| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Poll: Wie heeft er ooit al eens topsnelheid gereden met zijn SLK en hoe hard was dat op de teller ? |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ) |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.07.2005 um 19:47 Uhr  
|
road-ster schrieb:
De eerste mogelijkheid die zich voordoet is op 20 Augustus.....
Die dag gaan we naar Wuppertal voor het Grill Event 2005!!! ik heb Ulrike
gemaild die met een SLK 32-AMG rijd,of we samen kunnen oprijden!
OK DAN! Nou zorg ervoor dat je die kans krijgt, doe voorzichtig en ik ben benieuwd! Enneh,... kijk ook meteen even of Ulrike zo vriendelijk wil zijn even van auto te wisselen! Gewoon af en toe een paar kleine hintjes (van klein naar steeds groter...) doen dan wonderen!
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.07.2005 um 19:57 Uhr  
| Jongens, wel steeds bij het topic blijven hé !!
Het gaat er hier niet om elkaars (wan)prestaties tegen het licht te houden
Waar het wel om gaat is om met z'n allen nu eens serieus aan te geven hoe kort men eigenlijk hoe relatief maar gebruikt maakt van het potentieel van zijn SLK, welk type het ook is ......
Overigens ben ik het met de meeste opmerkingen eens, dat de standaard SLK wielophangging en de korte wielbasis de auto wat "listig" maakt bij snelheden boven de 200. Toch is er nog veel van te maken, zoals mij is gebleken bij mijn huidige AMG. De verstevigde ophanging, betere schokbrekers, andere voor- en zijskirts, maar vooral achterskirt en spoiler op de klep geven op de achteras ca. 50% meer downforce t.o.v. de standaard SLK.
Dat is wel het verschil tussen toch wat zweet in de handen (bij mijn vorige 200k) of (figuurlijk) twee vingers in de neus bij de AMG boven de 200.
Vanaf 240 vergt die trouwens ook wel weer wat extra moed, vertrouwen en een vaste hand, maar echt listig vind ik hem niet nabij of op topsnelheid. Maar vergeet daarbij niet dat ook een 911 AW (niet de 4wiel) boven de 200 een groot hart vergt!
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 31.07.2005 um 20:07 Uhr  
| Hallo Bert,
Ik denk dat je daar een punt hebt......
De AMG is met een heel ander doel ontworpen en alles is daarop aangepast om het geheel in veilige banen te leiden!!
En natuurlijk kan je zeker in Nederland haast geen kant op met een snelle auto,dit in tegenstelling tot Duitsland waar de te overbruggen afstanden van een geheel andere orde zijn.......
Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 31.07.2005 um 20:15 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 31.07.2005 um 20:38 Uhr ]
Helaas nog nooit op topsnelheid gereden, in Nederland vind ik dat eigenlijk ook een te groot risico. Niet vanuit veiligheidsoogpunt want ik vind de Nederlandse snelwegen vaak zeer veilig, maar vanwege de vele snelheidscontroles, met name de onopvallende surveillancewagens. Ik ben al eens gepakt met boven de dertig, bij de derde keer in een jaar ben je je rijbewijs kwijt .
Wel heb ik in de polder bij Lelystad 220 gereden. Ik reed open en het grappige is dat je dan minder last van de wind hebt dan bij 120, het lijkt wel of er dan meer vacuüm boven de auto trekt.
Ik vond het echter helemaal niet gevaarlijk aanvoelen, je merkte nauwelijks dat je zo hard reed. Alleen als je naar de auto's om je heen keek. Het mooie is dat als je rond die snelheid gas bij geeft blijkt dat hij nog zát overheeft, dan schakelt hij gewoon nog een tandje terug.
Over twee weken in Duitsland (naar Väth) gaan we het echter naar hartelust uittesten .
Maar die topsnelheid heb je in Nederland inderdaad niet nodig, de tussenacceleratie is veel interessanter, maar dat zeg ik steeds.
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
| Geschrieben am 31.07.2005 um 20:52 Uhr  
| Ook ik ben helaas nog niet aan zijn max snelheid gekomen.
Steeds toch net effe te druk om hem door te halen.
Ben blijven hangen op 220 op de teller, maar wel inderdaad het gevoel hebben dat hij nog niet aan zijn eind is. Hij wou wel verder, maar ik vond het even genoeg. Te druk en te veel controle hier in de polder. (erg veel video camera auto's rijden daar rond) en met een paar keer een schikking van de jusitie op zak, wordt je toch wat rustiger.
Dus Joke pas op voor de A6.
Daar komt bij dat de A6 is momenteel zo slecht qua wegdek, dat je echt los kan komen, en das niet lachu!
En denk eraan hoor, tegenwoordig wordt er ook meer en meer 's nachts gecontroleerd.
Mmm misschien een keer naar zandvoort?
Zwaai
Andre
--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLKram Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 31.07.2005 um 22:16 Uhr  
|
groenteboer schrieb:
road-ster schrieb:
De eerste mogelijkheid die zich voordoet is op 20 Augustus.....
Die dag gaan we naar Wuppertal voor het Grill Event 2005!!! ik heb Ulrike
gemaild die met een SLK 32-AMG rijd,of we samen kunnen oprijden!
OK DAN! Nou zorg ervoor dat je die kans krijgt, doe voorzichtig en ik ben benieuwd! Enneh,... kijk ook meteen even of Ulrike zo vriendelijk wil zijn even van auto te wisselen! Gewoon af en toe een paar kleine hintjes (van klein naar steeds groter...) doen dan wonderen!
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker
Mijn doel is bereikt als je een AMG op topsnelheid bij 250 km/u passeert en dan die verbaasde blik bij het zien van de letters SLK200 op de kofferklep!!
Een goed ingereden 200k haalt op de klok 260..........dus?
In ieder geval doe ik het alleen als de weg het toelaat....ben nog niet levensmoe.
Richard.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 31.07.2005 um 22:51 Uhr  
| Ja das wel apart als een 200k al 260 op de klok tovert. De AMG doet dan misschien weer eerder 270, hetgeen dan 250 echte km's zou moeten zijn.
Zag op inet al een plaatje van een tellerplaat met de wijzer tegen de 260 geplakt, met het "onderschrift" dat het een 230K betrof. Zou het dan zo zijn dat al die modellen (200/230/AMG MITS BEGRENSD ) eigenlijk gewoon doorgaans (nagenoeg) dezelfde topsnelheid halen? Ipv het opgegeven verschil door MB: 228 / 240 / 250. Dat is al niet een enorm verschil natuurlijk, en wie weet wat het inrijden, danwel later berijden van een auto allemaal van invloed daarop kan hebben verder...
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 01.08.2005 um 17:54 Uhr  
| Ik heb het van horen/zeggen Jos Paul, dus ik weet het niet zeker, maar het lijkt me heel goed mogelijk dus ik ga er maar wel vanuit.
Wat ik wel zeker weet is dat je rijbewijs tijdelijk geschorst wordt als je meer dan 50 te hard rijdt.
Dus je bent gewaarschuwd!
En wat beroepschauffeurs betreft: tja......beroepsrisico
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1002 Mitglieder: 6 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|