.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Chiptuning SLK 230 ervaring?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.07.2005 um 18:53 Uhr   
Hoi Andre,

Interessant is dan in hoe verre ze woord hebben gehouden v.w.b. het opgegeven vermogen/koppel en dit in een rechtstreeks vergelijk met een door Väth getunede SLK!!

Groet, Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.07.2005 um 19:00 Uhr   
Hallo Joke,

Ik heb nog een belangrijke vraag aan je......
VÄTH geeft 2 jaar garantie of 100.000 km wat het eerst komt,maar hoe zit dat bij jouw SLK die je voor woon/werk verkeer gebruikt en momenteel misschien al op 35000 km staat?
Of gaat die km-limiet in vanaf de afgelezen km-stand?

Groetjes, Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 29.07.2005 um 19:09 Uhr   
Ik heb het afgelopen jaar 15.000 km gereden en heel veel meer zal het op jaarbasis ook niet worden.
Dus voor ik aan de 100.000 zit, met of zonder aftrek van de al gereden kilometers, ben ik wel iets meer dan twee jaar verder .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
 Geschrieben am 30.07.2005 um 12:48 Uhr   
mooier/beter/sneller wie zal het zeggen. Echter: als ik vorig jaar al een 32AMG zou hebben gekocht, wat moet ik daarna dan nog? Nu heb ik nog wat om van te dromen.

Hoi Joke,

Iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Dat is ook het leuke,
iedereen is anders.
Als ik een getunede auto te koop zie staan, loop ik er toch echt wel met een grote boog omheen door wie hij dan ook getuned is. Dan zie ik de hoge reparatierekeningen al voor me.
En bij inruil zie ik mijzelf al zeggen tegen de verkoper: "Hij is getuned!" Ooh, zegt de verkoper dan en houdt wijselijk zijn mond. Kun je misschien ook beter zeggen als de prijsonderhandelingen klaar zijn, dan kan de inruilprijs in ieder geval niet minder worden door het tunen.
En zoals jij eerder zei, dat je dan die getunede auto waarschijnlijk niet waard bent, daar ben ik het dus niet mee eens. En of de auto dan van een man of een vrouw geweest is, maakt denk ik niet uit. Er is flink mee geraced.

En wat je na een 32 AMG moet? Nou, het klinkt bijna wanhopig.
Denk eens aan Porsche bijvoorbeeld of een Mercedes SL, of een SLK 55 AMG. En om een 32 AMG te gaan tunen, zoals een lid hier genoemd heeft, vind ik dus echt grote flauwekul, dan ga je dus een auto met 354 PK nog krachtiger proberen te maken, terwijl die door de Mercedes Tuner bij uitstek AMG al ontwikkeld is.


Groeten,

Henk

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Henk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 30.07.2005 um 14:41 Uhr   


Henk schrieb:

En bij inruil zie ik mijzelf al zeggen tegen de verkoper: "Hij is getuned!" Ooh, zegt de verkoper dan en houdt wijselijk zijn mond. Kun je misschien ook beter zeggen als de prijsonderhandelingen klaar zijn, dan kan de inruilprijs in ieder geval niet minder worden door het tunen.



Ach Henk, ik zie wel. Voorlópig heb ik geen geld (over) voor een 911 of een 55AMG .
En wat dat inruilen betreft: je moet niet altijd zo ver vooruit kijken vind ik, ik kan tegen die tijd wel dood zijn (nee hoor, ik ben geen doendenker, integendeel) en zo niet, dan kan ik het spul er ook weer uit halen.

Op dit moment vind ik het een investering in PLEZIER!

We hebben om te beginnen vanmorgen de nieuwe 17" velgen opgehaald. Gewoon vonkelnieuw, geen krasje!!

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 30.07.2005 um 15:01 Uhr   


road-ster schrieb:



Cabrio-fan schrieb:

Last van cognitieve dissonantie Richard?

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

Hmm...Joke,je zadelt me met huiswerk op,maar heb een verklaring gevonden:

Wat is cognitieve dissonantie? Cognitieve dissonantie is de afwijking die bestaat tussen enerzijds iemands overtuigingen en anderzijds de werkelijkheid benevens de overtuigingen van anderen. Om het met een voorbeeld te illustreren. Een meisje heeft een relatie met een jongen. Ze heeft bepaalde overtuigingen aangaande die jongen. Nu blijkt in werkelijkheid de jongen een crimineel te zijn. Het meisje, enorm verliefd op de jongen, zal de gegevens die ze hoort cognitief verwerken en zo lang mogelijk trachten haar overtuigingen te rechtvaardigen dat hij geen crimineel is.

Tja....en wat moet ik met die wijsheid??

Ciao, ricardo



Oeps, dit heeft weinig meer met tunen te maken hè? Zie je René, zo halen we de 100 pagina's nog wel .

Wat ik alleen maar bedoelde te zeggen was dat ik me afvroeg of je misschien spijt had om acht mille gestoken te hebben in dezelfde auto met dezelfde motor, alleen een jaar jonger en iets meer comfort, terwijl ik voor de helft van het geld een heus race-monstertje heb . En de cognitieve dissonantie-theorie zegt dan dat het brein er alles aan doet om ons gevoel van eigenwaarde te maximaliseren. Om het gevoel van eigenwaarde zo hoog mogelijk te houden moeten er zoveel mogelijk goede beslissingen worden genomen, waaronder goede aankoopbeslissingen. Wanneer je het gevoel hebt geen goede beslissing te hebben genomen zal je brein deze dissonantie (een soort mentale onbalans) proberen op te heffen en de beslissing trachten goed te praten en je zo weer een goed gevoel te geven, zo van: "ik heb de juiste keuze gemaakt want financieel levert het me straks weer geld op". En je bent weer helemaal happy mey je aankoop.

Maar trek je je mijn opmerkingen niet aan hoor Richard, iedereen moet doen wat ie zelf wil en jij bent gelukkig met je nieuwe 230 . Houden zo!
Een grapje moet je ook niet uitleggen eigenlijk .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.07.2005 um 17:20 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 30.07.2005 um 17:36 Uhr ]



Cabrio-fan schrieb:

Maar trek je je mijn opmerkingen niet aan hoor Richard, iedereen moet doen wat ie zelf wil en jij bent gelukkig met je nieuwe 230 . Houden zo!




Ricardo hep een 200K hoor Das NOG minder hoefpotigen onder de kap dan de 230K,.... ja dat kan! We raken te verwend joh. Strax is die van jou getuned voor 1000-den euro's en dan denk je nog, mwah,... echt spectaculair is het nog niet, hooguit iets pittiger.
Waarschijnlijk dat je er gevoelsmatig meer op vooruit kan gaan als je gewoon een andere auto met meer gevoel erin zou kopen. Het verschil wat je maakt met het tunen vd 230 levert waarschijnlijk gevoelsmatig ongeveer zo'n verschilletje op als tussen de 200K en 230K zit, maar waarschijnlijk kleiner. Verschil 163-197 is gevoelsmatig ongetwijfeld groter dan tussen 197 en 230, al zijn het aantal pk's winst (bijna) gelijk, procentueel is het minder.
Tis net wat pittiger maar heus geen wereld v. verschil.

Maargoed ik ga je er nu niet meer vanaf proberen te praten want anders wordt er geroepen dat ik jaloers op je ben,... en misschien ben ik dat ook wel, want ik wil evengoed ook best een manege-tje erbij onder de kap! Tis in ieder geval een interessante onderneming en aangezien je al andere dingen hebt overwogen maar toch bij je eigen autootje wilt blijven (voorstelbaar) is dat eigenlijk de enige optie die je nog rest ja als je toch sneller wilt gaan!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 30.07.2005 um 17:31 Uhr   


groenteboer schrieb:



Cabrio-fan schrieb:

Maar trek je je mijn opmerkingen niet aan hoor Richard, iedereen moet doen wat ie zelf wil en jij bent gelukkig met je nieuwe 230 . Houden zo!




Ricardo hep een 200K hoor


Ach ja, natuurlijk! Dat komt omdat ik in het begin dacht dat hij van een 200 naar een 230 ging, maar ook al hielp hij me later uit mijn droom, toch wil dat er maar niet uit bij me. En ik heb er nog wel in gereden Maar ik moet toegeven: zo heel veel verschil met een 230 is er niet hoor! Toen ik later in mijn eigen 230 reed vond ik alleen maar dat die er met nóg iets meer "geweld" (alles is relatief ) vandoor ging bij het beroeren van de kick down.

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 30.07.2005 um 17:36 Uhr   
Hoi Joke,

Nee hoor ik heb echt geen spijt van de bijna 9 mille die ik er in heb
gestoken,want als ik meer sportiviteit had gezocht in bv.de Boxster,had ik daar wel voor gekozen.
En ik heb niet alleen weer voor de SLK gekozen,maar ook om de mensen die met z'n allen de SLK-club vormen!!
Zonnige groeten,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.07.2005 um 17:37 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 30.07.2005 um 17:38 Uhr ]



Cabrio-fan schrieb:

Ach ja, natuurlijk! Dat komt omdat ik in het begin dacht dat hij van een 200 naar een 230 ging, maar ook al hielp hij me later uit mijn droom, toch wil dat er maar niet uit bij me. En ik heb er nog wel in gereden Maar ik moet toegeven: zo heel veel verschil met een 230 is er niet hoor! Toen ik later in mijn eigen 230 reed vond ik alleen maar dat die er met nóg iets meer "geweld" (alles is relatief ) vandoor ging bij het beroeren van de kick down.




Ahja, precies, dat "editte" ik er zojuist nog even bij in bovenstaande reactie v mij.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :925
Mitglieder:    4
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.404.335

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm