| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Hoeveel is verschil in versnelling van 120-180 km/u in zijn 5 of 6? |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 14.08.2005 um 21:28 Uhr  
| Jawel weet ik wel, zat ik zelf dus ook al wat over te denken hoe of wat, direct inderdaad koppel erbij gezocht op autoweek,...140pk wist ik, koppel ergens boven de 300nm had ik ook wel ingeschat,... da was dus ook zo,... en inderdaad koppel helpt,...maar vermogen ook! ... alleen als je die allebei op (of in de buurt van) het max hebt is dat gunstiger dan slechts 1 vd 2 zou ik zo denken!
Dus ook de SLK zou opzich sneller moeten zijn op 4000rpm dan bij 2500, al is daar het max koppel al aanwezig.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 26k km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5! | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 16.08.2005 um 10:44 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Cabrio-fan schrieb:
Tuurlijk moet je terugschakelen naar 5 Nils! De 6 is een overdrive, en bij een snelle accelleratie is het vermogen van belang, niet het koppel. Aangezien dat maximum vermogen inderdaad pas bij 5500 tpm bereikt wordt heb je in 6 niet voldoende paarden paraat. In 6 is ie lekker op z'n gemakje aan het toeren, als je extra prestaties wil zul je een tandje terug moeten om als het ware een soort aanloopje voor de sprint te nemen.
Volgende keer meer succes .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Hoi Joke,
Daar ben ik het niet mee eens........!!
Een brede koppelkromme zorgt voor trekkracht over een breed toerengebied,waardoor men tijd wint door niet te hoeven schakelen!!!
Graag gedaan....
Richard.
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.
Ja, dat klopt Richard. Overschakelen kost veel tijd, vooral bij een slk en kan je soms beter achterwege laten. Mocht je ooit op het circuit rijden merk je dat je snellere tijden maakt door in zijn 4 te blijven bij een 5 bak en dan maar tegen de toerenbegrenzer aan, dan overschakelen en tijd verliezen en meteen te moeten remmen daarna.
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :802 Mitglieder: 6 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|