.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Chiptuning SLK 230 ervaring?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.07.2005 um 21:31 Uhr   
Even tijd voor een bakkie.....

[B]Het principe van de 4-takt verbrandingsmotor >[B]
Het woord 4-takt duidt op de 4 x 180 graden slagen van de krukas van de motor: inlaatslag, compressieslag, arbeidsslag, uitlaatslag.

[B]Inlaatslag[B]: bij deze slag staat de inlaatklep open doordat de inlaatnok van de nokkenas er langs komt en wordt er via de inlaat verse lucht en brandstof (mengsel) aangezogen (of door een turbo of compressor geperst) in de verbrandingsruimte doordat de zuiger zich naar beneden beweegt.

[B]Compressieslag[B]: bij deze slag staan alle kleppen dicht en beweegt de zuiger zich naar boven. Er wordt nu mengsel gecomprimeerd.

[B]Ontsteking[B]: vlak voordat de zuiger het bovenste dode punt (BDP) heeft bereikt, wordt er een vonk gemaakt via de bougie.

[B]Arbeidsslag[B]: op dit moment treedt er verbranding van het brandstofmengsel op en wordt de zuiger door de expanderende verbrandingsgassen naar beneden gedrukt.

[B]Uitlaatslag[B]: omstreeks het onderste dode punt (ODP) van de zuiger gaat, afhankelijk van de kleptiming, de uitlaatklep open doordat de uitlaatnok van de nokkenas er langs beweegt.
Wanneer de zuiger weer naar boven gaat, wordt het verbrande mengsel via de openstaande uitlaatklep naar buiten gedrukt.
Wanneer de zuiger weer bovenaan is (BDP) gaat de uitlaatklep dicht. Afhankelijk van de kleptiming gaat (even van tevoren) de inlaatklep open en het 4-slag principe herhaalt zich.

Hieronder alvast de afbeelding van de inlaatslag.
Let hierbij en bij alle volgende plaatjes op de wijzigingen in de stand van de krukas en de nokkenas (dubbele in dit geval).

Ik hoop dat het wat toevoegt aan de discussie
Bert

PS, omdat ik maar 1 plaatje per bericht kan inzenden, moeten er hierna nog wel 4 in de goede volgorde komen. Excuses daarvoor....



   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.07.2005 um 21:33 Uhr   
De compressieslag:



   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.07.2005 um 21:34 Uhr   
De ontsteking:



   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.07.2005 um 21:35 Uhr   
De arbeidslag:



   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.07.2005 um 21:36 Uhr   
De uitlaatslag:



   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 25.07.2005 um 21:39 Uhr   
Sorry, voor wie het zich afvraagt: de [B] in mijn tekst moest er voor zorgen dat de tekst vet wordt; maar ja, dat werkt kennelijk dus niet meer....

FF met Torsten bespreken

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 25.07.2005 um 22:24 Uhr   


Bert SLK32AMG schrieb:

Sorry, voor wie het zich afvraagt: de in mijn tekst moest er voor zorgen dat de tekst vet wordt; maar ja, dat werkt kennelijk dus niet meer....

FF met Torsten bespreken



[B]Test

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 25.07.2005 um 22:26 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



Bert SLK32AMG schrieb:

Sorry, voor wie het zich afvraagt: de in mijn tekst moest er voor zorgen dat de tekst vet wordt; maar ja, dat werkt kennelijk dus niet meer....

FF met Torsten bespreken



[B]Test




Hmm, er gebeurt hier wel iets geks: bij mij wordt jóuw tekst opeens wel vet en mijn eigen tekst ook, maar bij mij blijft de eerste [B] staan

Even cursief testen.......

Doei,
Joke

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.07.2005 um 22:26 Uhr   
Hallo Bert,

Jou bijdrage ziet er goed en duidelijk uit met die tekeningen!!!
Een kleine aanvulling bij de inlaatslag.....het mengsel wordt naar binnen gezogen,omdat door de neergaande beweging van de zuiger,er boven de zuiger een vacuum wordt gecreëerd!!
Verder niets dan lof........

Groetjes, Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 25.07.2005 um 22:38 Uhr   
Bedankt voor deze opfriscursus Bert! Altijd goed om weer eens te lezen van "hoe zat dat ook alweer". Nu weet ik zelfs wat die klepel daar in die klok doet! Alleen waar de term "scherpe" nok vandaan komt is helemaal nieuw voor me. En verder wilde ik alleen Ard even plagen met z'n "lengtegraden" . Maar jullie gaan daar erg serieus op in haha, moet ik het weer verklappen .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1003
Mitglieder:    8
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.405.677

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm