.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Chiptuning SLK 230 ervaring?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 20.07.2005 um 08:56 Uhr   


road-ster schrieb:

Sorry Joke,

Maar een kompressor met een klein wiel draait sneller en bouwt dus meer
druk op dan een groot wiel!!
Vergelijk het met de versnelling van een fiets.......
Ter verduidelijking een beeld van de grootst mogelijke LLK(Ladeluftkuhler),
die Väth monteren kan voor 900 euri incl.inbouw!!



Bij een groter wiel draait de riem sneller rond dan bij een klein wiel. De vergelijking met jouw fiets gaat op: met grotere wielen ga je met dezelfde krachtsinspanning sneller vooruit .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 20.07.2005 um 12:44 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Nog steeds geen offerte, maar ik heb inmiddels wel een prijslijst van Väth van 2005. De V23K-kit kost na 10% korting zo'n € 1800 incl. 16% BTW en montage.
Dit is niet zonder meer te vergelijken met OBD chip-tuning hoor! Er wordt wel wat gechipt, maar helemaal customized ten aanzien van de betreffende auto.
Ze vergroten de diameter van de kompressor (groter "riemwiel") waardoor hij harder gaat draaien en er sneller een hogere druk in de cylinders wordt opgebouwd (tenminste, ik denk dat het zo werkt), verder wordt de laaddruk in de cylinders verhoogd door het aanpassen van het overdrukventiel en er wordt wat aangepast in de software.
Dat levert een kleine 30 pk extra op. Als je er dan ook nog een ander spruitstuk onder laat zetten heb je er nog 14-20 pk bij. Maar dat kost nog eens ca. € 1200 extra (exclusief eventuele combinatiekorting), maar ik weet nog niet of ik dat er voor over heb.

Väth is ca. vier uur met de auto bezig, maar ik zou er geen dagtripje van maken. Het lijkt me goed om de motor helemaal te laten afkoelen en er de volgende dag (in de buurt van Väth) wat mee te gaan proefrijden. Als er dan toch iets niet helemaal goed afgesteld zou zijn sta je zo weer bij ze op de stoep. Dus een lang weekend lijkt me een goed plan .

Ik wacht nog even op de formele offerte voordat we dat lange weekend boeken. Wat bedenktijd en persoonlijke afkoeltijd kan ook nooit kwaad .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.





Als je de kompressor harder wilt laten draaien, moet je toch juist een kleinere poelie erop zetten?!?

Groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 20.07.2005 um 13:07 Uhr   


ardvw28 schrieb:

Als je de kompressor harder wilt laten draaien, moet je toch juist een kleinere poelie erop zetten?!?




Zie verdere postings. Het gaat er toch juist om dat de riem die door de kompressor wordt aangedreven harder draait? Volgens mij bereik je dat door een groter riemwiel.

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 20.07.2005 um 13:52 Uhr   
Hoi Joke,

De snelheid van de riem blijft hetzelfde!!!
Als de poelie van de kompressor kleiner wordt,moet hij meer omwentelingen of anders gezegd een langere weg afleggen dan het grote wiel dat hem aandrijft.......

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 20.07.2005 um 17:52 Uhr   
Ik heb het er op het Duitse forum met wat Duitsers over of je wel of niet aan een volgende koper moet vertellen dat de auto getund is. Persoonlijk denk ik dat het een leukere maar ook bétere auto wordt, tenzij je er dagelijks de klinkers mee uit het wegdek trekt natuurlijk, want dan zou de levensduur van de motor inderdaad verkort kunnen worden.
Nou, dat doe ik niet, dat heb ik al eerder geschreven. Ik zou mijn SLK dan ook aan iedereen kunnen aanbevelen .
Maar als ik zélf een gebruikte SLK zou kopen zou ik zeer huiverig zijn als hij getuned zou zijn omdat ik bang zou zijn dat de vorige eigenaar er elke dag de klinkers mee uit het wegdek zou hebben getrokken .

Hoe kijken jullie daar tegen aan? Zou je een (overigens prachtige en complete) SLK juist niet kopen omdat hij Väth-getuned zou zijn, zou het je niet uitmaken, of zou je hem júist kopen? En als de vorige eigenaar een eigenaresse zou zijn?

Zou je het als je hem zelf aanbood (indien mogelijk) verzwijgen als hij daardoor moeilijker verkoopbaar wordt en als je ervan overtuigd bent dat je de koper geen schade berokkent? Volgens een paar Duitsers die hebben gereageerd moet je "eerlijk" zijn tegen de koper. Maar ik voel me dus niet "oneerlijk" als ik het niet zeg. Dan denk ik: "Je bent een nog veel grotere bofferd dan dat je je realiseert met deze SLK!!"

Ben benieuwd naar jullie (eerlijke) reakties!

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 20.07.2005 um 18:15 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Ik heb het er op het Duitse forum met wat Duitsers over of je wel of niet aan een volgende koper moet vertellen dat de auto getund is. Persoonlijk denk ik dat het een leukere maar ook bétere auto wordt, tenzij je er dagelijks de klinkers mee uit het wegdek trekt natuurlijk, want dan zou de levensduur van de motor inderdaad verkort kunnen worden.
Nou, dat doe ik niet, dat heb ik al eerder geschreven. Ik zou mijn SLK dan ook aan iedereen kunnen aanbevelen .
Maar als ik zélf een gebruikte SLK zou kopen zou ik zeer huiverig zijn als hij getuned zou zijn omdat ik bang zou zijn dat de vorige eigenaar er elke dag de klinkers mee uit het wegdek zou hebben getrokken .

Hoe kijken jullie daar tegen aan? Zou je een (overigens prachtige en complete) SLK juist niet kopen omdat hij Väth-getuned zou zijn, zou het je niet uitmaken, of zou je hem júist kopen? En als de vorige eigenaar een eigenaresse zou zijn?

Zou je het als je hem zelf aanbood (indien mogelijk) verzwijgen als hij daardoor moeilijker verkoopbaar wordt en als je ervan overtuigd bent dat je de koper geen schade berokkent? Volgens een paar Duitsers die hebben gereageerd moet je "eerlijk" zijn tegen de koper. Maar ik voel me dus niet "oneerlijk" als ik het niet zeg. Dan denk ik: "Je bent een nog veel grotere bofferd dan dat je je realiseert met deze SLK!!"

Ben benieuwd naar jullie (eerlijke) reakties!

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

hoi Joke,

zal misschien als eerste het spits afbijten.......
Of ik een getunede auto zou kopen,hangt ervan af waar je hem voor wil gebruiken en de SLK heeft een heel andere doelgroep dan een GTI.....en ik weet niet hoe ermee is omgesprongen?
En het maakt niet uit of hij van een vrouw is geweest,daar in veel advertentie's wordt gesuggereerd dat hij van een dame is geweest!
Ik zie de SLK niet als een sportwagen,maar als een snelle comfortabele cabrio.....het is er één om in gezien te worden.
Als ik me niet vergis,kan door de WET van Mulder verzwegen gebreken en/of technische veranderingen die schade tot gevolg hebben,worden verhaalt op de tegenpartij,voor zover deze niet bekend waren op het moment van aankoop.........
Pfff.....een heel verhaal,maar na eer en geweten beantwoord!

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 20.07.2005 um 20:25 Uhr   
Ja hoor!
Nou halen we de Wet Mulder er ook nog bij......
Een verborgen gebrek nog wel, (waar je van Väth notabene een TÜV-Eintragung voor krijgt).

Volgens mij zijn jullie allemaal hartstikke jaloers op Joke dat zij haar 30 PK's extra wil gaan ophalen, met ook nog een lekker lang weekend met Anton erbij die daarenboven alles nog eens gaat vastleggen op de gevoelige digitale plaat

Overigens wordt de poelie van de kompressor aangepast (verkleind, waardoor het toerental hiervan iets omhoog gaat) en uiteraard niet het hoofdwiel vergroot, jongens en meisje ook, want dan zou alles op die betreffende riem toch harder gaan lopen; lijkt me niet van voordeel voor de overige hulpaggregaten, zoals daar zijn airco, dynamo etc.

Nou Joke niet langer plagen en voortdurend allemaal beren op haar weg sturen hoor!

Joke, veel succes en laat ze maar l.ll.n (lummelen dus)

Groet'n uut Grunning'n




 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 20.07.2005 um 21:03 Uhr   


Bert SLK32AMG schrieb:

Ja hoor!
Nou halen we de Wet Mulder er ook nog bij......
Een verborgen gebrek nog wel, (waar je van Väth notabene een TÜV-Eintragung voor krijgt).

Volgens mij zijn jullie allemaal hartstikke jaloers op Joke dat zij haar 30 PK's extra wil gaan ophalen, met ook nog een lekker lang weekend met Anton erbij die daarenboven alles nog eens gaat vastleggen op de gevoelige digitale plaat

Overigens wordt de poelie van de kompressor aangepast (verkleind, waardoor het toerental hiervan iets omhoog gaat) en uiteraard niet het hoofdwiel vergroot, jongens en meisje ook, want dan zou alles op die betreffende riem toch harder gaan lopen; lijkt me niet van voordeel voor de overige hulpaggregaten, zoals daar zijn airco, dynamo etc.

Nou Joke niet langer plagen en voortdurend allemaal beren op haar weg sturen hoor!

Joke, veel succes en laat ze maar l.ll.n (lummelen dus)

Groet'n uut Grunning'n

Hoi Bert,

Omdat het in Duitsland netjes is geregeld en genoteerd is dit bekend,maar Nederland kent deze verplichting niet,en indien dit niet wordt aangegeven bij verkoop....en er ontstaat schade voortvloeiend uit tuning,dan heb je een probleem!!
Dit is géén bangmakerij maar realiteit!!
Natuurlijk heeft Väth zich allang bewezen met betrouwbaarheid ook na meer dan 100.000km...........

Toch wordt volgens onze oosterburen bij Brabus de originele grote poelie
op de krukas van 19 naar 21,5cm vergroot!

Groetjes, Richard.
P.s: natuurlijk zijn wij jaloers op dat lange weekend,haha!!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
 Geschrieben am 20.07.2005 um 21:55 Uhr   
Hi Joke,

Het zou er een beetje van afhangen in welke staat de auto zich zou verkeren, of ik het wel of niet zou zeggen.
Ga er vanuit (naar me zelfkijkende) dat de auto tip top was, dan zou ik het wel zeggen denk ik dat hij ge-tuned was.

Bert, Inderdaad ben het helemaal met je eens, ik lees allemaal "beren" steeds en helemaal niets van "joh zou het zo kunnen zijn...".
Joke wil je het doen....doen gewoon en er super lekker weekend van maken!
Dat wordt 3 dubbel op genieten!
En niet te veel nadenken of de negatieve "als dit...als dat"

Als ik de kans zie en de SLK is helemaal tip top, gaat die van ons zeker ook 'onder het mes'.
Ik heb er veel vertrouwen in.
Want ik geloof niet meer zo gauw in 'beren' met de meeste beren is het zo iemand heb ergens een klok horen luiden....maar waar die klepel toch hangt!
Hoeveel spookverhalen bestaan er wel niet!
Zo effe een voorbeeld, als je in duitsland harder dan 250km rijdt ben je niet meer verzekerd.

hihihi Beren verhalen...eerst bewijs

Grt Andre

PS nog geen offerte Joke?

--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an SLKram    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 20.07.2005 um 23:04 Uhr   


Bert SLK32AMG schrieb:

Ja hoor!
Nou halen we de Wet Mulder er ook nog bij......
Een verborgen gebrek nog wel, (waar je van Väth notabene een TÜV-Eintragung voor krijgt).

Volgens mij zijn jullie allemaal hartstikke jaloers op Joke dat zij haar 30 PK's extra wil gaan ophalen, met ook nog een lekker lang weekend met Anton erbij die daarenboven alles nog eens gaat vastleggen op de gevoelige digitale plaat

Overigens wordt de poelie van de kompressor aangepast (verkleind, waardoor het toerental hiervan iets omhoog gaat) en uiteraard niet het hoofdwiel vergroot, jongens en meisje ook, want dan zou alles op die betreffende riem toch harder gaan lopen; lijkt me niet van voordeel voor de overige hulpaggregaten, zoals daar zijn airco, dynamo etc.

Nou Joke niet langer plagen en voortdurend allemaal beren op haar weg sturen hoor!

Joke, veel succes en laat ze maar l.ll.n (lummelen dus)

Groet'n uut Grunning'n



Haha Bert je bent een schat dat je me zo uit mijn vertwijfelings-dip probeert te halen . Maar de dingen die me af en toe aan het twijfelen maken zijn inderdaad wel van belang om over na te denken .
Enneh.......... ik ben nou eenmaal controller van beroep wat betekent dat ik gewend ben alle voors en tegens tot in den treure tegen elkaar af te wegen en uit te pluizen. Werkt vertragend maar behoedt je misschien voor onplezierige verrassingen .

Dus kom maar op met die beren jongens!

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :832
Mitglieder:    4
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.404.616

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm