.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Proefrit gemaakt in S2000 :) !
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 18.07.2005 um 16:39 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 18.07.2005 um 17:54 Uhr ]

Jaja het was vandaag zo ver,...eindlijk in mijn droomautootje de s2000 plaatsgenomen en... een uur lang... meegekregen!
Ik viel daar bij de dealer maar meteen in huis en vroeg of ik even mocht rijden,... nou dat kon,... Nou moet ik wel zeggen dat ik dus al een keer eerder langs was geweest om te informeren ernaar dus hij wist dat ik wel belangstelling had zullen we maar zeggen.
Hij vroeg hoelang denk je nodig te hebben, een uurtje? Dat vond ik nogal flink aan de ruime kant, dus ik zei ja als dat kan is dat mooi
Had mijn dig cameraatje meegenomen en ik woon er om de hoek, dus even wat plaatjes geschoten met dat ding op het parkeerplekkie voor me huis en nog leuker, een stel filmpjes geschoten al rijdende! (valt nog niet mee als je moet schakelen met camera in de hand) Filmpjes die er overigens wonderlijk goed uitzien nog, en vooral goed motorgeluid te horen. Ze zijn redelijk klein wel maar dat geeft nie, tis met zo'n dig. IXUS (Canon) cameraatje gemaakt.

Tjah wat zullen we concluderen. Je hebt denk ik toch wel meer bekijks, al viel is al flink op door de belachelijk erop getapete groene plaat achterop. Hij is natuurlijk oogverblindend. Zo schitterend sportief en agressief. Pook verhoudingen vreselijk kort, aardig hakerig,...maar erg fijn. Ik kon er toch eigenlijk nog maar net in zitten, met de knietjes zat ik tegen het dashboard.
Je merkt de 6000rpm grens inderdaad wel,... in 2e en 3e versnelling hoor je die overschakeling ook goed bij die grens naar kleppen die open gezet worden. Tis idioot wat een toeren dat ding steeds in zit. 4000 rpm is dus nix voor de s2000, dat is als je rustig rechtdoor aan het kachelen bent,... pas vanaf 6000 rpm is het echt feest wel (tjah dat lees je ook overal en dat is ook zo dus).

Daarna weer naar huis in de SLK,... dan is alles ineens weer zacht en rustig (stoelen/stuur/schakelen/vering/geluid).

De liefhebber van dit soort filmpjesmateriaal moet het maar even roepen en MSN danwel ICQ adresje achterlaten, dan voeg ik je toe.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 18.07.2005 um 17:22 Uhr   
Weer bijzondere auto, en wàt voor een. Moet een mooie ervaring geweest zijn.
We weer een kar voor een andere doelgroep of andere gebruiksmomenten.

Je moet maar 'es meerijden in mijn Elan als je de kans krijgt


--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 18.07.2005 um 18:28 Uhr   


groenteboer schrieb:

Tjah wat zullen we concluderen................



Ik heb nou niet het gevoel dat je zo laaiend enthousiast bent Nils. Je vroeg je in een eerdere posting nog af of je je SLK misschien tegen een S2000 in zou willen ruilen. Maar daar hoor ik je niet meer over. Genezen van het S2000-virus? Zo van: "Leuk voor es een keertje maar verder mwoah......."?

Joke



--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 18.07.2005 um 20:03 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 18.07.2005 um 20:58 Uhr ]

Nou, natuurlijk is het wel genieten. Toon van mijn betoog was wat gematigd denk ik ja,... ik raak >>ook<< wat verwend
Tis toch wel een one-of-a-kind auto hoor. Ik moet je die filmpjes (kort, van 10 tot 30sec zeg maar) echt even doen toekomen (hoe?),...dan kun je het zelf zien/horen.

Het is vooral dat het een exemplaar betrof met bijna een ton op de teller en wat kleine schoonheidsfoutjes (krasjes/putjes) en viezige matten enzo,... dat vind ik voor het gevoel altijd al minder. Het versterk dat de auto wat minder rijk/chique uitgerust is en hij daardoor wat goedkoper overkomt.
Voor mij moet een auto (als) nieuw zijn. Lak glom verder wel mooi en verder best een zeer nette auto. Een ander zou dat misschien al als "als nieuw" beschouwen. Maar ik in dit geval net nie. Wel een perfect exemplaar om mee te proeven, want dan voel je je ook wat minder schuldig dan dat je een splinternieuwe mee zou krijgen.

Qua rijen, ik weet niet of dat veel extremer/spectaculairder kan voor die prijs. Lotus Elise dan misschien toch (waar ik niet inpas en wat onhandige dingen zijn, dus alleen als 2e autootje voor een ieder onder de 1.80m. Al DENK ik dat die zelfs niet echt leuker is dan de S2000 op de openbare weg. Of anders zit je al aan auto's van een euroton of meer misschien. Alhoewel,...AMG danwel M (BMW) exemplaren zullen misschien toch wel wat spectaculairder zijn door het hoge koppel en hoge v6 danwel v8 vermogen, maar doorgaans ook een aardig stukje duurder. Het zijn dan wel weer zwaardere bakken. Maargoed dat Honda een heel leuk/apart principe toepast met zijn motoren in de Type-R's en S2000 is wel duidelijk.

Ruilen voor de SLK? Mwah, misschien wel, als er een zilveren S2000 met rood leer naast mijn auto zou staan,... uit 2000 (of nog beter, later), helemaal ALS NIEUW, met 25,000 km op de teller, die ik er nu ook op heb staan..... en er werd gezegd "RUILEN?" .... dan zou ik er even over moeten nadenken!
De ratio (daar heb je het weer) zou wellicht zeggen: nee, het gevoel: ja!

Feit blijft dat ie voor mij wat aan de krappe kant is, rijdend deed ie nu weer wat krapper aan dan toen ik er alleen even in ging zitten, en je met een stoffen kappie zit. Evt extra hardtop kopen, opslaan,...krast vaak op je carrosserie. EN je een Mercedes cabrio zou inleveren voor een Honda cabrio!

Maar het was de leukste/spectaculairste auto waar ik tot nu toe in gereden heb!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 18.07.2005 um 21:40 Uhr   
Nou, vooruit, klinkt al wat beter. Maar je hád er even wat aansporing voor nodig . Je raakt inderdaad al wat bezadigd meneer, en dat op jóuw leeftijd, hoe moet dat verder?

Als je een S2000 zou kopen moet je er eigenlijk één vanaf modeljaar 2002 hebben, toen werd het plastik achterruitje vervangen door een glazen exemplaar. Als ik iéts lelijk vind is het wel een softtop met plastik achterruitje .

Hoe lang ben je eigenlijk, dat je er maar nauwelijks inpaste? Of ben je misschien te breed?

Kun je me dat filmpje niet gewoon toemailen? Dan stuur ik je mijn mailadres wel even. Nee, MSN heb ik niet .

Ik hoor het wel.
Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 18.07.2005 um 21:45 Uhr   
Ela, nee breed niet echt, meer plat en iel enzo, maar dan wel weer zo'n 1,96m. Maar het gaat wel hoor in de S2000,... is net wat ruimer dan de MX5.
OK mail je mailadres maar naar j_wilsson@yahoo.com ....je zou het niet verwachten met zo'n emailadres maar dan komt het nog bij mij aan ook, dan mail ik ze je toe.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 18.07.2005 um 23:01 Uhr   
Ik heb filmpjes en foto's ontvangen, bedankt! Klinkt inderdaad wel wat ruiger dan een SLK haha! Geinig hè, zo'n digitale snelheidsmeter met van die oplopende ledjes?

Ik vraag me trouwens af of je met een S2000 meer opvalt dan met een SLK. Voor de kenner cq. liefhebber misschien, die van een ordinaire SLK al niet warm of koud meer wordt maar bij een (toch relatief zeldzame) S2000 nog wel eens wil omkijken. De lijnen zijn prachtig, robuust, sensationeel en stoer, maar ik denk dat ik van mijn SLK toch nét iets meer wegsmelt hoor

Maar ik ga absoluut nog eens proeven van de S2000 !

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 18.07.2005 um 23:16 Uhr   
Ja fantastisch he, daar draait het dan ook echt allemaal om
Maar echt iedereen keek om, wat bij de SLK wel wat minder is naar mijn idee.
Het gevoel is in zo'n S2000 ook leuker, omdat het zo'n stoere verschijning is, en je weet waar de lol ligt en wat ie kan. Maargoed we hebben al geconcludeed, al die snelle roadsters hebben zo hun leuke kanten. Wil je alles hebben moet je toch echt meerdere autos kopen

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 18.07.2005 um 23:23 Uhr   


groenteboer schrieb:

Maargoed we hebben al geconcludeed, al die snelle roadsters hebben zo hun leuke kanten. Wil je alles hebben moet je toch echt meerdere autos kopen



Precies, en aangezien ik het helaas bij één (leuke) auto moet houden houd ik het voorlopig gewoon lekker bij mijn SLK Daar krijg je nog een leuk en informatief forum bij ook .

Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1018
Mitglieder:    7
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.405.417

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm