.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Väth tuning
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.08.2005 um 10:13 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



road-ster schrieb:


ik had gehoopt op een antwoord uit de praktijk.......
Misschien kom je er nog op terug als je veel gaat toeren met je SLK!!
Woon/werk verkeer bestaat voor jou uit 90% snelweg en 10% stadsverkeer!
Houd ons op de hoogte over je ervaringen,
Veel plezier!

Richard.



Jouw vraag kan ik toch alleen maar beantwoorden als ik de Koni's op z'n zachts zou instellen? Dat staan ze niet dus kan ik ook je vraag niet beantwoorden.

Was het maar waar dat ik 90% snelweg had met mijn woonwerkverkeer . Qua tijd is het eerder omgekeerd en qua afstand ongeveer fifty/fifty. Ik ben al zeven kilometer onderweg voor ik de snelweg bereik .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

Ik heb ondertussen een mail gestuurd aan Koni......
Het antwoord zal ik hier publiceren!!

Ciao.....Ricardo

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.08.2005 um 10:27 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Maar het klinkt echt voor geen meter, net alsof er een gat in m'n uitlaat zit . Past ook helemaal niet bij een SLK vind ik. Dus hij moet er zo snel mogelijk weer onder vandaan!

Ha Joke,

Het is zelfs zo dat de uitlaat nog moet inbranden en na verloop van tijd nog meer lawaai gaat produceren!!
We hebben pas een nieuwe Remus bij m'n broer eronder geschroeft.......gelukkig is deze heel stil,stationair als op snelheid!
Nu staat er in de berging nog een splinternieuwe dubbelpijps Remus voor een Mazda 3 1.6/1.8/V6 >bj.94..........
Ik zal je wel uit de brand helpen en ik heb zo m'n kontakten.

Met sportieve groet,

Richard.


--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 15.08.2005 um 17:09 Uhr   
Hoi Joke!
het heeft ff geduurd voordat ik me kon melden (druk, druk, je weet het wel) en daarna moest ik me ook nog eens door al deze bladzijden met vraag- en antwoordspelletjes werken

Ik ben blij voor je dat je nu stralend in je SLK rond"knalt"

Gauw die Superdupermegasprint er dus weer af, dat is toch maar alleen iets voor Sjonnie's (én hun vaste begeleidsters Aanitaa's natuurlijk, haha)?

Ongetwijfeld zul je gemerkt hebben waar het bij Väth allemaal om draait > tussenaccelleratie en "fel aan het gas hangen" - en daar ging het je toch om?

Inderdaad is destijds mijn vorige 200k ook niet op de rollentestbank geweest, hoeft ook niet want je voelt volgens Väth al die extra pk's maar vooral de vele extra Nm's direct als hem de sporen geeft.

Stap bij gelegenheid maar eens over in een ongetunede 230k, dan wéét je het daarna écht wel

Voor 1 ding ben ik trouwens wel blij > dat je me nog lang niet kan bijhouden

Volgende week maar ff sjekke!

Groet, Bert



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 16.08.2005 um 09:56 Uhr   


groenteboer schrieb:

Ohja damn, weer dat toch niet onbelangrijke woordje "niet" gemist.

Hmm dan valt het inderdaad wat tegen als max 252 op de teller te toveren was.
Maar misschien is het dan wel zo dat de 230 ook (soms?) begrensd is? Of is het niet al af te leiden aan dat je op topsnelheid ook tegen de toerenbegrenzer aanhikt? Of is dat lang niet altijd zo?

Ik vind die wen-verhalen altijd wat vagig. Je noemde dat de automatische bak wat moest wennen aan het nieuwe vermogen. Hoe zou ik me dat moeten voorstellen? Misschien moet je topsnelheid er dan ook nog aan wennen en is over een tijdje wel 270 op de teller te toveren?
Of zou het niet gewoon zo zijn dat je topsnelheid er niets op vooruitgaat omdat je bv al aan de toerenbegrenzer in de 6 zit en de overbrengingsverhoudingen (zo heet dat toch?) niets aan veranderd is...
Hmm vragen vragen vragen...............

