| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Chiptuning SLK 230 ervaring? |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 20.07.2005 um 08:56 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Sorry Joke,
Maar een kompressor met een klein wiel draait sneller en bouwt dus meer
druk op dan een groot wiel!!
Vergelijk het met de versnelling van een fiets.......
Ter verduidelijking een beeld van de grootst mogelijke LLK(Ladeluftkuhler),
die Väth monteren kan voor 900 euri incl.inbouw!!
Bij een groter wiel draait de riem sneller rond dan bij een klein wiel. De vergelijking met jouw fiets gaat op: met grotere wielen ga je met dezelfde krachtsinspanning sneller vooruit .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| Geschrieben am 20.07.2005 um 12:44 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Nog steeds geen offerte, maar ik heb inmiddels wel een prijslijst van Väth van 2005. De V23K-kit kost na 10% korting zo'n € 1800 incl. 16% BTW en montage.
Dit is niet zonder meer te vergelijken met OBD chip-tuning hoor! Er wordt wel wat gechipt, maar helemaal customized ten aanzien van de betreffende auto.
Ze vergroten de diameter van de kompressor (groter "riemwiel") waardoor hij harder gaat draaien en er sneller een hogere druk in de cylinders wordt opgebouwd (tenminste, ik denk dat het zo werkt), verder wordt de laaddruk in de cylinders verhoogd door het aanpassen van het overdrukventiel en er wordt wat aangepast in de software.
Dat levert een kleine 30 pk extra op. Als je er dan ook nog een ander spruitstuk onder laat zetten heb je er nog 14-20 pk bij. Maar dat kost nog eens ca. € 1200 extra (exclusief eventuele combinatiekorting), maar ik weet nog niet of ik dat er voor over heb.
Väth is ca. vier uur met de auto bezig, maar ik zou er geen dagtripje van maken. Het lijkt me goed om de motor helemaal te laten afkoelen en er de volgende dag (in de buurt van Väth) wat mee te gaan proefrijden. Als er dan toch iets niet helemaal goed afgesteld zou zijn sta je zo weer bij ze op de stoep. Dus een lang weekend lijkt me een goed plan .
Ik wacht nog even op de formele offerte voordat we dat lange weekend boeken. Wat bedenktijd en persoonlijke afkoeltijd kan ook nooit kwaad .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Als je de kompressor harder wilt laten draaien, moet je toch juist een kleinere poelie erop zetten?!?
Groeten,
Ard
--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ardvw28 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 20.07.2005 um 13:07 Uhr  
|
ardvw28 schrieb:
Als je de kompressor harder wilt laten draaien, moet je toch juist een kleinere poelie erop zetten?!?
Zie verdere postings. Het gaat er toch juist om dat de riem die door de kompressor wordt aangedreven harder draait? Volgens mij bereik je dat door een groter riemwiel.
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 20.07.2005 um 17:52 Uhr  
| Ik heb het er op het Duitse forum met wat Duitsers over of je wel of niet aan een volgende koper moet vertellen dat de auto getund is. Persoonlijk denk ik dat het een leukere maar ook bétere auto wordt, tenzij je er dagelijks de klinkers mee uit het wegdek trekt natuurlijk, want dan zou de levensduur van de motor inderdaad verkort kunnen worden.
Nou, dat doe ik niet, dat heb ik al eerder geschreven. Ik zou mijn SLK dan ook aan iedereen kunnen aanbevelen .
Maar als ik zélf een gebruikte SLK zou kopen zou ik zeer huiverig zijn als hij getuned zou zijn omdat ik bang zou zijn dat de vorige eigenaar er elke dag de klinkers mee uit het wegdek zou hebben getrokken .
Hoe kijken jullie daar tegen aan? Zou je een (overigens prachtige en complete) SLK juist niet kopen omdat hij Väth-getuned zou zijn, zou het je niet uitmaken, of zou je hem júist kopen? En als de vorige eigenaar een eigenaresse zou zijn?
Zou je het als je hem zelf aanbood (indien mogelijk) verzwijgen als hij daardoor moeilijker verkoopbaar wordt en als je ervan overtuigd bent dat je de koper geen schade berokkent? Volgens een paar Duitsers die hebben gereageerd moet je "eerlijk" zijn tegen de koper. Maar ik voel me dus niet "oneerlijk" als ik het niet zeg. Dan denk ik: "Je bent een nog veel grotere bofferd dan dat je je realiseert met deze SLK!!"
Ben benieuwd naar jullie (eerlijke) reakties!
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 20.07.2005 um 18:15 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Ik heb het er op het Duitse forum met wat Duitsers over of je wel of niet aan een volgende koper moet vertellen dat de auto getund is. Persoonlijk denk ik dat het een leukere maar ook bétere auto wordt, tenzij je er dagelijks de klinkers mee uit het wegdek trekt natuurlijk, want dan zou de levensduur van de motor inderdaad verkort kunnen worden.
Nou, dat doe ik niet, dat heb ik al eerder geschreven. Ik zou mijn SLK dan ook aan iedereen kunnen aanbevelen .
Maar als ik zélf een gebruikte SLK zou kopen zou ik zeer huiverig zijn als hij getuned zou zijn omdat ik bang zou zijn dat de vorige eigenaar er elke dag de klinkers mee uit het wegdek zou hebben getrokken .
Hoe kijken jullie daar tegen aan? Zou je een (overigens prachtige en complete) SLK juist niet kopen omdat hij Väth-getuned zou zijn, zou het je niet uitmaken, of zou je hem júist kopen? En als de vorige eigenaar een eigenaresse zou zijn?
Zou je het als je hem zelf aanbood (indien mogelijk) verzwijgen als hij daardoor moeilijker verkoopbaar wordt en als je ervan overtuigd bent dat je de koper geen schade berokkent? Volgens een paar Duitsers die hebben gereageerd moet je "eerlijk" zijn tegen de koper. Maar ik voel me dus niet "oneerlijk" als ik het niet zeg. Dan denk ik: "Je bent een nog veel grotere bofferd dan dat je je realiseert met deze SLK!!"
Ben benieuwd naar jullie (eerlijke) reakties!
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
hoi Joke,
zal misschien als eerste het spits afbijten.......
Of ik een getunede auto zou kopen,hangt ervan af waar je hem voor wil gebruiken en de SLK heeft een heel andere doelgroep dan een GTI.....en ik weet niet hoe ermee is omgesprongen?
En het maakt niet uit of hij van een vrouw is geweest,daar in veel advertentie's wordt gesuggereerd dat hij van een dame is geweest!
Ik zie de SLK niet als een sportwagen,maar als een snelle comfortabele cabrio.....het is er één om in gezien te worden.
Als ik me niet vergis,kan door de WET van Mulder verzwegen gebreken en/of technische veranderingen die schade tot gevolg hebben,worden verhaalt op de tegenpartij,voor zover deze niet bekend waren op het moment van aankoop.........
Pfff.....een heel verhaal,maar na eer en geweten beantwoord!
Richard.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 20.07.2005 um 20:25 Uhr  
| Ja hoor!
Nou halen we de Wet Mulder er ook nog bij......
Een verborgen gebrek nog wel, (waar je van Väth notabene een TÜV-Eintragung voor krijgt).
Volgens mij zijn jullie allemaal hartstikke jaloers op Joke dat zij haar 30 PK's extra wil gaan ophalen, met ook nog een lekker lang weekend met Anton erbij die daarenboven alles nog eens gaat vastleggen op de gevoelige digitale plaat
Overigens wordt de poelie van de kompressor aangepast (verkleind, waardoor het toerental hiervan iets omhoog gaat) en uiteraard niet het hoofdwiel vergroot, jongens en meisje ook, want dan zou alles op die betreffende riem toch harder gaan lopen; lijkt me niet van voordeel voor de overige hulpaggregaten, zoals daar zijn airco, dynamo etc.
Nou Joke niet langer plagen en voortdurend allemaal beren op haar weg sturen hoor!
Joke, veel succes en laat ze maar l.ll.n (lummelen dus)
Groet'n uut Grunning'n
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 20.07.2005 um 21:03 Uhr  
|
Bert SLK32AMG schrieb:
Ja hoor!
Nou halen we de Wet Mulder er ook nog bij......
Een verborgen gebrek nog wel, (waar je van Väth notabene een TÜV-Eintragung voor krijgt).
Volgens mij zijn jullie allemaal hartstikke jaloers op Joke dat zij haar 30 PK's extra wil gaan ophalen, met ook nog een lekker lang weekend met Anton erbij die daarenboven alles nog eens gaat vastleggen op de gevoelige digitale plaat
Overigens wordt de poelie van de kompressor aangepast (verkleind, waardoor het toerental hiervan iets omhoog gaat) en uiteraard niet het hoofdwiel vergroot, jongens en meisje ook, want dan zou alles op die betreffende riem toch harder gaan lopen; lijkt me niet van voordeel voor de overige hulpaggregaten, zoals daar zijn airco, dynamo etc.
Nou Joke niet langer plagen en voortdurend allemaal beren op haar weg sturen hoor!
Joke, veel succes en laat ze maar l.ll.n (lummelen dus)
Groet'n uut Grunning'n
Hoi Bert,
Omdat het in Duitsland netjes is geregeld en genoteerd is dit bekend,maar Nederland kent deze verplichting niet,en indien dit niet wordt aangegeven bij verkoop....en er ontstaat schade voortvloeiend uit tuning,dan heb je een probleem!!
Dit is géén bangmakerij maar realiteit!!
Natuurlijk heeft Väth zich allang bewezen met betrouwbaarheid ook na meer dan 100.000km...........
Toch wordt volgens onze oosterburen bij Brabus de originele grote poelie
op de krukas van 19 naar 21,5cm vergroot!
Groetjes, Richard.
P.s: natuurlijk zijn wij jaloers op dat lange weekend,haha!!
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
| Geschrieben am 20.07.2005 um 21:55 Uhr  
| Hi Joke,
Het zou er een beetje van afhangen in welke staat de auto zich zou verkeren, of ik het wel of niet zou zeggen.
Ga er vanuit (naar me zelfkijkende) dat de auto tip top was, dan zou ik het wel zeggen denk ik dat hij ge-tuned was.
Bert, Inderdaad ben het helemaal met je eens, ik lees allemaal "beren" steeds en helemaal niets van "joh zou het zo kunnen zijn...".
Joke wil je het doen....doen gewoon en er super lekker weekend van maken!
Dat wordt 3 dubbel op genieten!
En niet te veel nadenken of de negatieve "als dit...als dat"
Als ik de kans zie en de SLK is helemaal tip top, gaat die van ons zeker ook 'onder het mes'.
Ik heb er veel vertrouwen in.
Want ik geloof niet meer zo gauw in 'beren' met de meeste beren is het zo iemand heb ergens een klok horen luiden....maar waar die klepel toch hangt!
Hoeveel spookverhalen bestaan er wel niet!
Zo effe een voorbeeld, als je in duitsland harder dan 250km rijdt ben je niet meer verzekerd.
hihihi Beren verhalen...eerst bewijs
Grt Andre
PS nog geen offerte Joke?
--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLKram Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 20.07.2005 um 23:04 Uhr  
|
Bert SLK32AMG schrieb:
Ja hoor!
Nou halen we de Wet Mulder er ook nog bij......
Een verborgen gebrek nog wel, (waar je van Väth notabene een TÜV-Eintragung voor krijgt).
Volgens mij zijn jullie allemaal hartstikke jaloers op Joke dat zij haar 30 PK's extra wil gaan ophalen, met ook nog een lekker lang weekend met Anton erbij die daarenboven alles nog eens gaat vastleggen op de gevoelige digitale plaat
Overigens wordt de poelie van de kompressor aangepast (verkleind, waardoor het toerental hiervan iets omhoog gaat) en uiteraard niet het hoofdwiel vergroot, jongens en meisje ook, want dan zou alles op die betreffende riem toch harder gaan lopen; lijkt me niet van voordeel voor de overige hulpaggregaten, zoals daar zijn airco, dynamo etc.
Nou Joke niet langer plagen en voortdurend allemaal beren op haar weg sturen hoor!
Joke, veel succes en laat ze maar l.ll.n (lummelen dus)
Groet'n uut Grunning'n
Haha Bert je bent een schat dat je me zo uit mijn vertwijfelings-dip probeert te halen . Maar de dingen die me af en toe aan het twijfelen maken zijn inderdaad wel van belang om over na te denken .
Enneh.......... ik ben nou eenmaal controller van beroep wat betekent dat ik gewend ben alle voors en tegens tot in den treure tegen elkaar af te wegen en uit te pluizen. Werkt vertragend maar behoedt je misschien voor onplezierige verrassingen .
Dus kom maar op met die beren jongens!
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :832 Mitglieder: 4 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|