| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Chiptuning SLK 230 ervaring? |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 20.07.2005 um 23:14 Uhr  
| Eigenlijk zou ik er hartstikke trots op zijn als ik mijn zo prachtige SLK voorzie van de top in tuning-business! Dat wíl je toch niet eens verzwijgen? En wie het niet waardeert of wie het wantrouwt is zo'n gave auto niet waard .
Natuurlijk kan een getunde auto afgeragd zijn, maar dat geldt toch net zo goed voor een ongetunde auto? Zeker een SLK noodt uit tot het verkennen van zijn grenzen, zo'n type auto wordt sowieso meestal al gekocht door mensen die van snelle auto's houden en het gaspedaal wel weten te vinden .
Wat doen ze verdorie nou precies met die kompressor???? Bert???? Richard???? Al uitgevochten?
Nee, nog geen offerte ontvangen, vooruit, ik wacht nog éven .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 20.07.2005 um 23:33 Uhr  
| Joke schreibt:
Wat doen ze verdorie nou precies met die kompressor???? Bert???? Richard????
Hallo Joke,
Om dat uit te leggen moet je de werking van een kompressor weten.
De kompressor wordt in tegenstelling tot een turbo,door een riem aangedreven middels de krukas.
Per tijdseenheid wordt er een hoeveel lucht gecomprimeerd door in elkaar grijpende wormwielen die met een overdruk van 0.5 Bar in de cilinders wordt gepompt.....natuurlijk word deze eerst gekoeld middels de intercooler!!
Een kleinere poelie op de kompressor zorgt voor meer omwentelingen en dus meer zuurstof in de cilinders per tijdseenheid dat de inlaatslag duurt!!
Daar komt het in het kort op neer.......
Welterusten, Richard.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 21.07.2005 um 09:25 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 21.07.2005 um 19:03 Uhr ]
Dat bedoel ik nou, verwarrend hoor. Want hoe zit het dan met wat je gisteren zei: "Toch wordt volgens onze oosterburen bij Brabus de originele grote poelie op de krukas van 19 naar 21,5 cm vergroot!"
Vandaar dat ik even de draad kwijt ben.
Vanmorgen onderweg naar mijn werk had ik een helder moment: alle discussies over wel of niet verzwijgen dat hij getuned is kunnen we bij het oud papier zetten. Je móet het namelijk wel vertellen: als de kompressor getuned is en de compressie in de cylinders wordt vehoogd dien je namelijk benzine met RON 98 te tanken tegen het detoneren. Die instructies zul je een nieuwe koper toch echt mee moeten geven. En of ze daar zo blij mee zullen zijn?
Ik denk dat je voor een getunde auto een liefhebber moet zien te vinden, iemand die het als een pré ziet. Maar als je hem bij een dealer wil inruilen zal die waarschijnlijk standaard zeggen dat hij daardoor moeilijker verkoopbaar is en dat hij er daarom minder voor wil geven, ook al maakt hij er misschien een prima prijs voor bij, inderdaad, een liefhebber .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 21.07.2005 um 13:51 Uhr  
| Hoi Joke,
Je hoeft ook niet alles te begrijpen.....voor jou is het belangrijkst het uiteindelijke voelbare resultaat!!
V.w.b. het octaangetal van 98 bij getunede motoren.....dit klopt,maar als je een keer 95 octaan tankt is er niets aan de hand,daar de pingelsensor automatisch de ontsteking aanpast,doch het volledige paardenspan is dan niet meer beschikbaar!!
Mijn Turbo liep door euro 95 i.p.v. de 200km/u nog maar 150km/u.
Groetjes,
Richard.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 21.07.2005 um 14:02 Uhr  
| Hallo leden,
Ik persoonlijk zou me niet aan tuning wagen. Zie het misschien zoals een opgevoerde bromfiets. Het gaat een tijd goed, maar op den den duur lopen er altijd onderdelen kapot (denk aan lagers e.d.) ook al gebruik je originele onderdelen.
Als je echt vermogen wilt, dan kun je beter de SLK van Bert kopen.
Helemaal origineel en zeer snel en later ook geen gezeur met inruil, al wil je die waarschijnlijk ook nooit meer inruilen.
Groeten,
Henk | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 21.07.2005 um 17:42 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Hoi Joke,
Je hoeft ook niet alles te begrijpen.....voor jou is het belangrijkst het uiteindelijke voelbare resultaat!!
Zeg eh.......Richard, als je het zelf ook niet weet biecht dat dan gewoon op
road-ster schrieb:
V.w.b. het octaangetal van 98 bij getunede motoren.....dit klopt,maar als je een keer 95 octaan tankt is er niets aan de hand,daar de pingelsensor automatisch de ontsteking aanpast,doch het volledige paardenspan is dan niet meer beschikbaar!!
Jahaaaa......es een keer! Maar structureel? Dat is toch vragen om problemen? En dan weet die Mulder me te vinden .
Ciao,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 21.07.2005 um 17:54 Uhr  
| Ha Joke,
Wat ben jij toch een slimme meid!!.....je hebt me altijd meteen door
Ik dacht ik moet die vraag tackelen anders moet ik weer in de boeken
duiken,daar het een tijdje geleden is!
Bij Digi-Tec bouwen ze hem kosteloos terug naar origineel als hij niet bevalt,anders dan de kosten die gemoeid zijn met inbouw.
M.a.w. je kan hem toch ook weer in originele staat laten brengen alvorens
hem te verkopen.......
Je bent scherp vandaag.......ik moet oppassen!!
groetjes, Richard. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 21.07.2005 um 19:03 Uhr  
| Jongens, meisje ook!
Wel bij het thema blijven en niet zitten katten onder elkaar......
Ik hou het er toch op dat de poelie van de kompressor door Väth uitgewisseld is door een in diameter wat verkleinde versie.
Dat verhaal van Brabus dat de hoofdpoelie op de krukas vergroot wordt van 19 > 21,5 cm lijkt me merkwaardig, want dan zouden inderdaad alle aggregaten op dezelfde drijfriem ca. 21,5cm - 19 = 2,5 / 19 = 13,2 % sneller worden aangedreven. Goed voor de kompressor, niet zo best voor de rest
Voor wat het waard is,
Bert | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :948 Mitglieder: 4 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|