| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Chiptuning SLK 230 ervaring? |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 29.07.2005 um 14:24 Uhr  
|
SLKram schrieb:
Hi Joke,
Lees trouwens dat het octaan gehalte van v-power in duitsland 100 is.
Bij de weg, zit ik nog te dubbe of naar Vath of naar bullpower.
De 1 is ruim 400km rijden de ander 20km maar.
als er iets mee is......
Oh ook misschien wel grappig om te vermelden.
Na nog maar weer eens rond vragen, bleek dat MB dealers zijn die de auto's weg brengen naar http://www.digitune.nl/ en naar http://www.bullpower.nl.
Ze zullen er niet mee te koop lopen, maar als je bv een Vito koopt, kun je deze, af MB dealer laten tunen.
Getál
Tja, mogelijk is Bullpower minstens zo goed hoor. Maar ik heb van Väth zulke en zoveel goede referenties uit binnen- en buitenland gekregen dat ik hierin op zeker ga. Als je echter wat meer risico wilt nemen......
Maar je hebt gelijk, ik moet er niet aan denken dat er later iets niet goed mee zou zijn , ik zou niet weten of ik dan ook in Nederland ergens terecht kan. Stel dat hij helemaal niet meer rijdt? Nou ja, ik ga mezelf nog niet bang maken
De verklaring van Shell waarom V-Power in Duitsland RON 100 en in NL RON 97 is komt er op neer dat benzine voor de Duitsers meer op kracht en snelheid is gericht, gezien de vaak hogere snelheden en de krachtiger hoog presterende motoren (je weet wel: hogere laaddruk => betere prestaties, maar ook hogere temperatuur in de cylinder en grotere kans op zelfontbranding, dus hoger octaangetal nodig) en in NL meer gericht op milieubesparing, reiniging van de motor, zuinigheid. Dit i.v.m. de vele files in Nederland en de snelheidslimieten .
Over dat tunen van MB-dealers: zou dat niet alleen voor dieselmotoren gelden? Je hebt het zelf al over de Vito. Ik denk dat die vaak een dieselmotor heeft en dieselmotoren laten zich veel makkelijker en probleemloos tunen dan een benzinemotor.
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 29.07.2005 um 14:52 Uhr  
| Ik kan hier niets aan toevoegen, Joke heeft HELEMAAL gelijk.
Het is waarschijnlijk een technischetovenaarsleerling
Zoals die op dit forum weer rondslingert met octanen, gehaltes (sorry; getallen ) V-Power in allerhande soorten, niet te geloven....
En dan heeft ze ook nog helemaal gelijk met haar analyse dat al die Nederlandse chiptuners vrijwel alleen gefocust zijn op diesels, waarvan voor hen inderdaad het fruit nogal laag hangt!
Daartegenover is Väth een Mercedes BENZINE motor expert, en dat is dus weer heel andere koek
Joke, niet aarzelen, doorzwemmen!
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
| Geschrieben am 29.07.2005 um 15:04 Uhr  
| Tja risico.....blijft een gok he!
Maar kreeg wat rust, toen ik hoorde dat MB zelf daar ook naar toe ging.
PRECIES wat je zegt over duitsland, hahaha die beren had ik dus ook zitten te bedenken.
Dacht ships straks sta ik daar ergens onderweg...en dan?
Duidelijk van het octaan.
En inderdaad in NL de files en snelheidslimieten.....+ die 100.000 flitspalen en snelheidscontroles. Je wordt er acherlijk van.
Zit op dit moment veel langs de weg, zo'n 1000km per week, ik hou me redelijk aan de snelheid (tis de baas zijn tijd) maar dan nog bij de regelmaat "flits".
Euh...Vito's diesels? klopt inderdaad die ik gesproken heb, zijn allemaal diesels rijders.
Aaaah je maakt me wel aan het twijfelen
Zwaai Andre
PS mocht je stil komen staan....je mag bellen hoor!
--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLKram Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 29.07.2005 um 15:31 Uhr  
|
ardvw28 schrieb:
Wat wordt de topsnelheid eigenlijk Joke na al die oppeppers? Boven de 250 km/h denk ik of niet? Automaat is normaal begrenst toch?
Groeten,
Ard
'k Heb geen idee en het interesseert me ook niet zoveel. Volgens mij wordt die nauwelijks hoger heb ik wel eens gelezen, waarschijnlijk inderdaad i.v.m. die begrenzing. Ik zal het in Duitsland wel even proberen hoor, maar van 220+ rijden krijg ik niet de grootste kik, ik vind de tussenacceleratie veel belangrijker: de laagst mogelijke tijd voor de hoogst mogelijke afstandsoverbrugging, en dat kan ook op relatief lagere snelheden .
Maar speciaal voor jou Ard zal ik het zowel op de heenweg als op de terugweg naar Väth even uittesten .
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 29.07.2005 um 15:40 Uhr  
|
SLKram schrieb:
Sorry vergeet te zeggen dat ik de offerte van Vath inmiddels ook heb binnen gekregen!
Qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel!
alleen qua inbouw tijd wel!
Oh ja, The Groent vroeg een keer wat dit allemaal moet gaan kosten (hij wil alvast gaan sparen). Nou, voor de tuning + intercooler (LLK) + einddemper (ESD) + Koni's Sport ben je wel zo'n milletje of vier kwijt . Dat is dus zonder de neiuwe velgen.
Tja.....kwaliteit heeft z'n prijs .
Wat zijn de verschillen in inbouwtijd dan André? Väth doet er zo'n vier à vijf uur over en ik denk niet dat ze zitten te lanterfanten. De service is goed want we kunnen een auto van hun meekrijgen om bijvoorbeeld te gaan winkelen in de omgeving. Uiteraard willen we ze eerst een poosje op de vingers kijken en ze de hemd van het lijf vragen, maar na anderhalf uur ben je daarin wel volleerd denk ik.
Succes met je eventuele beslissing!
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 29.07.2005 um 15:44 Uhr  
|
Bert SLK32AMG schrieb:
Ik kan hier niets aan toevoegen, Joke heeft HELEMAAL gelijk.
Het is waarschijnlijk een technischetovenaarsleerling
Zoals die op dit forum weer rondslingert met octanen, gehaltes (sorry; getallen ) V-Power in allerhande soorten, niet te geloven....
En dan heeft ze ook nog helemaal gelijk met haar analyse dat al die Nederlandse chiptuners vrijwel alleen gefocust zijn op diesels, waarvan voor hen inderdaad het fruit nogal laag hangt!
Daartegenover is Väth een Mercedes BENZINE motor expert, en dat is dus weer heel andere koek
Joke, niet aarzelen, doorzwemmen!
Ik word er gewoon verlegen van
Alleen best kans dat ik een volgende keer weer de grootste onzin uitkraam hoor Bert. Maar ja, ik moet af en toe natuurlijk wel even uittesten of jij echt zo goed technisch onderlegd bent en mijn gezwam kunt ondervangen en pareren .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
| Geschrieben am 29.07.2005 um 15:57 Uhr  
|
Wat zijn de verschillen in inbouwtijd dan André? Väth doet er zo'n vier à vijf uur over en ik denk niet dat ze zitten te lanterfanten. De service is goed want we kunnen een auto van hun meekrijgen om bijvoorbeeld te gaan winkelen in de omgeving. Uiteraard willen we ze eerst een poosje op de vingers kijken en ze de hemd van het lijf vragen, maar na anderhalf uur ben je daarin wel volleerd denk ik.
Succes met je eventuele beslissing!
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Oh ja dat geloof ik wel, dat ze daar niet zitten te lanterfanten.
Het verbaasd me juist dat ze het zo snel doen!
Alle adressen in NL doen er minimaal 1 dag over.
dat is incl de rollerbank test voor en na zijn update.
(en bij de 1 krijg je wel een leenauto bij de andere weer niet)
Zwaai
Andre
--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLKram Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :954 Mitglieder: 3 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|