| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: On the road again |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
User seit 20.01.2011
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
User seit 30.08.2009
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
User seit 18.09.2011
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 21.03.2012 um 18:33 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 21.03.2012 um 21:45 Uhr ]
Ik ben ook weer op de weg hoor met de SLK. Vandaag de APK gehad en daarna ontschorst. Allemaal vlekkeloos verlopen gelukkig. Was de eerste keer dat ik em had geschorst in de alweer 7 jaar dat ik hem heb.
Is eigenlijk best bevallen en zal dit ongetwijfeld komend najaar weer gaan doen. Scheelt toch zo tussen de 250-300 euro aan wegenbelasting. De verzekering laat ik maar gewoon casco doorlopen... en dat is al duur genoeg voor een auto die een half jaar gewoon stil staat in de garage!
Toch, ook na dat half jaar geen meter ermee gereden te hebben... hij startte en reed gewoon zoals altijd, je merkt er niets aan. Ik had verwacht na al die tijd alleen 107 gereden te hebben ik nu toch wel eens enthousiast zou zijn over de rijeigenschappen en kracht van de SLK. En nou is dat van dat kracht ook wel aardig zo, dat ding wil erg goed vooruit. En dat is leuk.
Maar de hele rijervaring blijft toch elke keer weer tegenvallen. Iedere keer als ik een hele tijd er niet mee heb gereden denk ik hoe erg kan het nou zijn, zal me wel die jaren vergist hebben, hij moet gewoon lekker rijden! Dat blijft eeuwig zonde van zo'n mooie auto met zo'n compleet totaalpakket qua performance/cabrio/looks/hardtop/merk/kwaliteit, wat wil een mens nog meer zou je denken. Nou een beetje beleving, prettig schakelen, wat gevoel!
En die belangrijke eigenschappen ontbeert hij nou net helaas.
Het is dat ik hem al 7 jaar heb, hij al bijna uit-afgeschreven is, hij maar 57k km op de teller heeft, in prachtstaat is, hij elk jaar fluitend door de APK komt, en ik weet dat ik hem liever hou dan wat ik er aan geld voor zou krijgen en weer terug voor zou kunnen kopen................. want anders...!
Serieus, een 107 rijdt prettiger en relaxter, schakelt heerlijk, gevoel in het stuur, naja even zien hoe lang ik het met de SLK uithoudt. Ik vermoed nog wel een aantal jaren minimaal evengoed. Je kan niet alles hebben zullen we het maar op houden. En ZO erg is het niet hoor, maar ...je mist gewoon wat.
--
230K, 2000, 6-handbakker (57.500 km) + 107 (20.000 km) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
User seit 03.09.2011
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 03.09.2011
| Geschrieben am 22.03.2012 um 09:49 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
Maar de hele rijervaring blijft toch elke keer weer tegenvallen...... Je kan niet alles hebben zullen we het maar op houden. En ZO erg is het niet hoor, maar ...je mist gewoon wat.
ik ga gedeeltelijk met je mee, de Slk ziet er, tenminste voor mij, beter uit dan dat "ze" rijd. (R170)
en dan bedoel ik vooral de werking van de koppeling, eigenlijk de vertraging in het gaspedaal bij gas geven en dan koppeling laten opkomen, daar moest ik wel erg aan wennen.
gelukkig rij ik elke dak woon-werk verkeer, ben het nu uiteindelijk wel gewend.
maar als het dan mooi weer is, dak eraf, heel verantwoordelijk natuurlijk en met respect voor de mede weggebruikers, over voorne-putten aan het raggen ben,moet ik toch zeggen dat ze toch wel messcherp door de bochten gaat, en het een genot is om erin te zitten en dat het na jaren motorrijden, toch aardig in de buurt daarvan komt!
zo en nu van het mooie weer genieten!
--
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an marco-in-zijn-slk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
User seit 12.01.2012
| Geschrieben am 22.03.2012 um 12:11 Uhr  
|
marco-in-zijn-slk schrieb:
maar als het dan mooi weer is, dak eraf, heel verantwoordelijk natuurlijk en met respect voor de mede weggebruikers, over voorne-putten aan het raggen ben,moet ik toch zeggen dat ze toch wel messcherp door de bochten gaat, en het een genot is om erin te zitten en dat het na jaren motorrijden, toch aardig in de buurt daarvan komt!
zo en nu van het mooie weer genieten!
--
Misschien kom ik je dan wel een keer tegen Marco, waar op Voorne-Putten rijd jij rond ?? | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Fred230K Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
User seit 16.04.2006
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 03.09.2011
| Geschrieben am 23.03.2012 um 08:48 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
Goh nee messcherp bochtenwerk en R170 zijn 2 dingen die ik nou bepaald niet bij elkaar vind passen! Apart dat je dat vindt. Wat is je autohistorie? En/of is er bij jou wellicht eea aangepast qua ophanging?
of er iets aangepast is aan de ophanging weet ik niet, ze is wel snoeihard afgeveerd, iedere kiezelsteen voel ik liggen.. maar ik ben in ieder geval niet ontevreden over de wegligging. (zitten wel brede sl velgen onder)
ik vind het een feest om door snel op elkaar volgende bochten te rijden, en dan mis ik echt geen bocht.
geen last van banden die glijden, of een auto die de ingezette koers niet vast kan houden
insturen, gas erop en gaan!
maar misschien ben ik wel snel tevreden, ben geen jeremy clarkson,
en mijn autohistorie? hele degelijke gezinsauto's, sportiefste wat ik ooit had was een opel manta, maar dat is alweer een tijdje terug...toen had ik volgens mij nog haar op mijn kop,
--
| Antworten
Antworten mit Zitat
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 03.09.2011
| Geschrieben am 23.03.2012 um 09:10 Uhr  
|
Misschien kom ik je dan wel een keer tegen Marco, waar op Voorne-Putten rijd jij rond ??
ja waar niet?
dijkjes genoeg dacht ik zo..
dit is wel een gaaf stukje, de peltensedijk in brielle, liggen tegenwoordig gewoon kerbstones! wel uitkijken voor fietsers als je het gas erop zet...
kijk anders ff op googlemaps.
en misschien zijn we elkaar al een keer tegengekomen.. kom regelmatig in hellevoet.
--
| Antworten
Antworten mit Zitat
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1672 Mitglieder: 0 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |