Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
| Geschrieben am 01.08.2005 um 22:52 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von jos-paul am 01.08.2005 um 22:53 Uhr ]
Even wat nieuwe info
1 het inhouden is niet aanwezig de eerste 5 minuten bij koude motor.
2 Kan het dan het toch merkbaar zijn van inschakeling van de kompressor?
als de motor namelijk fluit (kompressor is zeker ingeschakeld) is het probleem ook niet aanwezig. De kompressor schakeld volgens mij in bij gasgeven. Schakeld weer uit bij gas los en lage toeren. Dit zou wel verklaren waarom het dan weer gebeurt na de volgende bocht, Kopressor is dan weer uitgeschakeld geweest. Een tweede optie is dat het mengsel te arm is bij uitgeschakelde kompressor en een juiste verhouding bij ingeschakeld hiervan, dit zou denk ik ook een verklaring kunnen zijn.
Bij de 230 prefl is een lichte ruk voelbaar door de kompressor bij 1800 toeren , stationair draaien en onbelast gas geven. Dit lukt mij niet bij de amg. Mogelijk dat die bij dit model hij alleen ingeschakeld wordt bij belasting. De 200 en 230 fl hebben een permanente verbinding met de motor.
--
SLK32amg 2001, jpscholten@hotmail.com | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an jos-paul Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 02.08.2005 um 08:04 Uhr  
| Hoi!
Ik ben het nog nader aan het onderzoeken om zekerheid te hebben, maar volgens mij is bij de AMG de kompressor OOK continue in werking en wordt hij niet geschakeld. Dat kan dan ook niet je probleem zijn.
Persoonlijk denk ik dat je een mengselprobleem hebt:
Koud gaat het goed zeg je, bij warme motor houdt hij wat in bij gasgeven?
Dat duidt m.i. op een wat arm (trager verbrandend) mengsel.
Dus na (laten)zien: CO, motormanagement, bougies.
Zodra ik zekerheid heb over de kompressor kom ik er wel op terug!
Groet, Bert
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 02.08.2005 um 08:29 Uhr  
|
Bert SLK32AMG schrieb:
Hoi!
Ik ben het nog nader aan het onderzoeken om zekerheid te hebben, maar volgens mij is bij de AMG de kompressor OOK continue in werking en wordt hij niet geschakeld. Dat kan dan ook niet je probleem zijn.
Zodra ik zekerheid heb over de kompressor kom ik er wel op terug!
Ik heb bij mijzelf de boel maar eens open getrokken en moet toch even op mijn woorden terugkomen; de kompressor is inderdaad wel elektromagnetisch geschakeld. Zie bijgaande foto. Of de al dan niet goede werking van deze koppeling nu je probleem is, weet ik van deze afstand niet. Mij persoonlijk lijkt het toch eerder een motormanagement/mengselprobleem.
Groet, Bert
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
| Geschrieben am 02.08.2005 um 21:15 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von jos-paul am 02.08.2005 um 21:46 Uhr ]
Hoi Bert bedenkt voor je inspanning en de mooie foto.
Ik heb ondertussen een stuk gevonden over de kompressor van de amg32:
Intelligente, elektromagnetische Kompressor-Zuschaltung
Im Sinne eines bestmöglichen Wirkungsgrades haben die Ingenieure den Kompressor so konstruiert, dass er sich abhängig von Drehzahl und Last zuschaltet. Der gemeinsam mit der japanischen Firma IHI entwickelte Lader wird nicht permanent angetrieben. Im Teillastbetrieb läuft der V6 als reiner Saugmotor; erst wenn der Fahrer beschleunigen will, schaltet sich der Kompressor blitzschnell zu. Wirkungsgrad, Kraftstoffverbrauch sowie Geräusch- und Abgas-Emissionen profitieren von dieser intelligenten Lösung erheblich.
Den last- und drehzahlabhängigen Zuschaltvorgang übernimmt eine elektromagnetische Kupplung, die ihre Steuerbefehle direkt von der neu entwickelten, voll-elektronischen Motorsteuerung Bosch ME 2.8.1 erhält. Der Fahrer spürt und hört vom Kompressor-Zuschalten nichts: Der Drehmomentaufbau geschieht äußerst harmonisch, der Kompressormotor entfaltet seine Leistung äußerst gleichmäßig und packt bereits knapp über Leerlaufdrehzahl kraftvoll zu.
Tja volgens de tekst zou het niet merkbaar moeten zijn. Ben ik te fijngevoellig? Bert weet je zeker dat je ook niet een hele kleine hapering merkt bij heel langzaam optrekken en dan plots wat gas bijgeven. Het zal wel niet , moet ik toch terug naar de garage. Ik hou je op de hoogte.
LLM? volgens volgende info:Um die kompakte Bauweise des Motors zu ermöglichen, integriert Mercedes-AMG beim Kompressor-Sechszylinder einen Drucksensor im Ladermodul, anstatt die übliche Heißfilm-Luftmassenmessung im Motormanagement zu verwenden.
Heeft dus geen LMM die gereinigd kan worden?
ps bert Ik heb de kap er ook eens af gehaald. Klopt het dat de buitenste zwarte rand en het binenste (de as) beiden draaien bij stationair warme motor?.
--
SLK32amg 2001, jpscholten@hotmail.com | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an jos-paul Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 02.08.2005 um 21:43 Uhr  
|
jos-paul schrieb:
Tja volgens de tekst zou het niet merkbaar moeten zijn. Ben ik te fijngevoellig? Bert weet je zeker dat je ook niet een hele kleine hapering merkt bij heel langzaam optrekken en dan plots wat gas bijgeven. Het zal wel niet , moet ik toch terug naar de garage. Ik hou je op de hoogte.
LLM? volgens volgende info:Um die kompakte Bauweise des Motors zu ermöglichen, integriert Mercedes-AMG beim Kompressor-Sechszylinder einen Drucksensor im Ladermodul, anstatt die übliche Heißfilm-Luftmassenmessung im Motormanagement zu verwenden.
Heeft dus geen LMM die gereinigd kan worden?
Geen haperingen (en ik ben toch een freak op dat gebied).
Als er geen LMM in zit maar een druksensor, kan ook die natuurlijk ontregelt zijn!?
Wellicht kan het toch een bougie zijn die niet helemaal fris is.
Bij meer gas = vetter mengsel is de ontbranding makkelijker en zal een wat haperende bougie minder effect hebben dan bij langzaam rijden = arm mengsel. Hoe lang (in km) zitten de bougies erin? Misschien lopen ze naar hun eind, je auto is tenslotte al 4 jaar? Het is maar een suggestie; de halve motor uit elkaar schroeven en je hebt je 6 bougies er uit; daarna moeten de nieuwe er overigens ook weer netjes in (en je weet, in volgorde van ontsteking hé,; niet gewoon maar de eerste bougie in het eerste beste bougiegat; zo werkt het niet! )
Succes, Bert
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
| |
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 02.08.2005 um 22:10 Uhr  
|
jos-paul schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von jos-paul am 02.08.2005 um 21:51 Uhr ]</font>
ps de bougies , mijn auto heeft nog maar 16000 gelopen.
Huh!? 16.000 in 4 jaar ??
Van een oud vrouwtje geweest zeker die er alleen maar haar boodschappen mee haalde?
Heb je er wel een autopas bij? (zijn het echte km's)
Als hij werkelijk maar zo weinig heeft gedraaid is dat wellicht het probleem!
Eerst maar weer eens flink inrijden en alle ROET en aanslag eruit branden tussen Oberhausen > Keulen > Frankfurt en terug
Eerst maar eens een tijdje tussen de 200 en 270 op de teller, en daarna pas je weer terugmelden als je nog stationaire friemels bemerkt
Succes en hou je stuur goed vast!
Bert
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| Geschrieben am 06.08.2005 um 11:32 Uhr  
| Ik heb dat 'inhouden' onlangs ook gehad met de Elan. Heel irritant. Net of héél even de toerenbegrenzer inkomt.
Voor wat het waard is.
Bij mij is het vlot opgelost na de montage van 4 nieuwe bougies i.c.m. reiniging van de injectoren met een reinigingsvloeistof in de benzinetank.
Ik hoefte niet verder te zoeken naar defecte bougiekabels of een slechte connectie met de bobine. Daar zou het ook in kunnen ziten.
M
--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Michael_Lotus-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|