.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Poll: Wie heeft er ooit al eens topsnelheid gereden met zijn SLK en hoe hard was dat op de teller ?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.07.2005 um 17:32 Uhr   
In het "tuning thema" wordt er af en toe gemonkeld over topsnelheid van de SLK en remmen en zo.....

Dat bracht mij op het idee om jullie allemaal maar eens te vragen hoe hard jullie dan (ooit) eens, en waar, en hoe lang dan wel, hebben gereden:
(voorlopig eerst maar eens op de teller, voordat we de discussie over afwijkingen daarvan krijgen; dat moet maar eens een andere keer in een ander thema).

Ik zal de spits afbijten:

SLK 200k Väth: 255 km/h - 2 minuten - Autobahn A31 (Emden > Dortmund)
SLK 32AMG: >270 km/h (begrenzer) - 2 minuten - Autobahn idem

Ik ben benieuwd ( en wel eerlijk blijven hé )
Bert





 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 31.07.2005 um 17:48 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 31.07.2005 um 18:29 Uhr ]



Bert SLK32AMG schrieb:

In het "tuning thema" wordt er af en toe gemonkeld over topsnelheid van de SLK en remmen en zo.....

Dat bracht mij op het idee om jullie allemaal maar eens te vragen hoe hard jullie dan (ooit) eens, en waar, en hoe lang dan wel, hebben gereden:
(voorlopig eerst maar eens op de teller, voordat we de discussie over afwijkingen daarvan krijgen; dat moet maar eens een andere keer in een ander thema).

Ik zal de spits afbijten:

SLK 200k Väth: 255 km/h - 2 minuten - Autobahn A31 (Emden > Dortmund)
SLK 32AMG: >270 km/h (begrenzer) - 2 minuten - Autobahn idem

Ik ben benieuwd ( en wel eerlijk blijven hé )
Bert


Hoi Bert,

Ik zal als 2. het spits afbijten.....

SLK200K-6 bak: 250km/u bij 6000 omw/min op de A28 vanaf Strand Horst tot Harderwijk en dat gedurende 2 min!!

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.07.2005 um 17:51 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 31.07.2005 um 17:56 Uhr ]

Ik slechts een nietige (of mietige zo u wilt) 190, heel eventjes maar op de A27.

Topsnelheid uitproberen heb ik nog nooit gedaan met een auto. Vind ik ook niet zo bar interessant, maar met een autootje es kijken hoe hij is op hogere snelheid is wel aardig ja. Hardst in me 306cab was 180 op de teller, hardst in me 106Rallye idem, en de SLK dus net iets meer met 190 op de teller. Dus in alle 3 was er nog best een aardig stukkie over nog. Ohja en de proef-S2000 ook niet verder laten gaan dan 170 (dat dan weer wel op een 80-weg).

Ben als de dood dat ik me rijbewijs kwijtraak en nog 1000 euro mag bijbetalen ook als ik em een paar weken later op mag halen. Dan blijf je nog weer op de zwarte lijst staan en als zoiets dan nog eens gebeurd ben je helemaal de pineut. Maargoed, de keren dat ik hem evengoed kwijt kan zijn geraakt is evengoed idioot hoog, mag nog van geluk spreken, tot nu toe dan.

Ik ben ook nog nooit in Duitsland geweest met de auto,... daar zou ik wellicht (waarschijnlijk) wel hoger gaan.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   jos-paul

Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 28.11.2004
 Geschrieben am 31.07.2005 um 18:15 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von jos-paul am 31.07.2005 um 18:19 Uhr ]

over de 210 nog nooit geweest, niet met 230kompresser, niet met 32amg. 200 hard zat. Kruissnelheid over de autobahn 140-150 is perfect. Vindt overigens de wegligging van slk niet perfect. Moet hem dan erg vasthouden. Korte wielafstand. Bij de 32amg is wegligging beter.



--
SLK32amg 2001, jpscholten@hotmail.com

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an jos-paul    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 31.07.2005 um 18:37 Uhr   
Groenteboer schrieb:

Ohja en de proef-S2000 ook niet verder laten gaan dan 170 (dat dan weer wel op een 80-weg).

Ben als de dood dat ik me rijbewijs kwijtraak en nog 1000 euro mag bijbetalen ook als ik em een paar weken later op mag halen.

Nee, 2x de max. toegestane snelheid overschrijden,dan ben je ook je
rijbewijs voor 12 dagen kwijt......
Op 80 km-wegen komen de meeste ongelukken voor!!!

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.07.2005 um 18:54 Uhr   


road-ster schrieb:

Groenteboer schrieb:

Ohja en de proef-S2000 ook niet verder laten gaan dan 170 (dat dan weer wel op een 80-weg).

Ben als de dood dat ik me rijbewijs kwijtraak en nog 1000 euro mag bijbetalen ook als ik em een paar weken later op mag halen.

Nee, 2x de max. toegestane snelheid overschrijden,dan ben je ook je
rijbewijs voor 12 dagen kwijt......
Op 80 km-wegen komen de meeste ongelukken voor!!!

Richard.



Jajaja, zegt hij, met 2 minuten 250 op de teller! En ik zeg toch, ik had al vele malen het rijbewijs kwijt kunnen zijn,... komt gewoon omdat je dat nogal snel kwijt kunt geraken !
Altijd als ik op de snelweg een stuk harder ga dan toegestaan merk ik hoe vreselijk snel je bij die auto, die net in de verte was, bent. En ze willen dan nog weleens zomaar in gaan halen ook zodat je weer flink in de ankers moet. Je moet echt op zondagochtend 6 uur een mooi recht stuk snelweg uit zien te zoeken wil je die 2 minuten topsnelheid in nederland kunnen halen.
En die 80 weg is ene kant middenberm, andere kant grasheuvel met bomen erop. Erg overzichtelijk allemaal,... ja ik doe dat natuurlijk niet zomaar of op een 80-weg in het bos bijvoorbeeld!
Maargoed, lekker doorhalen in de versnellingen is zeer leuk, vooral de eerste 4...en bij de SLK vooral 3 en 4 vind ik aardige versnellingen om door te halen,... in zijn 4 zit er relatief een STUK meer pit in dan me vorige auto's, waar de 4 eerder een wat zwakkere versnelling leek.
Nogmaals, ik vind de acceleratie en tussensprints een stuk interessanter, maar daar gaat dit topic niet over.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 31.07.2005 um 19:12 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 31.07.2005 um 19:13 Uhr ]

Ja,maar je moet wel weten wanneer en waar je het relatief veilig kan doen!
Op de terugweg van Amersfoort naar huis rond 01:00 's nachts was de snelweg compleet leeg voor me..........
Rustig de snelheid opbouwend passeerde ik een vrachtauto met 220 en gaf toen pas serieus gas.......pedal to the metal!!!
Dan wordt de weg toch wel echt smal,het zgn.tunnel-effekt trad op!!
En Jos-Paul heeft gelijk dat hij achter licht aanvoelt en daar helpt alleen de AMG achterspoiler om meer down force te creëren.

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 31.07.2005 um 19:21 Uhr   
In Duisland, van Trier, via Bittburg naar Belgie.
Met de 200k hebben we, met open kap en vakantiebagage aan boord, de teller 240 ziet aantikken.
Ik schat in dat het met kap dicht op 250 zou hebben kunnen uitkomen?

Ik vond het boven de 1120 niet prettig en stabiel meer aanvoelen. In lange bochten op de autobahn werd de auto licht van achteren en in het stuurgevoel.
Dat zal met een sportonderstel en directere besturing een stuk stabieler aanvoelen.....

--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.07.2005 um 19:21 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 31.07.2005 um 19:29 Uhr ]



road-ster schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 31.07.2005 um 19:13 Uhr ]</font>

Ja,maar je moet wel weten wanneer en waar je het relatief veilig kan doen!
Op de terugweg van Amersfoort naar huis rond 01:00 's nachts was de snelweg compleet leeg voor me..........
Rustig de snelheid opbouwend passeerde ik een vrachtauto met 220 en gaf toen pas serieus gas.......pedal to the metal!!!
Dan wordt de weg toch wel echt smal,het zgn.tunnel-effekt trad op!!
En Jos-Paul heeft gelijk dat hij achter licht aanvoelt en daar helpt alleen de AMG achterspoiler om meer down force te creëren.

Richard.



OHHHJJAAA, en nu ga jij doen alsof jij dat beter in kan schatten dan ik, met 250/uur in het donker met lichttunnel effect en lichte achterkant!
(geintje hoor Richard, jij had je B-diploma natuurlijk he! )
Maar zo'n plastic stripje op je achterwerk zou dus wel degelijk effect hebben wellicht, ik heb het al eerder eens gelezen. Die heb ik dan weer niet echt nodig als ik toch nooit van die topsnelheden doe.

Ohja, misschien wel interessant ook om te kijken of je automaat 200K diezelfde topsnelheid op de teller kan toveren als je handbakker? Al zegt het dan nog niet echt ALLES want het kan ook net liggen aan hoe voel je tank is (?) en vooral hoe de wind staat.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 31.07.2005 um 19:40 Uhr   


groenteboer schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 31.07.2005 um 19:29 Uhr ]</font>



road-ster schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 31.07.2005 um 19:13 Uhr ]</font>

Ja,maar je moet wel weten wanneer en waar je het relatief veilig kan doen!
Op de terugweg van Amersfoort naar huis rond 01:00 's nachts was de snelweg compleet leeg voor me..........
Rustig de snelheid opbouwend passeerde ik een vrachtauto met 220 en gaf toen pas serieus gas.......pedal to the metal!!!
Dan wordt de weg toch wel echt smal,het zgn.tunnel-effekt trad op!!
En Jos-Paul heeft gelijk dat hij achter licht aanvoelt en daar helpt alleen de AMG achterspoiler om meer down force te creëren.

Richard.



OHHHJJAAA, en nu ga jij doen alsof jij dat beter in kan schatten dan ik, met 250/uur in het donker met lichttunnel effect en lichte achterkant!
(geintje hoor Richard, jij had je B-diploma natuurlijk he! )
Maar zo'n plastic stripje op je achterwerk zou dus wel degelijk effect hebben wellicht, ik heb het al eerder eens gelezen. Die heb ik dan weer niet echt nodig als ik toch nooit van die topsnelheden doe.

Ohja, misschien wel interessant ook om te kijken of je automaat 200K diezelfde topsnelheid op de teller kan toveren als je handbakker? Al zegt het dan nog niet echt ALLES want het kan ook net liggen aan hoe voel je tank is (?) en vooral hoe de wind staat.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

De eerste mogelijkheid die zich voordoet is op 20 Augustus.....
Die dag gaan we naar Wuppertal voor het Grill Event 2005!!! ik heb Ulrike
gemaild die met een SLK 32-AMG rijd,of we samen kunnen oprijden!
Alleen het weer kan roet in het eten gooien.......

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :833
Mitglieder:    8
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.401.188

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm