komt pas vrij bij 6000 omw/min en wil je een snelle acceleratie dan heb je een sportbak met kortere overbrengingen nodig en het liefst een 2.versnelling die de 100 haalt!!
Ook een afgedraaid vliegwiel zorgd voor een verbetering.......max. 25%!!
Richard
PS:bedankt voor het compliment.......
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 15.09.2005 um 23:56 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 15.09.2005 um 23:57 Uhr ]
groenteboer schrieb:
Vandaag nog bij een verkeerslicht een Lotus Elise het nakijken gegeven, die is natuurlijk horen en zien vergaan toen ik vol gas gaf haha
Jaaa dat is kewl. Maar dee hij evengoed nog een beetje mee achter je dan?
Opzich zou dat moeten kunnen kloppen ja, aangezien ik dat al eens getest had tegen een Elise, en hij niet van mij weg kon komen, in ieder geval niet die 3x van pakweg 50-140km/u... (niet vanuit stilstand gedaan). Dan zou de 230K met 30pk extra er inderdaad (zachtjes) van weg moeten kunnen rijden.
--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi
Welnee joh, hij deed niet eens moeite . Maar we stonden dan ook naast elkaar voor het rode stoplicht, terwijl de weg tweehonderd meter verderop éénbaans werd wegens wegwerkzaamheden. Het was dus van belang wie als eerste dat wegdeel bereikte haha! Hij gaf ook wel volgas, maar ik heb een hele alerte rechtervoet. Daarna nam ik weer gas terug, we reden tenslotte in de stad met een limiet van 50. Is niet zo geslaagd om daar met 140 doorheen te scheuren (voor mijn portemonnee dan )
Het valt me op dat stoplichtsprintjes leuker zijn geworden sinds het tunen. Hij reageert directer op het gas. Zeer aangenaam moet ik zeggen .
Ciao,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 16.09.2005 um 00:08 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
FrankSLK schrieb:
Joke misschien heb ik het ergens gemist maar hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Hoe ver ging de klantvriendelijkheid van Väth? hoop goed voor je of heb je nu een supersprint te koop.
Groeten,
Frank
Daarna....... nog steeds geen antwoord én geen uitlaat!
Als ze dit niet goed afhandelen, dus zeg maar als ze mij laten zitten met die SuperSprint, dan nagel ik ze op het Duitse forum openlijk en genadeloos aan de schandpaal!
Ik houd jullie op de hoogte
Goed nieuws: vorige week is de originele uitlaat binnen gekomen en morgenochtend wordt hij er bij een Profile Tyre Center weer onder gemonteerd .
Van Väth heb ik inmiddels de schriftelijke toezegging dat ik hem terug mag sturen en dat ze het geld terugbetalen.
Je moet nooit juichen voordat de mus is geschoten (of hoe ging dat spreekwoord ook alweer? ), maar het lijkt nu allemaal goed te komen.
Waarschijnlijk moet Anton volgende week een paar dagen naar Frankfurt voor z'n werk, dus dan kan hij hem even bij ze langs brengen (=vlakbij) dus dat zou helemaal mooi zijn!
Ik verlang naar het originele geluid! Dat is wel een grote winst natuurlijk: ik kan nu weer het originele geluid waarderen .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 16.09.2005 um 10:16 Uhr  
|
road-ster schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 15.09.2005 um 22:19 Uhr ]</font>
groenteboer schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 15.09.2005 um 19:15 Uhr ]</font>
road-ster schrieb:
Hallo Nils,
Bij de acceleratie van 0-100 speelt gewicht en koppel een grotere rol
dan een surplus aan pk's!!!
Uiteindelijk bepaalt de gewicht/pk verhouding wie als winnaar uit de strijd komt!!
Ja nou bij die tuning is er toch navenant meer koppel bijgekomen ook? En ga nou niet zeggen dat pk's er nauwelijks toe doen!! Wijsneus. Het is allemaal belangrijk he, koppel, gewicht en pk's. Die Honda type-R gevallen en S2000 zijn bepaald geen koppelmonsters maar toch echt wel snelle sprinters door toch vooral veel pk's bij die hoge toeren (daar zitten ze ook zo op natuurlijk, en dan kun je er gebruik van blijven maken)!
Maar OPZICH/OP PAPIER zou je inderdaad wel denken dat de Elise evengoed sneller moet zijn, zelfs na Joke's tuning. 0-100 op PAPIER van 5,9sec is natuurlijk erg vlug en dat zal ook een 230pk SLK niet halen. Het is dan alleen de vraag of de Elise dat wel echt haalt. Het viel mij dus tegen dat die Elise niet van me wegkwam destijds vanaf 40km/u.... OF hij moet echt niet helemaal het uiterste eruit gehaald hebben (nou deed ik dat opzich ook niet want zo'n goede bestuurder ben ik ook niet ), maar hij deed toch echt wel zijn best zo leek het met het terugschakelen en enorm veel herrie maken tijdens het flink in de toeren jagen!
--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi
Tuurlijk en daar ging het Joke ook om,dat daarbij de nadruk op meer koppel kwam te liggen. Het maximaal aantal PK's komt pas vrij bij 6000 omw/min en wil je een snelle acceleratie dan heb je een sportbak met kortere overbrengingen nodig en het liefst een 2.versnelling die de 100 haalt!!
Ook een afgedraaid vliegwiel zorgd voor een verbetering.......max. 25%!!
Richard
PS:bedankt voor het compliment.......
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.
Met een afgedraaid vliegwiel ben je wel weer je koppel kwijt toch? En je kan geen caravan meer trekken
Groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 16.09.2005 um 10:23 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 16.09.2005 um 10:23 Uhr ]
Cabrio-fan schrieb:
Goed nieuws: vorige week is de originele uitlaat binnen gekomen en morgenochtend wordt hij er bij een Profile Tyre Center weer onder gemonteerd .
Van Väth heb ik inmiddels de schriftelijke toezegging dat ik hem terug mag sturen en dat ze het geld terugbetalen.
Ik verlang naar het originele geluid! Dat is wel een grote winst natuurlijk: ik kan nu weer het originele geluid waarderen .
Ik heb m'n oude uitlaat weer terug, hiephoi!!
Het was nog een hele klus, ze zijn met z'n tweeën veertig minuten bezig geweest.
Wat een heerlijk ingetogen geluid weer
Nu kan ik pas echt genieten van de tuning en de verbeterde accelleratie!
Doei,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 12.10.2005 um 22:38 Uhr  
| Weten jullie het verhaal nog? Ik heb bij Väth in Duitsland mijn SLK laten tunen en heb er ook een ESD (End Schall Dämpfer) onder laten zetten.
Alleen viel het geluid naderhand zo vreselijk tegen dat ik al na tien minuten spijt had. Maar toen was de monteur al naar huis (het was zaterdagmiddag) en telefonisch werd me beloofd dat ik de ESD mocht terugsturen en dat ze mij de originele uitlaat zouden nasturen (die paste niet in de kofferbak).
Het heeft allemaal lang geduurd en de originele uitlaat schijnt eerst nog naar het verkeerde adres te zijn gestuurd, maar alles is meer dan goed gekomen.
Anton moest afgelopen dagen voor zaken naar Frankfurt (toevallig vlak bij Väth) en heeft de ESD persoonlijk bij ze afgeleverd (in zijn eigen auto). We hadden hem weer mooi opgepoetst, maar ik heb hem drie weken onder m'n SLK gehad dus je krijgt hem nooit meer als nieuw natuurlijk.
Ze pakten hem echter niet eens uit en betaalden het volle pond terug! Ook de montagekosten, terwijl ik ze zelf had gezegd dat ik het uiteraard zou begrijpen als ze die kosten van het bedrag zouden aftrekken.
Dat noem ik nog eens goede service! Op het gebied van communicatie kunnen ze nog heel wat leren, maar wat betreft dit akkefietje heb ik dus totaal geen klagen
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 12.10.2005 um 22:52 Uhr  
| Eind goed al goed!!!
Na jouw verhaal over het geluid van de sportuitlaat ben ik wel voorzichtiger
geworden om zoiets aan te schaffen....
In Kleinanzeichen staat een Eisenmann te koop voor een 150 euro voor de SLK200&230......
Je zou hem moeten kunnen testen in de praktijk!!
Groetjes,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 12.10.2005 um 23:26 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Eind goed al goed!!!
Na jouw verhaal over het geluid van de sportuitlaat ben ik wel voorzichtiger
geworden om zoiets aan te schaffen....
In Kleinanzeichen staat een Eisenmann te koop voor een 150 euro voor de SLK200&230......
Je zou hem moeten kunnen testen in de praktijk!!
Nadat ik mijn verhaal ook in het Duits op het R170 forum had gedaan bleek dat een heleboel Duitsers zeiden dat ze het geluid van de SuperSrint, maar ook dat van de soortgenoten als de Eisenmann usw. veel te agressief vonden. Enkelen schreven ook dat ze voor de AMG-uitlaat zouden gaan. Wel donker maar niet té. Als ik het nog eens over zou doen (maar ik heb er even mijn buik vol van) zou ik ook voor de AMG-uitlaat gaan. Door schade en schande wijs geworden noemt men dat (hoewel de schade uiteindelijk uitermate beperkt is gebleven )
Je hebt een goede keus gedaan Philip!
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 13.10.2005 um 10:56 Uhr  
| Je omschrijft het geluid van je einddemper als dat van een "getunede" Golf GTI 16v. Was het zo erg?
De AMG uitlaat klinkt lekker rustig, maar toch "krachtiger" dan de normale, al vind ik de normale ook een lekker sportief geluidje hebben als de kickdown wordt gebruikt....
Heeft iemand toevallig een goeie geluidsclip van de AMG-uitlaat?
--
MB SLK 230 K pFL, verbruik: 1 op 8! | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1122 Mitglieder: 13 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|