Maar uiteraard gaat het tenslotte om die acceleratie en tussensprints! Zolang die er maar aardig op vooruitgegaan zijn, is het het allemaal waard dacht ik zo. En zo'n fluitje van een harder draaiende kompressor is ook grappig natuurlijk

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 26k km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!



Als het goed is, is de automaat altijd begrensd en kan je alsnog zelf een bepaalde begrenzing zelf instellen bij alle SLK's las ik op het Duitse forum. Dit in verband met winterbanden e.d., waarbij je niet harder dan een bepaalde snelheid mag/kan. Wat betreft de automaat met standaard begrenzing bij de 230, halen ze die door de verandere software motormanagement meteen uit, als ik het allemaal goed begrepen heb.

Met vr gr

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.09.2005 um 21:16 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

...... Meteen met Väth gebeld. Helaas was de monteur al naar huis. Tja….. zaterdagmiddag. Väth beloofde ons toen dat ze de oude demper naar ons op zouden sturen. De oude demper bevatte ook nog een “verdikking”in het middenstuk, dus vóór de eindpot. De nieuwe ESD heeft dat niet. Väth adviseerde thuis de middenverdikking uit de oude demper er weer tussen te laten zetten (d.m.v. een mof), waardoor het uiteindelijke geluid tussen de oude en de nieuwe situatie in zou zitten. Dat stelde ons in eerste instantie gerust. Maar eigenlijk hebben we er toch geen vertrouwen in dat dan de resonantie opgeheven zal worden, die zit vast in het eindstuk. Thuis heb ik gelijk Väth gemaild en de situatie uitgelegd. Ik heb gevraagd of ik de nieuwe ESD alsnog mag terugsturen, ze kunnen hem vast wel schoonmaken en opnieuw gebruiken. Dinsdag zijn ze pas weer open dus ik ben benieuwd naar het antwoord. Eens kijken hoe ver hun klantvriendelijkheid gaat..........




Joke misschien heb ik het ergens gemist maar hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Hoe ver ging de klantvriendelijkheid van Väth? hoop goed voor je of heb je nu een supersprint te koop.

Groeten,
Frank

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 05.09.2005 um 22:05 Uhr   


FrankSLK schrieb:

Joke misschien heb ik het ergens gemist maar hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Hoe ver ging de klantvriendelijkheid van Väth? hoop goed voor je of heb je nu een supersprint te koop.

Groeten,
Frank



Ha! Je hebt niets gemist, het is nog niet afgelopen!
Bij het aanvragen van de offerte bleek al dat ze zeer zeer zeer traag op mailtjes reageren, ik ben dan nog zo iemand die ze eerst alle krediet geeft en denkt: ach, Jasmin (dat is de dochter des huizes die de communicatie en de administratie op zich heeft genomen) zal wel een paar dagen vrij/ ziek/ erg druk zijn, maar als je haar dan na dagen wachten belt is ze poeslief en zegt je gelijk te zullen antwoorden. En zo ging het steeds.

Zo ook in deze kwestie: na een week op de originele uitlaat én antwoord op m'n mailtje te hebben gewacht maar weer eens gebeld en toen dus die man aan de telefoon gekregen die dacht dat het geen probleem moest zijn de ESD terug te sturen en te crediteren.

Nog een week later. Maar weer eens een (ietwat minder vriendelijk) mailtje gestuurd en haar erop geattendeerd dat ik het ook op het Duitse forum aanhangig heb gemaakt. Nog heel positief overigens.

Lijkt nog niet geholpen te hebben. Geen antwoord op de email en vorige week woensdag heb ik Anton laten bellen want ik was bang dat ik zou ontploffen aan de telefoon
Hij heeft wat meer zelfbeheersing als hij kwaad is dan ik .
Toen zei ze dat ze erachter waren gekomen dat de transporteur de uitlaat naar een verkeerd adres had gestuurd .
Anyway, Anton zei dat mijn vragen per email maar snel moest beantwoorden omdat ik "quite pissed off" was.
Dat deed ze, maar ze schreef me alleen hetzelfde als ze Anton aan de telefoon had verteld plus dat de uitlaat naar verwachting maandag 5-9 (vandaag!!) bij me bezorgd zou worden, geen antwoord op mijn overige vragen (wat te doen met de ESD, refund, etcetera).
Ik heb dus direct gereageerd dat ik ook graag antwoord zou hebben op de andere vragen. Dat was vorige week woensdag .
Daarna....... nog steeds geen antwoord én geen uitlaat!

Als ze dit niet goed afhandelen, dus zeg maar als ze mij laten zitten met die SuperSprint, dan nagel ik ze op het Duitse forum openlijk en genadeloos aan de schandpaal!
Maar eerst geef ik ze alle gelegenheid om hun klantvriendelijkheid alsnog te tonen, misschien komt het helemaal goed en heb ik me uiteindelijk alleen maar drie of vier weken hoeven te ergeren aan die herrie die onder mijn SLK vandaan komt. Vandaag nog bij een verkeerslicht een Lotus Elise het nakijken gegeven, die is natuurlijk horen en zien vergaan toen ik vol gas gaf haha

Ik houd jullie op de hoogte,
Groetjes Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 05.09.2005 um 22:15 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



FrankSLK schrieb:

Joke misschien heb ik het ergens gemist maar hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Hoe ver ging de klantvriendelijkheid van Väth? hoop goed voor je of heb je nu een supersprint te koop.

Groeten,
Frank



Ha! Je hebt niets gemist, het is nog niet afgelopen!
Bij het aanvragen van de offerte bleek al dat ze zeer zeer zeer traag op mailtjes reageren, ik ben dan nog zo iemand die ze eerst alle krediet geeft en denkt: ach, Jasmin (dat is de dochter des huizes die de communicatie en de administratie op zich heeft genomen) zal wel een paar dagen vrij/ ziek/ erg druk zijn, maar als je haar dan na dagen wachten belt is ze poeslief en zegt je gelijk te zullen antwoorden. En zo ging het steeds.

Zo ook in deze kwestie: na een week op de originele uitlaat én antwoord op m'n mailtje te hebben gewacht maar weer eens gebeld en toen dus die man aan de telefoon gekregen die dacht dat het geen probleem moest zijn de ESD terug te sturen en te crediteren.

Nog een week later. Maar weer eens een (ietwat minder vriendelijk) mailtje gestuurd en haar erop geattendeerd dat ik het ook op het Duitse forum aanhangig heb gemaakt. Nog heel positief overigens.

Lijkt nog niet geholpen te hebben. Geen antwoord op de email en vorige week woensdag heb ik Anton laten bellen want ik was bang dat ik zou ontploffen aan de telefoon
Hij heeft wat meer zelfbeheersing als hij kwaad is dan ik .
Toen zei ze dat ze erachter waren gekomen dat de transporteur de uitlaat naar een verkeerd adres had gestuurd .
Anyway, Anton zei dat mijn vragen per email maar snel moest beantwoorden omdat ik "quite pissed off" was.
Dat deed ze, maar ze schreef me alleen hetzelfde als ze Anton aan de telefoon had verteld plus dat de uitlaat naar verwachting maandag 5-9 (vandaag!!) bij me bezorgd zou worden, geen antwoord op mijn overige vragen (wat te doen met de ESD, refund, etcetera).
Ik heb dus direct gereageerd dat ik ook graag antwoord zou hebben op de andere vragen. Dat was vorige week woensdag .
Daarna....... nog steeds geen antwoord én geen uitlaat!

Als ze dit niet goed afhandelen, dus zeg maar als ze mij laten zitten met die SuperSprint, dan nagel ik ze op het Duitse forum openlijk en genadeloos aan de schandpaal!
Maar eerst geef ik ze alle gelegenheid om hun klantvriendelijkheid alsnog te tonen, misschien komt het helemaal goed en heb ik me uiteindelijk alleen maar drie of vier weken hoeven te ergeren aan die herrie die onder mijn SLK vandaan komt. Vandaag nog bij een verkeerslicht een Lotus Elise het nakijken gegeven, die is natuurlijk horen en zien vergaan toen ik vol gas gaf haha

Ik houd jullie op de hoogte,
Groetjes Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.




Jammer dat het zo moet lopen, ik zou ook ontploft zijn en er waarschijnlijk al naartoe gereden zijn. Succes ermee en laat even weten hoe het afloopt.

Groeten,
Frank

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 15.09.2005 um 17:52 Uhr   



Vandaag nog bij een verkeerslicht een Lotus Elise het nakijken gegeven, die is natuurlijk horen en zien vergaan toen ik vol gas gaf haha

Ik houd jullie op de hoogte,




Jaaa dat is kewl. Maar dee hij evengoed nog een beetje mee achter je dan?
Opzich zou dat moeten kunnen kloppen ja, aangezien ik dat al eens getest had tegen een Elise, en hij niet van mij weg kon komen, in ieder geval niet die 3x van pakweg 50-140km/u... (niet vanuit stilstand gedaan). Dan zou de 230K met 30pk extra er inderdaad (zachtjes) van weg moeten kunnen rijden.

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 15.09.2005 um 19:01 Uhr   


groenteboer schrieb:




Vandaag nog bij een verkeerslicht een Lotus Elise het nakijken gegeven, die is natuurlijk horen en zien vergaan toen ik vol gas gaf haha

Ik houd jullie op de hoogte,




Jaaa dat is kewl. Maar dee hij evengoed nog een beetje mee achter je dan?
Opzich zou dat moeten kunnen kloppen ja, aangezien ik dat al eens getest had tegen een Elise, en hij niet van mij weg kon komen, in ieder geval niet die 3x van pakweg 50-140km/u... (niet vanuit stilstand gedaan). Dan zou de 230K met 30pk extra er inderdaad (zachtjes) van weg moeten kunnen rijden.

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi


Hallo Nils,

Bij de acceleratie van 0-100 speelt gewicht en koppel een grotere rol
dan een surplus aan pk's!!!
Uiteindelijk bepaalt de gewicht/pk verhouding wie als winnaar uit de strijd komt!!

Groetjes,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 15.09.2005 um 19:10 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 15.09.2005 um 19:15 Uhr ]



road-ster schrieb:

Hallo Nils,

Bij de acceleratie van 0-100 speelt gewicht en koppel een grotere rol
dan een surplus aan pk's!!!
Uiteindelijk bepaalt de gewicht/pk verhouding wie als winnaar uit de strijd komt!!




Ja nou bij die tuning is er toch navenant meer koppel bijgekomen ook? En ga nou niet zeggen dat pk's er nauwelijks toe doen!! Wijsneus. Het is allemaal belangrijk he, koppel, gewicht en pk's. Die Honda type-R gevallen en S2000 zijn bepaald geen koppelmonsters maar toch echt wel snelle sprinters door toch vooral veel pk's bij die hoge toeren (daar zitten ze ook zo op natuurlijk, en dan kun je er gebruik van blijven maken)!

Maar OPZICH/OP PAPIER zou je inderdaad wel denken dat de Elise evengoed sneller moet zijn, zelfs na Joke's tuning. 0-100 op PAPIER van 5,9sec is natuurlijk erg vlug en dat zal ook een 230pk SLK niet halen. Het is dan alleen de vraag of de Elise dat wel echt haalt. Het viel mij dus tegen dat die Elise niet van me wegkwam destijds vanaf 40km/u.... OF hij moet echt niet helemaal het uiterste eruit gehaald hebben (nou deed ik dat opzich ook niet want zo'n goede bestuurder ben ik ook niet ), maar hij deed toch echt wel zijn best zo leek het met het terugschakelen en enorm veel herrie maken tijdens het flink in de toeren jagen!

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :963
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.464.742

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon einmal Karaoke gesungen?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm