| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Poll: Wie heeft er ooit al eens topsnelheid gereden met zijn SLK en hoe hard was dat op de teller ? |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 16.08.2005 um 09:26 Uhr  
|
SLKram schrieb:
Ook ik ben helaas nog niet aan zijn max snelheid gekomen.
Steeds toch net effe te druk om hem door te halen.
Ben blijven hangen op 220 op de teller, maar wel inderdaad het gevoel hebben dat hij nog niet aan zijn eind is. Hij wou wel verder, maar ik vond het even genoeg. Te druk en te veel controle hier in de polder. (erg veel video camera auto's rijden daar rond) en met een paar keer een schikking van de jusitie op zak, wordt je toch wat rustiger.
Dus Joke pas op voor de A6.
Daar komt bij dat de A6 is momenteel zo slecht qua wegdek, dat je echt los kan komen, en das niet lachu!
En denk eraan hoor, tegenwoordig wordt er ook meer en meer 's nachts gecontroleerd.
Mmm misschien een keer naar zandvoort?
Zwaai
Andre
--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat
Op zandvoort lukt het ook niet echt, want je hebt geen lang genoeg recht stuk om de top te kunnen halen. Sterker nog, je schakelt net over naar 5 in mijn geval bij ong. 190, voordat je vol moet remmen voor een 80 km bocht.
Groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 16.08.2005 um 09:30 Uhr  
|
jos-paul schrieb:
Even een vraag aan Joke. Is het zo dat de bezitter van de auto het rijbewijs kwijt raakt als er 3x per jaar een snelheidsovertreding met het voertuig heeft plaatsgevonden?. Dat wordt dan knap lastig bij bedrijfauto`s en taxi`s die veel km maken.
--
SLK32amg 2001, jpscholten@hotmail.com
Die 3x per jaar regel klopt, maar bij bedrijfsauto's en dergelijke gaat het erom wie erin gereden heeft. Je kan dan een formulier opvragen om de daadwerkelijke chauffeur aan te geven. De werkgever heeft al een kopie van het rijbewijs, dus dan krijgt de chauffeur de schikking van de officier binnen.
Groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 18
User seit 08.08.2005
| Geschrieben am 18.08.2005 um 09:18 Uhr  
| hallo allemaal,
ik heb mijn 230K pas een week en durf niet echt boven de 230, maar dat komt omdat ie vanaf 220 echter ook langer nodig heeft om nog sneller te gaan. Moet er nog een heel lang, recht en breed stuk snelweg vinden om die 240-250 te halen .... (als ie überhaupt zo snel gaat)
leuke forum trouwens
Groetjes,
Dirk (strax op lowlands) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Bruce Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 18.08.2005 um 10:54 Uhr  
|
Bruce schrieb:
hallo allemaal,
ik heb mijn 230K pas een week en durf niet echt boven de 230, maar dat komt omdat ie vanaf 220 echter ook langer nodig heeft om nog sneller te gaan. Moet er nog een heel lang, recht en breed stuk snelweg vinden om die 240-250 te halen .... (als ie überhaupt zo snel gaat)
leuke forum trouwens
Groetjes,
Dirk (strax op lowlands)
Oke, mooie auto trouwens, beetje wat ik zoek als ik mijn huidige SLK weg doe. Mocht je hem ooit verkopen, laat het even weten.
Met vr gr
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
| Geschrieben am 18.08.2005 um 22:33 Uhr  
|
Op zandvoort lukt het ook niet echt, want je hebt geen lang genoeg recht stuk om de top te kunnen halen. Sterker nog, je schakelt net over naar 5 in mijn geval bij ong. 190, voordat je vol moet remmen voor een 80 km bocht.
Groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615
Owkee Zandvoort geen optie!
Afsluitdijk 's nachts?
Maar het erge is, dat er tegenwoordig ook 's nacht geflits wordt.
Toch maar gewoon naar oosterburen!
Grtzen Andre
--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLKram Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
| Geschrieben am 18.08.2005 um 22:36 Uhr  
|
Die 3x per jaar regel klopt, maar bij bedrijfsauto's en dergelijke gaat het erom wie erin gereden heeft. Je kan dan een formulier opvragen om de daadwerkelijke chauffeur aan te geven. De werkgever heeft al een kopie van het rijbewijs, dus dan krijgt de chauffeur de schikking van de officier binnen.
Groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615
(Helaas) kan ik uit ervaring zeggen, dat je keurig het formulier toegestuurd krijgt.
Maar het plus punt is, jij mag opgeven wie de bestuurder was op het tijstip van de overtreding!
Fluit fluit
Andre
--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLKram Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 21.08.2005 um 22:42 Uhr  
| Hallo SLK-leden,
Gisteren een bezoek gebracht aan het Grill Event 2005 in Wuppertal,waarbij zich natuurlijk de mogelijkheid voordeed om de "nieuwe"uit te proberen!
Samen met de AMG van Ulrike was het leuk om de SLK de sporen te geven.
Vooraf V-power getankt en bij de eerste poging 230 op de klok getoverd.
Op een gegeven moment had ik ruimte en haalde 245 km/u bij 6000 omw/min,waarbij de kickdown nog terugschakelde bij 200km/u.
Het verbruik lag tussen Elten en de plaats Mettmann op 1:8
De instelbare Koni's bij Joke zullen ongetwijfeld een betere wegligging hebben geleverd bij die hoge snelheden en dan speciaal de lange bochten!
Met sportieve groet.....
Richard.
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
| Geschrieben am 27.08.2005 um 22:25 Uhr  
| Vandaag moest het maar eens gebeuren dacht ik vanmorgen.
Redelijk weer geen regen.
We hebben een rondje gereden via Arnhem de a12/A3 op en Duistland in richting Oberhausen, daar de A31 opgedraaid richting Hengelo weer.
A3 was wat drukker maar toch even de 230 aan getipt. Maar toch nog wel gemiddeld 180 kunnen rijden (prettige snelheid vind ik dit trouwens)
A31 was vrijbaan en dus de gehele weg tussen 200 en 240 gereden zo'n 80 km lang.
Tot 210/220 rijdt hij echt nog heel fijn wel 2 handen aan stuur, maar voelt nog steeds heel veilig, daarboven wordt hij wat meer zoekeriger.
Wat ik echt wel heel gaaf blijf vinden, soms even iets gas terug nemen naar de 190 en dan weer vol gaan, je voelt hem terug schakelen en weer gaan tot 210.
Het laatste stukje duurt even wat langer.
Oh ja misschien nog wel aardig, ik had de TomTom mee, bij 230 op de teller, zei TomTom 222.
En ja hoor de tuning gaat er echt wel komen! Dat laatste extra stukje wil ook gaan voelen en beleven!
Grtjes Andre
--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLKram Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 28.08.2005 um 08:42 Uhr  
|
SLKram schrieb:
Vandaag moest het maar eens gebeuren dacht ik vanmorgen.
Redelijk weer geen regen.
We hebben een rondje gereden via Arnhem de a12/A3 op en Duistland in richting Oberhausen, daar de A31 opgedraaid richting Hengelo weer.
A3 was wat drukker maar toch even de 230 aan getipt. Maar toch nog wel gemiddeld 180 kunnen rijden (prettige snelheid vind ik dit trouwens)
A31 was vrijbaan en dus de gehele weg tussen 200 en 240 gereden zo'n 80 km lang.
Tot 210/220 rijdt hij echt nog heel fijn wel 2 handen aan stuur, maar voelt nog steeds heel veilig, daarboven wordt hij wat meer zoekeriger.
Wat ik echt wel heel gaaf blijf vinden, soms even iets gas terug nemen naar de 190 en dan weer vol gaan, je voelt hem terug schakelen en weer gaan tot 210.
Het laatste stukje duurt even wat langer.
Oh ja misschien nog wel aardig, ik had de TomTom mee, bij 230 op de teller, zei TomTom 222.
En ja hoor de tuning gaat er echt wel komen! Dat laatste extra stukje wil ook gaan voelen en beleven!
Grtjes Andre
--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat
Hallo Andre,
Dat bevestigt ook mijn ervaring dat hij boven de 220 een beetje zoekerig wordt,en zou adviseren alvorens te tunen eerst de wegligging te verbeteren d.m.v. de instelbare Koni's die Joke eronder heeft laten zetten!!!
Had je terug in Nederland niet het gevoel dat de motor makkelijker oppakte,nadat je hem 80 km op hoge snelheid had laten draven?
Groetjes,
Richard.
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1039 Mitglieder: 2 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|