.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Chiptuning SLK 230 ervaring?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 21.07.2005 um 23:02 Uhr   


road-ster schrieb:

Hi Joke,

Kan ik me nog inschrijven bij je voor de vervolgcursus autotechniek?
Niet slecht....je mag naar de volgende ronde!!



Ik kan je hiér horen denken: ".......en dat voor een vrouw!"

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.07.2005 um 23:10 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



road-ster schrieb:

Hi Joke,

Kan ik me nog inschrijven bij je voor de vervolgcursus autotechniek?
Niet slecht....je mag naar de volgende ronde!!



Ik kan je hiér horen denken: ".......en dat voor een vrouw!"

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

Ooh...wat denk jij slecht over mij!!
Om eerlijk te zijn dacht ik,waar haalt ze die wijsheid vandaan?

Welterusten, Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 22.07.2005 um 10:17 Uhr   



Ik kan je hiér horen denken: ".......en dat voor een vrouw!"




Ik had het zelf zo nog niet bekeken Joke maar inderdaad

Gr,
Frank

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
 Geschrieben am 22.07.2005 um 15:20 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von SLKram am 22.07.2005 um 16:18 Uhr ]

Van morgen bij de Bovag garage geweest waar wij de SLK gekocht hebben.
Tjonge ik stond versteld van service!
Nadat ze hem zelf bekeken hadden en niets konden vinden, zijn we met z'n 2en naar de MB dealer in Drachten gereden.
Daar hebben ze nageken en uitgelezen, niets te vinden, alleen dat de automaat 1x ooit een schakelfout gemaakt heeft.
Proeftit gemaakt, en men vond de motor juist heel erg mooi lopen (dat doet hij ook echt wel).
Stonden daar trouwens mooie SLK's
Dus het zal wel puur gevoel van mij zijn, of ik ben er allemaal al zo snel aan gewend.
Auto is gelijk aan alle kanten nageken, nergens een drupje olie, alles perfect!

Maar een dikke pluim voor de Bovag garage!
wat een service, ik was er om 9 uur en om 12 uur reed ik er weg.
Kosten....nul.
Echte service bestaat dus nog echt!


Dus tja....er staat nu niets meer in de weg om te gaan chiptuning


Zwaai Andre

--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an SLKram    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 25.07.2005 um 14:44 Uhr   


road-ster schrieb:



Cabrio-fan schrieb:



road-ster schrieb:

Met nog een kleine aanvulling hierop......
Je kan de tuningkit bij Väth nog uitbreiden met scherpe nokkenassen
en daarmee komt het vermogen op ca 250pk!!!
Ciao,

Richard.

P.s. : Je nickname wordt dan veranderd in Speedy



Wat gebeurt er dan ook alweer? Blijven de kleppen dan niet langer en verder openstaan waardoor er meer verse lucht in de cylinders kan en de "gebruikte" lucht er beter uit kan?
Zoiets was het hè?

Groetjes,
Joke

Hi Joke,

Kan ik me nog inschrijven bij je voor de vervolgcursus autotechniek?
Niet slecht....je mag naar de volgende ronde!!

Richard.



De nokkenassen worden niet echt "scherper", maar de kleppen blijven gewoon langer openstaan en de nokken zijn 360 graden lang. Hierdoor komt er inderdaad meer mengsel in de cilinders en dus meer vermogen, maar ook veel meer verbruik !!

Groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 25.07.2005 um 15:18 Uhr   


ardvw28 schrieb:

De nokkenassen worden niet echt "scherper", maar de kleppen blijven gewoon langer openstaan en de nokken zijn 360 graden lang. Hierdoor komt er inderdaad meer mengsel in de cilinders en dus meer vermogen, maar ook veel meer verbruik !!




Nu gaat er een nieuwe dimensie voor me open, óf ik begrijp het gewoon niet . Wat bedoel je met "....de nokken zijn 360 graden lang?" Ik wist niet dat lengte ook in graden wordt gemeten, je hebt wel lengtegraden en breedtegraden, maar dat is weer iets anders geloof ik .
Bedoel je met je opmerking misschien dat de nokken 360 graden ronddraaien? Of dat ze geen "scherpe" punt maar een ronding hebben? Ik heb inderdaad wel eens gehoord dat in de volksmond "scherpe" nokken juist "stomp" zijn, zodat de kleppen langer blijven openstaan. Echt "scherpe" (spitse) nokken tillen de klep alleen verder omhoog maar zodra de nok doordraait klapt de klep ook razendsnel weer dicht.

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.07.2005 um 18:19 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



ardvw28 schrieb:

De nokkenassen worden niet echt "scherper", maar de kleppen blijven gewoon langer openstaan en de nokken zijn 360 graden lang. Hierdoor komt er inderdaad meer mengsel in de cilinders en dus meer vermogen, maar ook veel meer verbruik !!




Nu gaat er een nieuwe dimensie voor me open, óf ik begrijp het gewoon niet . Wat bedoel je met "....de nokken zijn 360 graden lang?" Ik wist niet dat lengte ook in graden wordt gemeten, je hebt wel lengtegraden en breedtegraden, maar dat is weer iets anders geloof ik .
Bedoel je met je opmerking misschien dat de nokken 360 graden ronddraaien? Of dat ze geen "scherpe" punt maar een ronding hebben? Ik heb inderdaad wel eens gehoord dat in de volksmond "scherpe" nokken juist "stomp" zijn, zodat de kleppen langer blijven openstaan. Echt "scherpe" (spitse) nokken tillen de klep alleen verder omhoog maar zodra de nok doordraait klapt de klep ook razendsnel weer dicht.

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

hallo Joke,

Ik zal je proberen het uit te leggen,maar is wel een technisch verhaal.....
Er bestaat een zgn.kleppendiagram waarin het verbrandingsproces uiteen is gezet in 4 processen(het 4-takt principe) t.w. de inlaat,compressie,arbeids en als laatste uitlaatslag en dit proces beslaat 720 graden......
Door de poelie van de krukas 2x zo groot te maken als de poelie van de nokkenas,in de verhouding 1:2 moet deze dus 2x 360 graden afleggen t.o.v. de krukas!
De vorm van een scherp nokprofiel is eigenlijk stomp van vorm en dit is gedaan om de klep langer open te laten staan.
Groetjes,

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 25.07.2005 um 18:25 Uhr   


road-ster schrieb:

hallo Joke,

Ik zal je proberen het uit te leggen,maar is wel een technisch verhaal.....
Er bestaat een zgn.kleppendiagram waarin het verbrandingsproces uiteen is gezet in 4 processen(het 4-takt principe) t.w. de inlaat,compressie,arbeids en als laatste uitlaatslag en dit proces beslaat 720 graden......
Door de poelie van de krukas 2x zo groot te maken als de poelie van de nokkenas,in de verhouding 1:2 moet deze dus 2x 360 graden afleggen t.o.v. de krukas!
De vorm van een scherp nokprofiel is eigenlijk stomp van vorm en dit is gedaan om de klep langer open te laten staan.
Groetjes,

Richard





En nu in gewoon Nederlands Richard: draaien de nokken nou 360 graden rond zoals ik stel, of zijn ze 360 graden lang zoals Ard stelt? Meer betwist ik toch niet?

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.07.2005 um 18:32 Uhr   
En nu in gewoon Nederlands Richard: draaien de nokken nou 360 graden rond zoals ik stel, of zijn ze 360 graden lang zoals Ard stelt? Meer betwist ik toch niet?

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

Ha Joke,

Ze zijn 360 graden rond!!!
Dacht het te verduidelijken met een achtergrond verhaal......
Groetjes,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.07.2005 um 19:16 Uhr   



ardvw28 schrieb:

De nokkenassen worden niet echt "scherper", maar de kleppen blijven gewoon langer openstaan en de nokken zijn 360 graden lang. Hierdoor komt er inderdaad meer mengsel in de cilinders en dus meer vermogen, maar ook veel meer verbruik !!




Excuseer, maar dat is (motor)technisch volgens mij alleen maar weten hoe de klok luidt, maar de klepel???

Immers:

a. Nokken zijn dus NOOIT 360 graden "lang", want dan zouden het SCHIJVEN zijn en verandert de klepstand daarmee dus nooit niet never!

b. Een z.g.n. "scherpe" nokkenas heeft juist stompe, relatief lange nokken (lang in de zin van de "openstaande" nokhoek) , waardoor de kleppen langer open blijven staan en er dus meer tijd per omwenteling is om in- en uitlaatgassen te "ventileren". Nou kan dat proces weer niet al te lang zijn, want dan staan de kleppen weer te lang open indien hetzij de aanzuigslag of de arbeidslag al weer aan de orde zijn, hetgeen het ventilerende effect uiteraard weer teniet doet of juist gaat tegenwerken, waardoor weer vermogensverlies, onregelmatige loop of zelfs uitlaatexplosies dan wel juist terugslag optreedt.

Waarom wordt zo'n nokkenas met langere nokken dan "scherp" genoemd? Omdat de DALEN "scherper" zijn, m.a.w. de kleppen staan door de kortere dalen ook korter dicht en de klepwerking en benodigde klep-overlap is hierdoor meer kritisch, dus "scherp".




Cabrio-fan schrieb:

Nu gaat er een nieuwe dimensie voor me open, óf ik begrijp het gewoon niet . Wat bedoel je met "....de nokken zijn 360 graden lang?" Ik wist niet dat lengte ook in graden wordt gemeten, je hebt wel lengtegraden en breedtegraden, maar dat is weer iets anders geloof ik .
Bedoel je met je opmerking misschien dat de nokken 360 graden ronddraaien? Of dat ze geen "scherpe" punt maar een ronding hebben? Ik heb inderdaad wel eens gehoord dat in de volksmond "scherpe" nokken juist "stomp" zijn, zodat de kleppen langer blijven openstaan. Echt "scherpe" (spitse) nokken tillen de klep alleen verder omhoog maar zodra de nok doordraait klapt de klep ook razendsnel weer dicht.
Groetjes, Joke




Compliment voor Joke, zij weet weliswaar niet 100% exact hoe het komt dat de klok luidt, maar ze weet in ieder geval de klepel wel te hangen
Joke, nog ff doorstuderen in een boek over motorentechniek en je verslaat (bijna) iedereen op dit forum



O ja, we zouden het bijna vergeten, nog even "tuning" en de kwestie van de poelie-discussie.

Het zou dus kunnen zijn dat zowel Richard als o.g. elk wat gelijk hebben, nl:

Richard (Brabus) zegt: de krukaspoelie wordt groter.

Bert (Väth) zegt: de Übersetzung (overbrengingsverhouding) van de kompressor wordt aangepast.

Mogelijk gebeurt bij deze tuningvorm beide: de krukaspoelie wordt ca. 10 - 13% groter, waardoor de riem een hogere omtreksnelheid krijgt, en de poelie van de kompressor wordt nog verder verkleind, waardoor de kompressor een relatief nog hoger toerental krijgt, waardoor de kompressordruk en het verplaatste inlaatluchtvolume significant toeneemt.

Mijn 5 eurocent,
Bert



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :810
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.401.812

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm