.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Chiptuning SLK 230 ervaring?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 20.07.2005 um 23:14 Uhr   
Eigenlijk zou ik er hartstikke trots op zijn als ik mijn zo prachtige SLK voorzie van de top in tuning-business! Dat wíl je toch niet eens verzwijgen? En wie het niet waardeert of wie het wantrouwt is zo'n gave auto niet waard .

Natuurlijk kan een getunde auto afgeragd zijn, maar dat geldt toch net zo goed voor een ongetunde auto? Zeker een SLK noodt uit tot het verkennen van zijn grenzen, zo'n type auto wordt sowieso meestal al gekocht door mensen die van snelle auto's houden en het gaspedaal wel weten te vinden .

Wat doen ze verdorie nou precies met die kompressor???? Bert???? Richard???? Al uitgevochten?

Nee, nog geen offerte ontvangen, vooruit, ik wacht nog éven .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 20.07.2005 um 23:33 Uhr   
Joke schreibt:

Wat doen ze verdorie nou precies met die kompressor???? Bert???? Richard????

Hallo Joke,

Om dat uit te leggen moet je de werking van een kompressor weten.
De kompressor wordt in tegenstelling tot een turbo,door een riem aangedreven middels de krukas.
Per tijdseenheid wordt er een hoeveel lucht gecomprimeerd door in elkaar grijpende wormwielen die met een overdruk van 0.5 Bar in de cilinders wordt gepompt.....natuurlijk word deze eerst gekoeld middels de intercooler!!
Een kleinere poelie op de kompressor zorgt voor meer omwentelingen en dus meer zuurstof in de cilinders per tijdseenheid dat de inlaatslag duurt!!
Daar komt het in het kort op neer.......

Welterusten, Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 21.07.2005 um 09:25 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 21.07.2005 um 19:03 Uhr ]

Dat bedoel ik nou, verwarrend hoor. Want hoe zit het dan met wat je gisteren zei: "Toch wordt volgens onze oosterburen bij Brabus de originele grote poelie op de krukas van 19 naar 21,5 cm vergroot!"

Vandaar dat ik even de draad kwijt ben.

Vanmorgen onderweg naar mijn werk had ik een helder moment: alle discussies over wel of niet verzwijgen dat hij getuned is kunnen we bij het oud papier zetten. Je móet het namelijk wel vertellen: als de kompressor getuned is en de compressie in de cylinders wordt vehoogd dien je namelijk benzine met RON 98 te tanken tegen het detoneren. Die instructies zul je een nieuwe koper toch echt mee moeten geven. En of ze daar zo blij mee zullen zijn?
Ik denk dat je voor een getunde auto een liefhebber moet zien te vinden, iemand die het als een pré ziet. Maar als je hem bij een dealer wil inruilen zal die waarschijnlijk standaard zeggen dat hij daardoor moeilijker verkoopbaar is en dat hij er daarom minder voor wil geven, ook al maakt hij er misschien een prima prijs voor bij, inderdaad, een liefhebber .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.07.2005 um 13:51 Uhr   
Hoi Joke,

Je hoeft ook niet alles te begrijpen.....voor jou is het belangrijkst het uiteindelijke voelbare resultaat!!
V.w.b. het octaangetal van 98 bij getunede motoren.....dit klopt,maar als je een keer 95 octaan tankt is er niets aan de hand,daar de pingelsensor automatisch de ontsteking aanpast,doch het volledige paardenspan is dan niet meer beschikbaar!!
Mijn Turbo liep door euro 95 i.p.v. de 200km/u nog maar 150km/u.
Groetjes,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
 Geschrieben am 21.07.2005 um 14:02 Uhr   
Hallo leden,

Ik persoonlijk zou me niet aan tuning wagen. Zie het misschien zoals een opgevoerde bromfiets. Het gaat een tijd goed, maar op den den duur lopen er altijd onderdelen kapot (denk aan lagers e.d.) ook al gebruik je originele onderdelen.
Als je echt vermogen wilt, dan kun je beter de SLK van Bert kopen.
Helemaal origineel en zeer snel en later ook geen gezeur met inruil, al wil je die waarschijnlijk ook nooit meer inruilen.

Groeten,

Henk

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Henk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 21.07.2005 um 17:42 Uhr   


road-ster schrieb:

Hoi Joke,

Je hoeft ook niet alles te begrijpen.....voor jou is het belangrijkst het uiteindelijke voelbare resultaat!!

Zeg eh.......Richard, als je het zelf ook niet weet biecht dat dan gewoon op


road-ster schrieb:

V.w.b. het octaangetal van 98 bij getunede motoren.....dit klopt,maar als je een keer 95 octaan tankt is er niets aan de hand,daar de pingelsensor automatisch de ontsteking aanpast,doch het volledige paardenspan is dan niet meer beschikbaar!!

Jahaaaa......es een keer! Maar structureel? Dat is toch vragen om problemen? En dan weet die Mulder me te vinden .

Ciao,
Joke


--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.07.2005 um 17:54 Uhr   
Ha Joke,

Wat ben jij toch een slimme meid!!.....je hebt me altijd meteen door
Ik dacht ik moet die vraag tackelen anders moet ik weer in de boeken
duiken,daar het een tijdje geleden is!
Bij Digi-Tec bouwen ze hem kosteloos terug naar origineel als hij niet bevalt,anders dan de kosten die gemoeid zijn met inbouw.
M.a.w. je kan hem toch ook weer in originele staat laten brengen alvorens
hem te verkopen.......
Je bent scherp vandaag.......ik moet oppassen!!

groetjes, Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 21.07.2005 um 18:23 Uhr   


road-ster schrieb:

Je bent scherp vandaag.......



Alleen vandáág?????

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.07.2005 um 18:28 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



road-ster schrieb:

Je bent scherp vandaag.......



Alleen vandáág?????

Oeps!!!.....sorry,hoe kan ik het goed maken?

Ciao Ricardo

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 21.07.2005 um 19:03 Uhr   
Jongens, meisje ook!
Wel bij het thema blijven en niet zitten katten onder elkaar......

Ik hou het er toch op dat de poelie van de kompressor door Väth uitgewisseld is door een in diameter wat verkleinde versie.

Dat verhaal van Brabus dat de hoofdpoelie op de krukas vergroot wordt van 19 > 21,5 cm lijkt me merkwaardig, want dan zouden inderdaad alle aggregaten op dezelfde drijfriem ca. 21,5cm - 19 = 2,5 / 19 = 13,2 % sneller worden aangedreven. Goed voor de kompressor, niet zo best voor de rest

Voor wat het waard is,
Bert

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :948
Mitglieder:    4
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.405.361

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm