| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Chiptuning SLK 230 ervaring? |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 29.07.2005 um 19:09 Uhr  
| Ik heb het afgelopen jaar 15.000 km gereden en heel veel meer zal het op jaarbasis ook niet worden.
Dus voor ik aan de 100.000 zit, met of zonder aftrek van de al gereden kilometers, ben ik wel iets meer dan twee jaar verder .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 30.07.2005 um 12:48 Uhr  
| mooier/beter/sneller wie zal het zeggen. Echter: als ik vorig jaar al een 32AMG zou hebben gekocht, wat moet ik daarna dan nog? Nu heb ik nog wat om van te dromen.
Hoi Joke,
Iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Dat is ook het leuke,
iedereen is anders.
Als ik een getunede auto te koop zie staan, loop ik er toch echt wel met een grote boog omheen door wie hij dan ook getuned is. Dan zie ik de hoge reparatierekeningen al voor me.
En bij inruil zie ik mijzelf al zeggen tegen de verkoper: "Hij is getuned!" Ooh, zegt de verkoper dan en houdt wijselijk zijn mond. Kun je misschien ook beter zeggen als de prijsonderhandelingen klaar zijn, dan kan de inruilprijs in ieder geval niet minder worden door het tunen.
En zoals jij eerder zei, dat je dan die getunede auto waarschijnlijk niet waard bent, daar ben ik het dus niet mee eens. En of de auto dan van een man of een vrouw geweest is, maakt denk ik niet uit. Er is flink mee geraced.
En wat je na een 32 AMG moet? Nou, het klinkt bijna wanhopig.
Denk eens aan Porsche bijvoorbeeld of een Mercedes SL, of een SLK 55 AMG. En om een 32 AMG te gaan tunen, zoals een lid hier genoemd heeft, vind ik dus echt grote flauwekul, dan ga je dus een auto met 354 PK nog krachtiger proberen te maken, terwijl die door de Mercedes Tuner bij uitstek AMG al ontwikkeld is.
Groeten,
Henk
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 30.07.2005 um 14:41 Uhr  
|
Henk schrieb:
En bij inruil zie ik mijzelf al zeggen tegen de verkoper: "Hij is getuned!" Ooh, zegt de verkoper dan en houdt wijselijk zijn mond. Kun je misschien ook beter zeggen als de prijsonderhandelingen klaar zijn, dan kan de inruilprijs in ieder geval niet minder worden door het tunen.
Ach Henk, ik zie wel. Voorlópig heb ik geen geld (over) voor een 911 of een 55AMG .
En wat dat inruilen betreft: je moet niet altijd zo ver vooruit kijken vind ik, ik kan tegen die tijd wel dood zijn (nee hoor, ik ben geen doendenker, integendeel) en zo niet, dan kan ik het spul er ook weer uit halen.
Op dit moment vind ik het een investering in PLEZIER!
We hebben om te beginnen vanmorgen de nieuwe 17" velgen opgehaald. Gewoon vonkelnieuw, geen krasje!!
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 30.07.2005 um 15:01 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Cabrio-fan schrieb:
Last van cognitieve dissonantie Richard?
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Hmm...Joke,je zadelt me met huiswerk op,maar heb een verklaring gevonden:
Wat is cognitieve dissonantie? Cognitieve dissonantie is de afwijking die bestaat tussen enerzijds iemands overtuigingen en anderzijds de werkelijkheid benevens de overtuigingen van anderen. Om het met een voorbeeld te illustreren. Een meisje heeft een relatie met een jongen. Ze heeft bepaalde overtuigingen aangaande die jongen. Nu blijkt in werkelijkheid de jongen een crimineel te zijn. Het meisje, enorm verliefd op de jongen, zal de gegevens die ze hoort cognitief verwerken en zo lang mogelijk trachten haar overtuigingen te rechtvaardigen dat hij geen crimineel is.
Tja....en wat moet ik met die wijsheid??
Ciao, ricardo
Oeps, dit heeft weinig meer met tunen te maken hè? Zie je René, zo halen we de 100 pagina's nog wel .
Wat ik alleen maar bedoelde te zeggen was dat ik me afvroeg of je misschien spijt had om acht mille gestoken te hebben in dezelfde auto met dezelfde motor, alleen een jaar jonger en iets meer comfort, terwijl ik voor de helft van het geld een heus race-monstertje heb . En de cognitieve dissonantie-theorie zegt dan dat het brein er alles aan doet om ons gevoel van eigenwaarde te maximaliseren. Om het gevoel van eigenwaarde zo hoog mogelijk te houden moeten er zoveel mogelijk goede beslissingen worden genomen, waaronder goede aankoopbeslissingen. Wanneer je het gevoel hebt geen goede beslissing te hebben genomen zal je brein deze dissonantie (een soort mentale onbalans) proberen op te heffen en de beslissing trachten goed te praten en je zo weer een goed gevoel te geven, zo van: "ik heb de juiste keuze gemaakt want financieel levert het me straks weer geld op". En je bent weer helemaal happy mey je aankoop.
Maar trek je je mijn opmerkingen niet aan hoor Richard, iedereen moet doen wat ie zelf wil en jij bent gelukkig met je nieuwe 230 . Houden zo!
Een grapje moet je ook niet uitleggen eigenlijk .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 30.07.2005 um 17:20 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 30.07.2005 um 17:36 Uhr ]
Cabrio-fan schrieb:
Maar trek je je mijn opmerkingen niet aan hoor Richard, iedereen moet doen wat ie zelf wil en jij bent gelukkig met je nieuwe 230 . Houden zo!
Ricardo hep een 200K hoor Das NOG minder hoefpotigen onder de kap dan de 230K,.... ja dat kan! We raken te verwend joh. Strax is die van jou getuned voor 1000-den euro's en dan denk je nog, mwah,... echt spectaculair is het nog niet, hooguit iets pittiger.
Waarschijnlijk dat je er gevoelsmatig meer op vooruit kan gaan als je gewoon een andere auto met meer gevoel erin zou kopen. Het verschil wat je maakt met het tunen vd 230 levert waarschijnlijk gevoelsmatig ongeveer zo'n verschilletje op als tussen de 200K en 230K zit, maar waarschijnlijk kleiner. Verschil 163-197 is gevoelsmatig ongetwijfeld groter dan tussen 197 en 230, al zijn het aantal pk's winst (bijna) gelijk, procentueel is het minder.
Tis net wat pittiger maar heus geen wereld v. verschil.
Maargoed ik ga je er nu niet meer vanaf proberen te praten want anders wordt er geroepen dat ik jaloers op je ben,... en misschien ben ik dat ook wel, want ik wil evengoed ook best een manege-tje erbij onder de kap! Tis in ieder geval een interessante onderneming en aangezien je al andere dingen hebt overwogen maar toch bij je eigen autootje wilt blijven (voorstelbaar) is dat eigenlijk de enige optie die je nog rest ja als je toch sneller wilt gaan!
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 30.07.2005 um 17:31 Uhr  
|
groenteboer schrieb:
Cabrio-fan schrieb:
Maar trek je je mijn opmerkingen niet aan hoor Richard, iedereen moet doen wat ie zelf wil en jij bent gelukkig met je nieuwe 230 . Houden zo!
Ricardo hep een 200K hoor
Ach ja, natuurlijk! Dat komt omdat ik in het begin dacht dat hij van een 200 naar een 230 ging, maar ook al hielp hij me later uit mijn droom, toch wil dat er maar niet uit bij me. En ik heb er nog wel in gereden Maar ik moet toegeven: zo heel veel verschil met een 230 is er niet hoor! Toen ik later in mijn eigen 230 reed vond ik alleen maar dat die er met nóg iets meer "geweld" (alles is relatief ) vandoor ging bij het beroeren van de kick down.
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 30.07.2005 um 17:37 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 30.07.2005 um 17:38 Uhr ]
Cabrio-fan schrieb:
Ach ja, natuurlijk! Dat komt omdat ik in het begin dacht dat hij van een 200 naar een 230 ging, maar ook al hielp hij me later uit mijn droom, toch wil dat er maar niet uit bij me. En ik heb er nog wel in gereden Maar ik moet toegeven: zo heel veel verschil met een 230 is er niet hoor! Toen ik later in mijn eigen 230 reed vond ik alleen maar dat die er met nóg iets meer "geweld" (alles is relatief ) vandoor ging bij het beroeren van de kick down.
Ahja, precies, dat "editte" ik er zojuist nog even bij in bovenstaande reactie v mij.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :925 Mitglieder: 4 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|