.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Aanloopgeluidje remschijf/blok
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 24.07.2005 um 20:44 Uhr   
Hoe probleemloos en fantastisch het mobiel ook is,...toch heb ik wat waar ik over kan beginnen,...
Namelijk een aanloopgeluidje bij de remmerij vandaan.
Ik had dat met mijn vorige autootje ook regelmatig,... maar dan alleen als ie een tijdje stil had gestaan en er dus wat corrosie op de schijfjes was gaan zitten. Dat was dan alleen in het begin even, en was na een paar keer remmen helemaal verdwenen volgens mij.

Nu in de Benz blijft het geluid echter,... ook al rij ik een paar 100 km met veel (hard) gerem,... maakt allemaal niet uit,... het zal er tov net na het wegrijden wel wat zachter op worden, maar dan blijft het zachtjes aanwezig, en hoor je het vooral als je open rijdt en langzaam langs een laag muurtje bv wat dat geluid dan weerkaatst, of een hoge stoep of wat ook.

Het lijkt zich alleen rechtsvoor voor te doen. Ik heb nl. geen zin om ze het remblok af te laten slijpen ofzo als daardoor weer een stukje dure remschijf verloren gaat
Schijven en blokken zijn toch ook altijd zelfstellend, dus als de schijf meer is afgesleten komt hij gewoon wat dichter naar het blok toe, danwel andersom?
Dat aanloopgeluidje zal dan ook eerder zijn door een IETSJES kromgetrokken remschijf zijn zou je dan denken.

Ik weet bijna zeker dat ik er vooral niets aan laat doen, maar denk ik gooi het toch eens in de groep!
Dus: Wie heeft dit ook, en wat is hier aan te doen?

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 24.07.2005 um 21:43 Uhr   
Hoi Nils,

Als je zegt dat het van rechtsvoor komt,lijkt het me erg sterk dat een geventileerde remschijf krom trekt!!
Zelf heb ik het niet geconstateerd maar een mogelijke oorzaak zou hem kunnen zitten in een remzuiger die door corrosie niet meer volledig terug komt in z'n originele positie......
Je kan dit controleren door op een 2-baans weg bij een redelijke snelheid vol in de remmen te gaan(let op achterop komend verkeer)....blijft de auto in rechte lijn of trekt hij naar één kant?
Veel succes en hou ons op de hoogte......

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.08.2005 um 21:52 Uhr   
Nou, hier ook iets aan een update sinds het bezoekje aan de dealer van vanmiddag. Aangezien de voiture toch op de brug stond met de bandjes in de lucht heb ik ze allemaal eens rondgedraaid om te zien of ze allemaal vrij waren en netjes bleven draaien.
Allebei voor wel, maar beide achter schraapten iets langs de schijf, misschien rechtsachter ietsjes meer (heb ik me verder niet zo op gefocussed) maar das wel precies het geluid wat ik dan hoor als ik langs een stoep rij of een muurtje (en raam open, dan is het nog wat duidelijker). Maar de monteur bleef maar ontkennen dat je dat zou kunnen horen in de auto. Ik ben er wel van overtuigd, maargoed, er is verder ook weinig aan te doen geloof ik.
Ik kan het nog eens doorgeven bij de einde-garantie-controle. Want jaja dat blijkt te bestaan, had er nog nooit v gehoord maar dat riep hij, kan je aan het einde van je garantie nog de boel allemaal na laten lopen. Hij zei al, gewoon alle kleine dingetjes aangeven, kan er altijd even naar gekeken worden.

Dan heb ik vooralsnog 3 kleine puntjes:
1-alarm gaat regelmatig spontaan af bij met kap open ergens laten staan.
2-aanloopgeluidje remblok/schijf
3-kofferbak die niet altijd 100% gelijk sluit, dwz de naad aan de ene kant veel breder dan de andere kant (moet eenvoudig te corrigeren zijn).

Maargoed, als iets geen kwaad kan, helemaal dat laatste punt, wat vooral een beetje vast zit aan de wat gammele ophanging/mechanisme van de klep, kunnen ze er misschien juist maar beter afblijven want het werkt verder allemaal perfect. Das soms moeilijke he, wel of niet wat aan laten doen!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 28.000 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 31.08.2005 um 22:13 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 31.08.2005 um 22:14 Uhr ]



groenteboer schrieb:

Nou, hier ook iets aan een update sinds het bezoekje aan de dealer van vanmiddag. Aangezien de voiture toch op de brug stond met de bandjes in de lucht heb ik ze allemaal eens rondgedraaid om te zien of ze allemaal vrij waren en netjes bleven draaien.
Allebei voor wel, maar beide achter schraapten iets langs de schijf, misschien rechtsachter ietsjes meer (heb ik me verder niet zo op gefocussed) maar das wel precies het geluid wat ik dan hoor als ik langs een stoep rij of een muurtje (en raam open, dan is het nog wat duidelijker). Maar de monteur bleef maar ontkennen dat je dat zou kunnen horen in de auto. Ik ben er wel van overtuigd, maargoed, er is verder ook weinig aan te doen geloof ik.
Ik kan het nog eens doorgeven bij de einde-garantie-controle. Want jaja dat blijkt te bestaan, had er nog nooit v gehoord maar dat riep hij, kan je aan het einde van je garantie nog de boel allemaal na laten lopen. Hij zei al, gewoon alle kleine dingetjes aangeven, kan er altijd even naar gekeken worden.

Dan heb ik vooralsnog 3 kleine puntjes:
1-alarm gaat regelmatig spontaan af bij met kap open ergens laten staan.
2-aanloopgeluidje remblok/schijf
3-kofferbak die niet altijd 100% gelijk sluit, dwz de naad aan de ene kant veel breder dan de andere kant (moet eenvoudig te corrigeren zijn).

Maargoed, als iets geen kwaad kan, helemaal dat laatste punt, wat vooral een beetje vast zit aan de wat gammele ophanging/mechanisme van de klep, kunnen ze er misschien juist maar beter afblijven want het werkt verder allemaal perfect. Das soms moeilijke he, wel of niet wat aan laten doen!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 28.000 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

Interessant Nils....zeker voor de mensen waar de garantie bijna van afloopt!!
Het z.g.n. slepen van de achterwielen komt vaker voor,waarschijnlijk van het handrem-mechanisme wat weinig gebruikt wordt en niet volledig vrij komt van de schijf.....
Hoe staat het met de remvoering achter?

Het alarm is een zorgenkindje van de SLK.....supergevoelig voor insekten en zou adviseren om deze te laten uitlezen!!

Het koferdeksel sluit door z'n constructie bijna nooit in het midden....
M'n oude was zuiver in het midden maar deze heeft een verschil en er is al aan gesteld,dus dat wordt richten d.m.v. pure kracht!!

Groetjes,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.08.2005 um 22:23 Uhr   
Hmm remvoering zegt me nix. Ik zou daar dus ook zo geen antwoord op kunnen geven. Kan ik dat zo zien? En wat kan daar mis mee zijn en waardoor kan daar wat mis mee zijn?

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 28.000 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 31.08.2005 um 22:35 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 31.08.2005 um 22:36 Uhr ]



groenteboer schrieb:

Hmm remvoering zegt me nix. Ik zou daar dus ook zo geen antwoord op kunnen geven. Kan ik dat zo zien? En wat kan daar mis mee zijn en waardoor kan daar wat mis mee zijn?

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 28.000 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!



De remvoering is wel voorzien van een sensor die aangeeft op het dashboard,dat het tijd is om de boel te vervangen!
De zuiger in de remtang moet steeds verder naar buiten worden gedrukt,als de remvoering dunner word.
A.g.v.vocht en vuil kan het dus zo zijn dat hij niet volledig terug komt en de blokken dus nog licht slijpen tegen de remschijf!
In principe zou je het moeten kunnen zien bij redelijk open velgen......

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.08.2005 um 22:39 Uhr   
Ahja, je bedoelt gewoon de dikte van de remschijven, das wel dik in orde.
De monteur van vanmiddag had het ook al over dat ie het wel allemaal schoon kon maken maar of dat het zou verhelpen...?
Tis wel apart ja dat beide achterwielen niet helemaal vrij draaiden, en voor wel. Achter zou je toch ook vrij mogen verwachten als dat er continue langsschraapt en je remt er weer wat vanaf van die schijf komt het toch wel weer vrij? En als het zelfstellend is waarom stelt ie ze voor dan wel ehm netjes vrij, en achter niet?
Vragen vragen vragen, wist ik nou maar wat meer van de techniek van auto's! Dan kon ik het zelf verklaren en wellicht oplossen.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 28.000 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 31.08.2005 um 22:47 Uhr   


groenteboer schrieb:

Ahja, je bedoelt gewoon de dikte van de remschijven, das wel dik in orde.
De monteur van vanmiddag had het ook al over dat ie het wel allemaal schoon kon maken maar of dat het zou verhelpen...?
Tis wel apart ja dat beide achterwielen niet helemaal vrij draaiden, en voor wel. Achter zou je toch ook vrij mogen verwachten als dat er continue langsschraapt en je remt er weer wat vanaf van die schijf komt het toch wel weer vrij? En als het zelfstellend is waarom stelt ie ze voor dan wel ehm netjes vrij, en achter niet?
Vragen vragen vragen, wist ik nou maar wat meer van de techniek van auto's! Dan kon ik het zelf verklaren en wellicht oplossen.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 28.000 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!



Nee,ik bedoel de dikte van de remvoering!!
Natuurlijk word gaanderweg ook de schijf dunner,maar dit terzijde......
Je hoeft niet alles te weten in het leven,maar is wel handig!

Ik ga naar binnen...de langpoten vliegen om m'n oren,haha!!

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.08.2005 um 23:30 Uhr   
Ik weet nog steeds niet wat een remvoering is, hoe/of die te zien is, waaraan te herkennen, en wat het slijten van een remvoering kan veroorzaken. Je hebt remschijven, remblokken, en nou kan een remvoering ook al slijten?

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 28.000 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 31.08.2005 um 23:48 Uhr   


groenteboer schrieb:

Ik weet nog steeds niet wat een remvoering is, hoe/of die te zien is, waaraan te herkennen, en wat het slijten van een remvoering kan veroorzaken. Je hebt remschijven, remblokken, en nou kan een remvoering ook al slijten?

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker, 28.000 km, leer zwart/rood, airco, stoelverw.,...en gem verbruik 1:12,5!



Remvoering is een ander woord voor remblokken......
De wrijving die wordt veroorzaakt door het remmen gaat met enorme warmte gepaard en dito slijtage aan de remblokken/schijven die een z.g.n.
"huwelijk"vormen.....ze zijn op elkaar ingespeeld!!

Welterusten....

richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :731
Mitglieder:    3
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.403.367

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm