.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: aankomend SLK-rijder
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.05.2005 um 22:20 Uhr   
Hallo allemaal,

Als nieuw lid hier zal ik me eerst even voorstellen: de naam is Dennis en ik kom uit Den Haag. Altijd al cabrio-rijder geweest (als je eenmaal de tik te pakken hebt..) en nu gevallen voor de SLK.

Heb helaas een slechte ervaring achter de rug met een Toyota MR2 Spyder. Onwijs leuk karretje, ze noemen hem wel de poor-mans-Boxter. Na 60.000 km begaf het motorblok het. Twee maanden en een advocaat verder en de importeur gaf toe dat ze het blok gingen vergoeden. Maar al snel weer ellende. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb m afgelopen vrijdag terug kunnen verkopen aan mn dealer.

En nu dus druk op zoek naar een SLK. Heb al wat proefritjes gemaakt, de 230K heeft de voorkeur maar moet zeggen dat de 200 ook best lekker fel is. Door mn slechte ervaringen twijfel ik alleen heel erg: kopen bij de dealer (SterOcassion), de Bovag handelaar of een particulier die m netjes bij de dealer heeft gebracht. Het valt me op dat de prijzen niet zo veel uit elkaar lopen. Zelfs de verschillen tussen een 97-er en eentje uit 98/99. M'n budget is zo'n 20.000 Euro.. en Duitsland is natuurlijk ook aantrekkelijk, zeker daar bij de dealer. De garantie schijnt door Daimler over te worden genomen in NL.

Wat me vooral zorgen baart is het cardan van de 230. Mijn vader rijdt in een C-klasse, en heeft ook de problemen. Komt dat nu in verhouding veel meer voor bij de 230 als bij de 200? Met andere woorden: waar doe je verstandiger aan?

En hoe kijken jullie aan tegen een auto afkomstig uit Duitsland hier kopen? Er staan er genoeg op het moment..

Een heleboel vragen, maar misschien kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

Alvast bedankt!

Dennis.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 30.05.2005 um 22:56 Uhr   


ddgelder schrieb:

Hallo allemaal,

Als nieuw lid hier zal ik me eerst even voorstellen: de naam is Dennis en ik kom uit Den Haag. Altijd al cabrio-rijder geweest (als je eenmaal de tik te pakken hebt..) en nu gevallen voor de SLK.

Heb helaas een slechte ervaring achter de rug met een Toyota MR2 Spyder. Onwijs leuk karretje, ze noemen hem wel de poor-mans-Boxter. Na 60.000 km begaf het motorblok het. Twee maanden en een advocaat verder en de importeur gaf toe dat ze het blok gingen vergoeden. Maar al snel weer ellende. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb m afgelopen vrijdag terug kunnen verkopen aan mn dealer.

En nu dus druk op zoek naar een SLK. Heb al wat proefritjes gemaakt, de 230K heeft de voorkeur maar moet zeggen dat de 200 ook best lekker fel is. Door mn slechte ervaringen twijfel ik alleen heel erg: kopen bij de dealer (SterOcassion), de Bovag handelaar of een particulier die m netjes bij de dealer heeft gebracht. Het valt me op dat de prijzen niet zo veel uit elkaar lopen. Zelfs de verschillen tussen een 97-er en eentje uit 98/99. M'n budget is zo'n 20.000 Euro.. en Duitsland is natuurlijk ook aantrekkelijk, zeker daar bij de dealer. De garantie schijnt door Daimler over te worden genomen in NL.

Wat me vooral zorgen baart is het cardan van de 230. Mijn vader rijdt in een C-klasse, en heeft ook de problemen. Komt dat nu in verhouding veel meer voor bij de 230 als bij de 200? Met andere woorden: waar doe je verstandiger aan?

En hoe kijken jullie aan tegen een auto afkomstig uit Duitsland hier kopen? Er staan er genoeg op het moment..

Een heleboel vragen, maar misschien kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

Alvast bedankt!

Dennis.

Hallo Dennis,

allereerst welkom bij de club!!
De keuze voor de juiste SLK wordt bepaalt door de prijs en zekerheid die je het beste bij een dealer vindt.
Niemand kent de SLK beter als de merkdealer maar dat heeft een prijs!!
Ook wat betreft de zwakke punten.....
Een dealer zal als hij het niet vertrouwt,deze doorstoten naar de handel.
Als advies kreeg ik mee,een op het oog scherpe aanbieding eerst te laten keuren bij een MB-dealer alvorens te kopen!
Een auto invoeren uit Duitsland klinkt interessant,maar alleen rechtsstreeks bij een dealer en bij inruil kan het een bezwaar zijn.
Veel succes bij de juiste beslissing.....
Groeten,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.05.2005 um 23:05 Uhr   
Hoi Richard,

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas staan er weinig SLK-tjes bij de dealers hier in Nederland (die binnen mn budget passen dan..), zeker vergeleken met de dealers in Duitsland. Hebben jullie al ervaring met de EuroGarantie van Daimler?

Het laten keuren bij een MB dealer is een goeie tip! Had ik nog niet aan gedacht, zat zelf meer bij de Dekra/ANWB te kijken.

De degelijkheid zit inderdaad wel goed. Heb zelf 4 jaar in een C-klasse gereden, het is bijna niet stuk te krijgen. Da's wel wat anders als mn Toyo... Ik ga weliswaar wat ouder rijden, maar daar merk ik (hopelijk) niet veel van..

Dennis.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 30.05.2005 um 23:13 Uhr   


ddgelder schrieb:

Hoi Richard,

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas staan er weinig SLK-tjes bij de dealers hier in Nederland (die binnen mn budget passen dan..), zeker vergeleken met de dealers in Duitsland. Hebben jullie al ervaring met de EuroGarantie van Daimler?

Het laten keuren bij een MB dealer is een goeie tip! Had ik nog niet aan gedacht, zat zelf meer bij de Dekra/ANWB te kijken.

De degelijkheid zit inderdaad wel goed. Heb zelf 4 jaar in een C-klasse gereden, het is bijna niet stuk te krijgen. Da's wel wat anders als mn Toyo... Ik ga weliswaar wat ouder rijden, maar daar merk ik (hopelijk) niet veel van..

Dennis.

Hoi Dennis,

Kijk op http://www.mercedes.nl voor occassions met dealergarantie!
Dit weekend had ik ook een slechte ervaring met een Bovag-bedrijf.
Toch kan je het treffen.....maar als je voor zekerheid gaat,kan je beter een ouder exemplaar bij de dealer kopen,dan een jonger exemplaar bij een handelaar!!
Tenzij je weet waar je op moet letten en hem van te voren laat keuren!
Mvrgr,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.05.2005 um 23:35 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 30.05.2005 um 23:45 Uhr ]

Hoi gelder,
Ben jij eindelijk degene die ons kan vertellen hoe de 200k en 230k van elkaar verschillen? Of had je het over de 200 (136pk, zonder kompressor?) Je schrijft dat je verschillende proefritjes hebt gemaakt,...in ieder geval een 200k,... welke nog meer, en hoe vond je de verschillen? Zie overigens ook de discussie in bv: http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=20019&forum=14
En maak dan meteen Richard even wijs dat de verschillen niet zo groot zijn

Ik kijk wel op van je ervaringen met de "Toyo". Ik heb voor ik mijn SLK kocht een hoop auto's overwogen en een MR2 zat ook wel in het rijtje leuke sportieve rodsters,... al ben ik er nooit echt overtuigd van geraakt. Ligt een beetje aan de uitvoering (kleurencombi) ook natuurlijk, en ik heb hem ook weleens langs zien rijden dat je denk, wat een gave kar wel. Blijft leuk spul evengoed, laag, sportief, open,.... en middenmotor, niet?

20,000 euro als maximum prijs wordt lastig als je een kompressor wilt. Tenminste,... een pre-facelift (voor 03-2000) 230K zal voor die prijs is nog wel te vinden. Wil je echter een facelift exemplaar, dan wordt het lastiger voor die prijs. (zie een ander topic hier van iemand van een paar weken terug die het ook had over dat budget). http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=19519&forum=14

Ik ben zelf op zeker gegaan en heb een Ster-occassion gekocht. Het is een prettig zeker gevoel en het geeft ook een uniek gevoel als je er een boekje bij hebt en ziet dat elke paar duizend km er bij diezelfde dealer een beurt is geweest.
Vwb de motor weet ik dus niet wat ik je aan moet raden maar je bent gebonden aan dat budget, dus daar zul je wat door geleid worden. De SLK is nooit ondergemotoriseerd geweest, maar verwacht geen echt spectaculiar vuurwerk van alle motoren (je hebt proefgereden dus je weet inmiddels al een beetje wat je kan verwachten), behalve dan de AMG
Wat ik kan zeggen is dat de 230K, de SLK in het algemeen, geen sprinter is, maar wel heel behoorlijk hard versneld. Zo is een Lotus Elise daarmee bv goed bij te houden op het rechte stuk (zie mijn topicje hierover), om een indicatie te geven!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.05.2005 um 23:50 Uhr   
Hoi groenteboer,

Heb inderdaad in allebei een stukje gereden.. het was maar een proefritje, dus hect er niet al te veel waarde aan. Wat vooral opviel was dat de 230 een stuk rustiger is, en je daardoor al snel boven de maximum snelheid zit. In de 200 voelde het iets meer racey.. vooral omdat de automaat bij flink doortrappen pas bij 6000 toeren schakelde. Beiden waren trouwens automaat.

Ben inderdaad op zoek naar een pre-FL, dus dat moet met zo'n 20 wel lukken lijkt me. De MR2 is inderdaad een middenmotor. Laag, zo'n 145 pk en 900 kilo, dus dat gaat als de brandweer. Lekker stuiteren op de weg... dan is de SLK een luxe comfortabele auto!

Inderdaad jammer dat de MR2 zo slecht is, het is een beetje het probleemkindje van Toyota. Ze zijn er dit jaar dan ook mee gestopt. Was overigens niet de enige.. vooral in de US (waar ie veel verkocht is) zijn sommige al aan hun derde blok toe.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.05.2005 um 00:02 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 31.05.2005 um 00:08 Uhr ]

Mannnn,... dat wist ik niet dat Toyota rommel maakte! Goed/leuk om te weten hoe dat zit dat met die MR2,... gebruiken ze dat blokkie niet in andere modellen ook nog? De Celica bv, en vast nog wel meer? Dan zou je daar ook die problemen verwachten.

Nog steeds is mij niet 100% duidelijk welke je bedoelt met 200, de 200K of de 200 zonder kompressor? Ik ga ervanuit dat je zonder kompressor bedoelt aangezien je op zoek bent naar een pre-facelift en dus waarschijnlijk ook hebt proefgereden in 2 pre-facelift en de 200k dan uitgesloten is.
ardvw28 riep dat ook al vwb dat het performanceverschil LEEK tegen te vallen, 200 tov 230K. De 200 schijnt vooral meer geluid te maken en geeft door het geringere gewicht, en dat geluid dan waarschijnlijk eerder ook een sportiever gevoel. De 230K wordt dan eerder wat getemperd door het hogere gewicht (al is dat verschil eigenlijk best klein, 1170 tegen 1225kg) en de stillere motor die het nogal makkelijk heeft. En laten we eerlijk zijn, de cijfers op papier vd 136pk SLK200 zijn ook best netjes met 9,3sec en 208km/u (handbak cijfers, automaat IETS mindere getallen).

Nougoed, succes met je keuze.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.05.2005 um 00:17 Uhr   
Ach, ondanks de slechte ervaringen wil ik niet zeggen dat Toyota rommel maakt. Het blok (laatste versie die ik in de MR2 had) ligt inderdaad in de hele huidige lijn. Het zijn de bekende VVT-i motoren. Prima dingen, maar niet in de MR2. Het probleem was een vanuit het ontwerp iets te grote boring (vraag me ff niet waar). De Toyo had twee catalysatoren. Een zogenaamde pre-cat die vlak achter het blok zat. Hete olie kwam door de iets te grote boring op het keramische materiaal in de pre-cat. Die ging verpulveren. Verstopte de hoofd-cat. Die ging dichtzitten en door de tegendruk die dan ontstond kwamen de keramische deeltjes in het motorblok terecht. In no time een blok in puin dus. Eerste tekenen zijn verminderde performance. Bij sommigen gebeurde het al na 20.000 km, bij anderen gebeurt het nooit. Koeling schijnt toch ook een probleem te zijn. Vindt het heel jammer, want het was een erg leuke en aparte auto om te zien, maar ben toch wel blij dat ik er vanaf ben...

Heb inderdaad in een 200 en een 230K gereden, beiden pre-FL. Het verschil is inderdaad niet zo heel groot.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 31.05.2005 um 00:27 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 31.05.2005 um 00:35 Uhr ]



ddgelder schrieb:

Heb inderdaad in een 200 en een 230K gereden, beiden pre-FL. Het verschil is inderdaad niet zo heel groot.



Toch weer even reageren, je bedoelt VOOR HET GEVOEL is het verschil niet zo groot
Ik mag toch aannemen dat als je ze naast elkaar zet er wel degelijk een behoorlijk verschil in zit, en dat je met een 200 een Elise voor je wel met grote stappen van je weg ziet rijden (dus zo ook een 230K). Opzich helemaal niet erg natuurlijk, het is waar je voor kiest. In 9,5 sec naar de 100 en top van over de 200 is, in Nederland al helemaal, meer dan genoeg!

En nog even antwoord gevend op de vragen over problemen of kopen van een auto hier uit Duitsland. Ik heb het idee dat de SLK behoorlijk betrouwbaar is. En een auto uit Duitsland lijkt mij geen probleem. Helemaal als je er nog een boekje bij krijgt met stempeltjes, hij er netjes uitziet en je er wat garantie op hebt bijvoorbeeld zie ik absoluut geen bezwaar. Er zijn zelfs bedrijven die het liefst de auto's uit Duitsland halen omdat ze beweren dat mensen daar zuiniger op hun auto's zijn.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 31.05.2005 um 09:07 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ardvw28 am 02.06.2005 um 11:59 Uhr ]


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1034
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.401.675

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm