.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: aankomend SLK-rijder
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.06.2005 um 13:43 Uhr   
Nils schrijft:

Ik zal het maar verklappen: ja het is de leeftijd

Nou dan kan ik je een geheim vertellen; Wijsheid komt met de jaren!!
Die kan je in je zak steken,haha!!
groetjes,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 30.06.2005 um 10:44 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Haha, tjonge, wat een discussies en bekvechterijtjes allemaal
Ik wil me er ook even mee bemoeien. Kleur vind ik bijvoorbeeld zeer persoonlijk, ik zou nooit iemand aanvallen op de kleur van zijn auto, vrijheid blijheid. Stel je toch voor dat iedereen zwart het mooist zou vinden en dat je alleen nog maar zwarte SLK's zou zien . Voor mij alleen al een reden om dan géén zwarte te nemen . Persoonlijk (maar dat moet dus ieder voor zich weten) vind ik zilver heel saai voor een SLK, zeker met zwart interieur, met rood/zwart is nog wel aardig. Mijn 206CC was bijvoorbeeld zilver met een zwart/rood leren interieur, maar voor een 206CC vind ik zilver één van de aardigste kleuren: in het zwart is hij helemáál piepklein en in gifgroen of hemelsblauw is het helemáál zo'n barbie-autootje
Met andere woorden: een kleur moet ook bij een auto passen, afhankelijk van het model kies ik een kleur die hem het mooiste staat, waar hij het beste in uitkomt. Zwart vind ik prachtig voor de SLK, maar bijvoorbeeld de 55AMG vind ik beter in het zilver dan in het zwart, in het zilver komen de lijnen en de frontspoiler namelijk veel mooier uit (ontdekking van Marco, en ik ben het geheel met hem eens)

Alleen.....om nou zilver te kiezen vanwege het geringere onderhoud... .......dat is nou echt Nederlands hoor! In mijn ogen is een SLK-rijder een auto-liefhebber en een auto-liefhebber poetst zijn/haar auto maar wat graag! Maar ja.....waarom rijden er dan zoveel zilveren SLK's in Nederland rond?

Afremmen op de motor kan wel degelijk met een automaat! Als je tenminste een FL hebt, die kun je namelijk manueel terugschakelen naar de 4de, de 3de, de 2de of de 1ste versnelling. Doe ik altijd voor een bocht of een rood verkeerslicht. Werkt prima! Daarmee kun je sowieso met de automaat spelen, want als je accelereert en de automaat wil opschakelen kun je hem gauw met de manuele functie op andere gedachten brengen en nog even doortrekken .

Ik vind de automaat best zuinig. Ik rijd dan wel geen 1 op 12,4 zoals Nils, maar 1 op 10 of iets slechter. En dat voor een auto met 2,3 liter, 197 pk, waarmee ik veel in file en stad rij, weinig snelweg, en wanneer ik maar de kans krijg de kick down intrap en de rest van het verkeer in mijn achteruitkijkspiegel zie verdwijnen (natuurlijk wel verdachte auto's met dubbele binnenspiegels en verdekt opgestelde flitsers trachtend te detecteren). In gedachten zie en hoor ik dan dat gorgelende draaikolkje in de benzinetank haha . Maar wat Rene ook zegt: als je geld wilt besparen moet je geen SLK kopen, en als je hem hebt moet je ervan genieten ook!

Groetjes en morgenochtend mag ik weer,
Joke
(PS: morgen heb ik een assist B, ben benieuwd!)

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.




Groenteboer rijdt ook alleen lange stukken met de cruise control op 95; die 12,4 is dan ook niet echt geloofwaardig en realistisch Joke

Zilver is de meest gekozen kleur in verband met die zilveren pijlen van vroeger van mercedes, de race-kleur. Vandaar dat je zoveel zilveren ziet en volgens mij was er voor zilver geen meerprijs destijds. Dit was in ieder geval bij de c-klasse het geval.

Groeten,

Ard



--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 30.06.2005 um 11:18 Uhr   


volgens mij was er voor zilver geen meerprijs destijds. Dit was in ieder geval bij de c-klasse het geval.




Kijk......nu herken ik ons Nederlanders weer

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.06.2005 um 22:06 Uhr   
Zeg Ard, er is er maar EEN die onwaarheden over mij mag verkondigen, en dat ben ik nou net toevallig zelf!

Dat zilver een meerprijs zou hebben lijkt mij ook geheel gerechtvaardigd,... want zeg nou zelf.... Je zou zelfs verwachten dat een handbak duurder zou zijn! hiha

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 30.06.2005 um 22:57 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 30.06.2005 um 22:57 Uhr ]



groenteboer schrieb:

Je zou zelfs verwachten dat een handbak duurder zou zijn! hiha



Oh ja, dan moet jij zéker die S2000 eens rijden Nils, die is alleen maar met handbak te verkrijgen omdat de ontwerpers geen concessies wilden doen aan de (voor hun) hoogste standaard in het autorijden (daarom is hij er ook maar in één motoruitvoering). Hij heeft een kort pookje en schijnt naar verluidt superkort en strak te schakelen. Dat is dus pas lekker schakelen! Ik had onder mijn 206CC een "quick-shift" laten zetten waardoor de naar mijn zin veel te lange overbrengingsverhoudingen van de bak sterk werden ingekort en het schakelen weliswaar wat zwaarder maar ook lekker kort en strak ging . Een enorme verbetering!

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 01.07.2005 um 13:28 Uhr   
Jaha, veel afwisseling in auto's is zeker leuk! Alleen al gauw zo duur! Dat eerste jaar vooral schrijf je zo vreselijk veel af omdat als je een auto koopt doen ze alsof je blij mag zijn dat er zo'n mooie voor die prijs te koop staat voor je,... maar wil je hem weer aan hun kwijt is het van "ja mijnheer, toch al x jaar oud he, en toch al x km gereden, en oud model" en dan geven ze er ineens duizenden euro's minder voor! Het is net dat verschil in in -en verkoopprijs wat het vaak switchen zo onaantrekkelijk maakt. Daarom is het aan 1 kant ook wel jammer dat ik zo'n duur ding heb gekocht want ik vind dat ook hardstikke leuk hoor,... maar deze wil ik voorlopig absoluut nog niet kwijt, naast dat ik dat absoluut niet wil zou het ook nog eens zeer onverstandig zijn!
Schoolvoorbeeld die van Bert! Wat een ongelovelijke afschrijving zit er op zo'n AMG zeg, en hoe prachtig en nieuw hij ook is, je raakt em aan de straatstenen niet meer kwijt en de dealer hoeft em ook niet en geeft er een lullig bedraggie voor. Dat is de ellende.
Je kunt aan de hand van verkregen info bij rondzoeken/informeren natuurlijk altijd nog bepalen of je het wel of niet wilt, en wellicht kun je nog wel een deal maken waar je niet AL teveel schade mee lijdt. Heb jij al eens gevraagd bij je proefrit(ten) wat ze voor de jouwe geven? Zo ja viel het mee/tegen?

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 02.07.2005 um 17:55 Uhr   


groenteboer schrieb:

Heb jij al eens gevraagd bij je proefrit(ten) wat ze voor de jouwe geven? Zo ja viel het mee/tegen?



Okay, vanmorgen dus in de Z4 gereden. Dat viel tegen en ook weer niet. Ik wilde namelijk in de 3,0 liter automaat rijden. Die bleek echter boven in de showroom te staan achter drie andere occasions. De verkoper verzocht ons dus eerst eens in hun 2,5 automaat demo te rijden die rijklaar voor de deur stond. Ook wel leuk om eens te vergelijken met de 230, aangezien hij vergelijkbare specificaties heeft (192 pk i.p.v. 197 pk en 0-100 in 7,5 sec. i.p.v. 7,2 sec. Het koppel is echter lager bij een hoger toerental, vanzelfsprekend een gevolg van de compressor).
De Boxster 2,7 met eveneens nagenoeg dezelfde specificaties als de 230 had een behoorlijk sportiever en alerter rijgedrag.
Helaas viel de Z4 2,5 ons wat dat betreft nogal tegen: de 230 heeft met name op lagere snelheden een veel indrukwekkender acceleratie, de 230 geeft je die duw in je rug, springt als het ware vooruit, terwijl de Z4 2,5 veel gelijdelijker versnelt, minder rijbeleving vind ik.
De besturing van de Z4 is wel lekker: licht en direct. Volgens Anton die op de snelweg even 180 heeft gereden is hij op die snelheid veel minder degelijk dan de SLK, die zelfs bij 220 nog als een trein op de weg ligt. Ik kreeg de kans zo hard te rijden niet omdat het toen erg druk was op de A2, maar bij 120 rijdt hij nog prima. Iets minder last van de wind dan bij de SLK.
De kap van de Z4 is met z'n dubbel gevoerde laag fantastisch: open in ca. 8 seconden en totaal geen last van windgeruis. Het zou zo een stalen kap kunnen zijn. Ik zou dan ook geen enkele reden zien om er een hardtop van € 2.500 bij te kopen.
Wegens o.a. tijdgebrek hebben we niet meer in de 3,0 gereden, ook omdat dat een occasion was die we toch niet zouden nemen gezien het hoge kilometrage van 92.000. Op een later moment gaan we dat echter nog wel eens doen. De 3,0 is namelijk veelbelovend: 231 pk en een koppel van 300 Nm bij 3500 tpm! Van 0-100 in 6,2 sec (de handbak zelfs in 5,9 sec!)

De inruilprijs krijg ik nog van hem, hij wilde nog wat onderzoek doen. Maar je hebt gelijk hoor Nils: die is vaak om te huilen! De MB-dealer bood bij inruil op een nieuwe 350 € 25.000 (ik heb er vorig jaar € 38.000 voor betaald, echter wel een hele goede inruil gehad op de 206CC). Daarmee heeft hij natuurlijk nog niet het achterste van zijn tong laten zien. Eikel, hij wil twee keer verdienen: op de nieuwe 350 én op de ingruilde 230 .
De geboden inruil op een Boxster demo van € 70 dzd (!!) was zelfs maar € 19 dzd! Nou, dat is natuurlijk de giller van de week . Zelfs Richard kreeg al € 21 dzd terug bij inruil op een SLK van € 29,5 dzd, terwijl zijn SLK een jaar ouder was, 200 ipv 230, geen leer, geen automaat, geen navigatie, geen xenon, geen electr. stoelen, geen Bose sound system. Maar met Pon heb ik het helemaal gehad, ik heb enkel slechte ervaringen met ze. Volgens mij gaat het veel te goed met Porsche, ze zijn arrogant en je mag geloof ik blij zijn als je een Porsche bij ze mag kopen. Helaas voor ze ben ik nog gevoelig voor een stukje klantgerichtheid en kan Pon de pot op .
Maar de inruil valt inderdaad tegen. Misschien kan ik er na onderhandelen nog € 28 dzd of zelfs € 29 dzd voor krijgen, maar dan heb je het gehad. Komt natuurlijk ook omdat we hem bij een MB-dealer hebben gekocht met een jaar Ster-garantie. Dat betaal je uiteindelijk zelf . Misschien gaan we volgend jaar toch eens in Duitsland kijken, niet om goedkoper uit te zijn, maar omdat je daar veel meer keus en rijkere uitrusting hebt. Wat je bespaart verlies je namelijk weer op de inruil van je huidige SLK als je die partikulier verkoopt (als dat al lukt, hè Bert?)

Anyway, ik ben er nog niet uit. De Boxster 2,7 rijdt fantastisch maar ik vind hem niet mooi én hij is vreselijk duur, de R171 350 viel qua rijgedrag wat tegen, de Z4 reed heerlijk maar ik zou de 3,0 liter nog moeten proberen voor de doorslag en daarnaast vind ik toch de R170 een knappere verschijning dan de Z4........
Nog geen overtuigende winnaar dus. Een extra reden om nog een extra jaartje van mijn 230 te genieten .

Groetjes,
Joke


--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 02.07.2005 um 18:08 Uhr   
Nog een fotootje:

   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 02.07.2005 um 18:10 Uhr   
En het interieur, wat ik trouwens een beetje saai vond. Dat van de nieuwe SLK is bijvoorbeeld véél indrukwekkender met digitaal dash board etcetera. Zelfs dat van de R170 vind ik mooier met zijn nostalgische retro uiterlijk:

   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Schalke-Power

Schreiberlevel:
Forenkaiser
Forenkaiser
Beiträge: 12887
User seit 21.11.2004
 Geschrieben am 02.07.2005 um 22:44 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

En het interieur, wat ik trouwens een beetje saai vond. Dat van de nieuwe SLK is bijvoorbeeld véél indrukwekkender met digitaal dash board etcetera. Zelfs dat van de R170 vind ik mooier met zijn nostalgische retro uiterlijk:




Hallo

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wie grausam ein BMW

--
ciao Marco

SLK "Silberpfeil"

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Schalke-Power    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :794
Mitglieder:    3
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.402.230

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm