Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 08.02.2012 um 21:06 Uhr  
| Heb je net de wagen weer tiptop in orde, nieuwe luchtmassameter erin, krijg je een ree voor je kiezen Vanochtend om zeven uur, gelijk wakker dus!
Gelukkig vallen aanrijdingen met wild onder het natuurpakketje van de verzekering. Dat was een flinke meevaller. Verder lijkt de schade met name kosmetisch (zie onderstaande plaatjes), de auto rijdt normaal. Wel komt er een licht sissend geluid uit het ventilatierooster links naast het stuur, of de blower/airco nu uitstaat of niet. Bij meer gas geven is het sissen weg. Geen idee wat dat kan zijn. Vrijdag afleveren voor herstelwerkzaamheden...
Groeten Peter
PS: ik weet dat het veel mensen hier al pijn doet om een SLK onder de pekel te zien, zelfs zonder schade. Mijn oprechte excuses
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 15.11.2007
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 15.11.2007
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Diplomforenuser
User seit 22.04.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
User seit 03.09.2011
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 08.02.2012 um 21:30 Uhr  
| Ja logische vraag, hoe is het met het reetje (nee niet de jouwe, dat zal wel goed zijn)
Leeft die daarna nog, al gauw op zijn minst kreupel zou je denken en dat houdt dan ook direct in geen levenskans meer.
Waar lopen die dingen nog op de weg, zijn toch wel aardig weg-geasfalteerd en gebouwd inmiddels in NL?
--
230K, 2000, 6-handbakker (57.500 km) + 107 (20.000 km) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 08.02.2012 um 21:30 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Blitzen Benz am 08.02.2012 um 21:31 Uhr ]
Ja, het had inderdaad flink slechter uit kunnen pakken. Het beest is ook niet op de motorkap of voorruit gekomen, maar zwiepte gelijk de andere berm in. Ging met circa 50-60kmh denk ik.
Omdat ik niet direct kon stoppen heb ik de ree niet meer gezien. Wel met de politie gebeld, en er zou iemand komen om het arme dier naar de eeuwige jachtvelden te helpen...
Plaats delict was Leuvenheim, nabij Brummen (Gelderland). | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 08.02.2012 um 21:37 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 08.02.2012 um 21:40 Uhr ]
Ik vind het trouwens nogal wat dat jullie met de SLK (R170) op de weg zitten met dit weer.
De SLK is totaal gevoelloos, dus je weet nooit wat ie doet en waar de grens ligt, en dat icm de achterwielaandrijving en de redelijk brede banden,... wat een drama moet dat zijn.
Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren hoe ik eens, het ene jaar dat ik hem als enige auto had, een bochtje om ging in de winter en het verraderlijk glad was blijkbaar. Al ging ik stapvoets, toch ging hij ineens zijwaarts glijden en stopte GODZIJDANK een aantal cm's voordat het portier het betonnen paaltje zou raken en ik waarschijnlijk een paar duizend euro armer en een schadeauto rijker zou zijn geweest.
Nee een 107-tje is een STUK fijner in dergelijk weer (wel gevoel, voorwielandrijving, hele smalle bandjes en heel voorspelbaar) en scheelt ook nog eens een hoop benzine e.d.
Een aanrader zo'n combinatie, en volgens mij nauwelijks duurder dan de R170 alleen, als je in de wintermaanden de SLK schorst voor de MRB. Maargoed, ook niet in alle gevallen handig waarschijnlijk...
--
230K, 2000, 6-handbakker (57.500 km) + 107 (20.000 km) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 15.11.2007
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
User seit 03.09.2011
| Geschrieben am 08.02.2012 um 21:57 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
Ik vind het trouwens nogal wat dat jullie met de SLK (R170) op de weg zitten met dit weer.
De SLK is totaal gevoelloos, dus je weet nooit wat ie doet en waar de grens ligt, en dat icm de achterwielaandrijving en de redelijk brede banden,... wat een drama moet dat zijn.
nee, man geweldig juist!!
oke dat is dan ook weer overdreven.. jaren met de motor naar mijn werk gegaan, das pas spannend!!
maar inderdaad het is af en toe wel "eng", reed van de week op een rechte weg in zijn 4 (km of 60 p/u), laat mijn gas los voor de bocht, schakel terug naar zijn 3 en hop daar ging ze, direct dwars op de straat..was gelijk echt wakker, lekker driftend door de bocht... (zat gelukkig niemand naast me op de weg..)
nadeel is gewoon dat de gewichtsverdeling van de auto zo goed is, 50/50, dus op het moment dat je remt of terugschakel op gladde ondergrond heb je gelijk geen grip meer op de achterwielen, en die 245-banden achter helpen ook al niet mee,haha!!
--
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an marco-in-zijn-slk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|