.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Hoeveel is verschil in versnelling van 120-180 km/u in zijn 5 of 6?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 13.08.2005 um 20:22 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 13.08.2005 um 20:31 Uhr ]

Snelheid in subject (120-180) is maar een ongeveer-snelheid overigens, even voor het idee.

Ik was weer eens flink voor de lol aan het rijden vandaag en had een BMW 3 modelletje tot 1998 die nogal mee zat te doen. Op de snelweg zat ie voor me en toen degene voor hem wegging hoorde ik hem al vol gas geven (was daar al zeker van aangezien het verloop vd rit daarvoor ) en ik ook vol op het gas,... dat was bij ongeveer 130km/u denk ik,... ik zat echter in de 6. Welke versnelling hij zat weet ik niet maar ik hoorde hem dacht ik nou niet terugschakelen (ik reed open).

Tot mijn spijt moet ik bekennen dat hij wel van me wegreed van 130 tot 200. Er stond niets achterop en of het nou een M3 was ofzo weet ik niet. Of het moet een 328 geweest zijn die gewoon veel gunstiger in de versnelling zat. Ik vraag mij achteraf af of het nou veel uitgemaakt had als ik teruggeschakeld had naar de 5. Waarschijnlijk wel iets. Al zit de Benz bij zo'n 130 in zijn 6 toch wel op een toertje of 3000, dus max. koppel is er wel,... alleen echt max vermogen (bij 5500) was er dan nog niet natuurlijk. Ik merk ook nooit veel van dat ie hoog in de toeren nou echt veel sneller is, dus dacht dat in de 6 blijven weinig uit zou maken.

Der reed ook in de buurt nog een S2000 maar die wilde niet echt meedoen, toen ik achter hem zat ging hij zelfs even naar de vluchtstrook om toen ik voorbij was weer achter me aan te komen,... raar.

Viel me op dat de Alfa 156 die achter me reed bij dat stukkie van 130-200 nog best redelijk bijbleef en niet echt ver verdween achter me. Toen die later voorbijkwam (toen ik weer rustigeraan deed) was de schrik helemaal groot,... 1.9 JTD !!
HAHA aaacckk.....

Naja, de Benz 230K is af en toe best flink rap, en de meeste laat je wel zijn achterwerk zien,... maar tis niet altijd feest!

De Beemer toeterde nog wel even naar me toen ik bij het stoplicht een stuk later een andere kant op ging dan hij en hij stak zijn vinger op om te groeten (niet zijn middelvinger dus ). Hij vond het natuurlijk ook leuker dan ik haha

Heb wel nog een paar korte filmpjes gemaakt tijdens wat acceleraties, net zoals ik destijds met de proefrit met de S2000 heb gedaan. Dus das wel grappig om terug te kunnen zien. Dat tegen die Beemer had ik natuurlijk geen tijd voor om dat ook noges op te nemen in mijn eentje! Das namelijk knap lastig als je je nog een beetje op het rijden/schakelen wilt concentreren.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 13.08.2005 um 20:42 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 13.08.2005 um 20:46 Uhr ]



groenteboer schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 13.08.2005 um 20:31 Uhr ]</font>

Snelheid in subject (120-180) is maar een ongeveer-snelheid overigens, even voor het idee.

Ik was weer eens flink voor de lol aan het rijden vandaag en had een BMW 3 modelletje tot 1998 die nogal mee zat te doen. Op de snelweg zat ie voor me en toen degene voor hem wegging hoorde ik hem al vol gas geven (was daar al zeker van aangezien het verloop vd rit daarvoor ) en ik ook vol op het gas,... dat was bij ongeveer 130km/u denk ik,... ik zat echter in de 6. Welke versnelling hij zat weet ik niet maar ik hoorde hem dacht ik nou niet terugschakelen (ik reed open).

Tot mijn spijt moet ik bekennen dat hij wel van me wegreed van 130 tot 200. Er stond niets achterop en of het nou een M3 was ofzo weet ik niet. Of het moet een 328 geweest zijn die gewoon veel gunstiger in de versnelling zat. Ik vraag mij achteraf af of het nou veel uitgemaakt had als ik teruggeschakeld had naar de 5. Waarschijnlijk wel iets. Al zit de Benz bij zo'n 130 in zijn 6 toch wel op een toertje of 3000, dus max. koppel is er wel,... alleen echt max vermogen (bij 5500) was er dan nog niet natuurlijk. Ik merk ook nooit veel van dat ie hoog in de toeren nou echt veel sneller is, dus dacht dat in de 6 blijven weinig uit zou maken.

Der reed ook in de buurt nog een S2000 maar die wilde niet echt meedoen, toen ik achter hem zat ging hij zelfs even naar de vluchtstrook om toen ik voorbij was weer achter me aan te komen,... raar.

Viel me op dat de Alfa 156 die achter me reed bij dat stukkie van 130-200 nog best redelijk bijbleef en niet echt ver verdween achter me. Toen die later voorbijkwam (toen ik weer rustigeraan deed) was de schrik helemaal groot,... 1.9 JTD !!
HAHA aaacckk.....

Naja, de Benz 230K is af en toe best flink rap, en de meeste laat je wel zijn achterwerk zien,... maar tis niet altijd feest!

De Beemer toeterde nog wel even naar me toen ik bij het stoplicht een stuk later een andere kant op ging dan hij en hij stak zijn vinger op om te groeten (niet zijn middelvinger dus ). Hij vond het natuurlijk ook leuker dan ik haha

Heb wel nog een paar korte filmpjes gemaakt tijdens wat acceleraties, net zoals ik destijds met de proefrit met de S2000 heb gedaan. Dus das wel grappig om terug te kunnen zien. Dat tegen die Beemer had ik natuurlijk geen tijd voor om dat ook noges op te nemen in mijn eentje! Das namelijk knap lastig als je je nog een beetje op het rijden/schakelen wilt concentreren.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

Hoi Nils,

Leuk verhaal om te lezen.....!!!
Mijn inziens had je beter kunnen terugschakelen.....die ervaring had ik ook,hij versneld wel maar ook niet meer dan dat.
Een voordeel van een automaat en zeker toen Joke hem voor het eerst van
katoen gaf,was een duidelijk voelbare acceleratie,meer dan met de handbak!
De automaat kiest op dat moment de ideale versnelling voor max. resultaat.
Volgende week zaterdag heb ik opgevraagd bij een Duitser is het stuk snelweg tot Oberhausen waar de snelheid onbegrenst is!!!
Hoop op mooi weer en weinig verkeer.......

Groetjes,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 14.08.2005 um 18:08 Uhr   
Bijkomde vraag is hoeveel het zou schelen als je de kap dicht doet! Waarschijnlijk maakt dat een stuk minder verschil dan in welke versnelling je zit, zou ik denken. Is er wellicht iemand die weet hoeveel impact dat heeft op je snelheid/verbruik/acceleratie?

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.08.2005 um 18:41 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 14.08.2005 um 18:43 Uhr ]



groenteboer schrieb:

Bijkomde vraag is hoeveel het zou schelen als je de kap dicht doet! Waarschijnlijk maakt dat een stuk minder verschil dan in welke versnelling je zit, zou ik denken. Is er wellicht iemand die weet hoeveel impact dat heeft op je snelheid/verbruik/acceleratie?

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

Ik denk dat je in de orde van grootte moet praten van ongeveer 10 km/u in topsnelheid dat je verliest en een meerverbruik van +1-1,5 L.........
Op acceleratie maakt het denk ik niet uit.....dan speelt gewicht meer een rol!!

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 14.08.2005 um 20:17 Uhr   


groenteboer schrieb:

Ik vraag mij achteraf af of het nou veel uitgemaakt had als ik teruggeschakeld had naar de 5. Waarschijnlijk wel iets. Al zit de Benz bij zo'n 130 in zijn 6 toch wel op een toertje of 3000, dus max. koppel is er wel,... alleen echt max vermogen (bij 5500) was er dan nog niet natuurlijk.



Tuurlijk moet je terugschakelen naar 5 Nils! De 6 is een overdrive, en bij een snelle accelleratie is het vermogen van belang, niet het koppel. Aangezien dat maximum vermogen inderdaad pas bij 5500 tpm bereikt wordt heb je in 6 niet voldoende paarden paraat. In 6 is ie lekker op z'n gemakje aan het toeren, als je extra prestaties wil zul je een tandje terug moeten om als het ware een soort aanloopje voor de sprint te nemen.

Volgende keer meer succes .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 14.08.2005 um 20:34 Uhr   
Ja ik heb er al spijt van, en nu blijft het maar KNAGEN aan me hoe het verlopen zou zijn bij wel terugschakelen naar 5!!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 26k km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.08.2005 um 21:03 Uhr   

Cabrio-fan schrieb:

Tuurlijk moet je terugschakelen naar 5 Nils! De 6 is een overdrive, en bij een snelle accelleratie is het vermogen van belang, niet het koppel. Aangezien dat maximum vermogen inderdaad pas bij 5500 tpm bereikt wordt heb je in 6 niet voldoende paarden paraat. In 6 is ie lekker op z'n gemakje aan het toeren, als je extra prestaties wil zul je een tandje terug moeten om als het ware een soort aanloopje voor de sprint te nemen.

Volgende keer meer succes .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

Hoi Joke,

Daar ben ik het niet mee eens........!!
Een brede koppelkromme zorgt voor trekkracht over een breed toerengebied,waardoor men tijd wint door niet te hoeven schakelen!!!
Graag gedaan....

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 14.08.2005 um 21:14 Uhr   
Ik dacht toch ook weleens een grafiekje gezien te hebben vd SLK (230?) met 2 lijntjes koppel en pk's.... maar ik kan mij ook vergissen want ik vind zogauw even niets meer. Kweet dus neit hoeveel vh vermogen er bij zo'n 3000rpm beschikbaar zou moeten zijn.
Maar als er bv max koppel is tussen 2500 en 5500,... en vermogen alleen maar oploopt in dat gebied kan ik mij zo voorstellen dat het gunstiger is om terug te schakelen en op 4000 ipv 3000 rpm te beginnen met de "sprint" van 130 naar 200km/u.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 26k km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.08.2005 um 21:20 Uhr   
Komt je dit bekend voor Groenteboer?

Viel me op dat de Alfa 156 die achter me reed bij dat stukkie van 130-200 nog best redelijk bijbleef en niet echt ver verdween achter me. Toen die later voorbijkwam (toen ik weer rustigeraan deed) was de schrik helemaal groot,... 1.9 JTD !!
HAHA aaacckk.....

Heb het even opgezocht maar de Alfa levert bij 2000 omw/min. zo'n 305 NM!!
Je praat hier over een vermogen van 140 Pk...........
Vergelijk dat maar eens met je SLK230 en dan begrijp je de essentie!!
Met sportieve groet,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.08.2005 um 21:27 Uhr   
Aanvulling voor Joke,

De snelste acceleratietijd bereik je door het schakelgebied te houden tussen het toerental waarin de motor het hoogste koppel heeft.
Het lijkt dat als je hem verder doortrekt sneller te zijn,maar na zo'n 4500-5000 omw/min gaat de koppelkromme in rap tempo naar beneden!!

Sorry,maar het is een feit.....
Vriendelijke groet,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :841
Mitglieder:    7
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.404.811

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm