.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Ik zal mij ook maar even voorstellen....
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 10.10.2006 um 00:45 Uhr   
Hallo SLK liefhebbers!

Ik zal mij, na Hans uit Hilversum, nu ook maar even voorstellen.
Mijn naam is Rien, ik ben 48, getrouwd en woon in Arnhem. Ik wil voortaan mijn steentje bijdagen in dit forum. Daarnaast wil ik natuurlijk graag actief deelnemen aan de toertochten en andere bijeenkomsten die regelmatig worden georganiseerd.

Ik heb vorige maand een SLK bestelt bij de MB dealer in Arnhem. Het is uiteindelijk een zilveren (jawel!) 280 geworden met het nieuwe sportpaket en met 7G automaat. Hij (of zij?) wordt afgeleverd in februari 2007.
Ik heb, evenals collega-nieuw-forumlid Hans, een Toyota MR2 uit 2000 gereden. Hij was kanariegeel. Over de MR2 'was' ik toentertijd zeer tevreden over. Ik heb hem in het najaar van 2003 verkocht. Hij kon mij niet meer boeien. Na een paar jaar zonder roadster te hebben geleefd is het toch weer gaan kriebelen. Met een klein verschil: nu wilde ik ook meteen een echte!

Na diverse proefritten van een dag per auto in de SLK 350, SLK 200, SLK 280, Nissan 350Z, Boxster met en zonder S, is het de SLK 280 geworden met nagenoeg alle opties (m.u.v. navi omdat ik dat niet vind thuishoren in een roadster).
Een heerlijke machine die 280 die als een sportwagen rijdt en klinkt (6 cilinder). Zich bij rustig rijden als een gentlemen gedraagt en, als je het echt wil, zich als een bruut over de weg voortbeweegt. Last but not least: de prijs/kwaliteits-verhouding van deze versie klopt helemaal. Zeker met het nieuwe sportpaket.

Even in het kort mijn opgedane ervaringen/indrukken van de overige kanshebbers:
De SLK 200 viel gelijk af: de auto is relatief traag en de motor klnkt nogal rauw. Motor past niet geheel bij het uiterlijk. Een echte instapper dus: wel de looks niet de bijpassende power.
De 350 dan: een echte geweldenaar, die als je maar even tegen het gaspedaal blaast, er vandoor gaat als een raket. Voor mij was de auto hierdoor ietwat te onrustig. Bovendien vond ik het prijsverschil met de 280 groot. Qua geluid is er nauwelijks verschil te merken met de 280. Ze brullen beiden!
De Nissan 350Z: evenals de SLK350 een echte krachtpatser. De besturing en de handling haalt het niet bij de Benzen. Bovendien zitten de knopjes en schakelaars volkomen verkeerd. Het gebruikte materiaal is typisch Japans. Japanse chique zullen we maar zeggen. Het uiterlijk is m.i. onbestemd en van alle stijlkenmerken is wel wat aanwezig.
En dan de Boxsters: prachtig allemaal. Echte sportwagens. Als je er een wil, dan altijd de'S' nemen. De Boxster zonder 'S' is nogal futloos onder de pakweg 4400 toeren. In het toerengeied vanaf 3500 maakt hij een herrie (het eerste halfuur vind je dat nog mooi klinken) waarvan je echt koppijn krijgt. Zeker met de kap dicht. De motor zit 'achter je rug' in hetzelfde compartiment....Dan de 'S': op een of ander manier klinkt deze vriendelijker en daardoor ook acceptabeler. Bovendien heeft deze er ook meer zin in..Dit heeft echter zijn prijs. Dat geldt helaas ook voor de accessoires...... Bij de Boxsters ligt de nadruk op 'sportief' en bij de benzen op 'comfort' en nodigen uit tot relaxed cruisen. Dit laatste mede door hun zeer hoge koppel vanaf ca. 2500 toeren volledig beschikbaar. Dat laatste spreekt mij (persoonlijk) meer aan. Qua materiaalgebruik is het bij de Boxster allemaal wat minder t.o.v. de SLK. Het aanwezige kunststof is ook 'echt' plastik en voelt hard aan. Bijvoorbeeld de plastikhandgrepen in alu-look. De alu verf was er in demo auto's al vanaf aan het brokkelen....Nou ja!
Jullie hebben misschien wel de Z4 gemist in het rijtje hierboven. Welnu, daar heb ik een simpele verklaring voor: Ik moet helemaal niets van BMW hebben. Technisch zeker een zeer goede auto, maar wat daar in rond rijdt.......daar wil ik echt niet mee geassocieerd worden. Oh ja, en dan nog het model zelf....werkt de verantwoordelijke designer nog bij BMW? ....

Vriendelijke groeten uit Arnhem,
Rien

PS: zodra ik mijn SLK heb zal ik zeker wat foto's van de auto op dit forum zetten.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 10.10.2006 um 08:23 Uhr   
Welkom op het Forum, ook Hans.
Lang verhaal maar wel nodig voor de overwogen keuze. Ik hoor het wel vaker dat een Boxter afhaakt bij keuzes in dit sigment.
Een 6 cilinder klinkt altijd geweldig, vind het jammer dat hij niet in de 230 zit.
Wat betreft berijders in een BMW, met MB heb ik dat toch ook wel een beetje, trekhaak voor de betonmolen, taxi, zigeunerauto, turkenbak enz.
Maar er is wel een duidelijk verschil tussen MB en BMW rijders. Het eerste wat een BMW rijder vraagt in de showroom is hoe snel trek hij op en hoe hard gaat ie.

Wanneer krijg je de SLK?

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 10.10.2006 um 10:53 Uhr   


Silver_Arrow schrieb:

Na diverse proefritten van een dag per auto in de SLK 350, SLK 200, SLK 280, Nissan 350Z, Boxster met en zonder S, is het de SLK 280 geworden met nagenoeg alle opties (m.u.v. navi omdat ik dat niet vind thuishoren in een roadster).

De SLK 200 viel gelijk af: de auto is relatief traag en de motor klnkt nogal rauw. Motor past niet geheel bij het uiterlijk. Een echte instapper dus: wel de looks niet de bijpassende power.

Jullie hebben misschien wel de Z4 gemist in het rijtje hierboven. Welnu, daar heb ik een simpele verklaring voor: Ik moet helemaal niets van BMW hebben. Technisch zeker een zeer goede auto, maar wat daar in rond rijdt.......daar wil ik echt niet mee geassocieerd worden.



Wow Rien, wat een verhaal!
Oh ja, welkom uiteraard, altijd leuk om er weer enthousiaste en actieve forumleden bij te hebben.
We zijn geen "officiële" club maar worden bij elkaar gehouden door het forum zeg maar. Als een soort afsplitsing of aanhangsel van het Duitse forum dat het hart van MBSLK vormt.
Gelukkig komen er op het NL-forum ook steeds meer R171's dus ook daarover kunnen we meer en meer meepraten, maar als je echt diepgaande, technische details of uitgebreide gebruikerservaringen wilt hebben kun je ook op het (duits- of bij uitzondering engelstalige) R171-forum terecht.

Er worden ook geen bijeenkomsten of toerritten vanuit de club georganiseerd, maar dat zijn steeds initiatieven vanuit de leden zelf.
In Duitsland zijn ettelijke duizenden SLK-Mitglieder en daar wordt dan ook veel meer georganiseerd. Vanuit Arnhem is Duitsland voor jou relatief makkelijk te bereiken dus je zou voor een toerrit ook best daar eens kunnen kijken.
Maar je krijgt je 280 pas in februari, met een beetje geluk wordt er in NL in het voorjaar weer een toerrit georganiseerd.
Omgeving Arnhem lijkt me trouwens ook prachtig om te toeren .

Een paar opmerkingen n.a.v. jouw bijdrage:

Je mening over de 200 is mijns inziens gelijk een gedeeltelijk antwoord op de vraag van Hans .

Grappig dat je zegt dat je navigatie niet vindt passen in een roadster. Waar baseer je die mening op? Blijkbaar niet omdat je vindt dat een roadster spartaans en zonder enig comfort moet zijn, dan zou je ook geen automaat hebben genomen dunkt me.
Kaartlezen in een (open) roadster lijkt me ook niet echt handig wanneer het nogal waait.

Oef, wat een vooroordelen over BMW!! Ik vond Mercedes vroeger ook maar niks, want wat dáár in rond reed: boeren, taxichauffeurs, marktkooplui, groenteboeren ( )..........
Gelukkig trok ik me daar niks meer van aan toen ik verliefd werd op de SLK . Joh, daar moet je boven staan als je helemaal weg bent van een bepaalde auto! Sterker nog, je zou het imago dat BMW volgens jou heeft kunnen veranderen door er in te rijden! Vooropstaand dat je hem mooi zou vinden natuurlijk. Wat ik betwijfel.

Ik heb vorig jaar ook eens in een Z4 gereden. Ik vind het een prachtige auto, maar ik vond hem toch niet zo bij me passen. Het voelde als een stap terug na de SLK. Op het risico af snobbistisch gevonden te worden moet ik zeggen dat ik de SLK een auto vind met meer klasse. Maar anderszijds is de Z4 misschien sportiever. Ik reed ook slechts de 2,5 liter, niet de 3,0 liter, misschien had de 3,0 liter meer indruk op me gemaakt.

Zo ook mijn proefrit in de Boxster: reed fantastisch en sportief, maar hij is het voor mij net niet, zou dan toch een 911 moeten worden. Dan praat je alleen over een ander budget óf een ouder model. Dat laatste is voor een 911 niet zo'n probleem: ze blíjven mooi en gaan lang mee .

Rien, veel voorpret gewenst met het verheugen op je 280!
Als we voor februari nog een bijeenkomst organiseren (een nieuwjaarsborrel bijvoorbeeld) zou het leuk zijn vast kennis te maken.

Groetjes,
Joke


   

--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 10.10.2006 um 19:09 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 10.10.2006 um 20:20 Uhr ]

Hallo Rien

Namens mij ook van harte welkom op dit forum!!
Een leuk onderbouwd verhaal hoe je tot je keuze gekomen bent en hoop dat je niet teleurgesteld word in je verwachtingen.
Persoonlijk heb ik me nooit laten leiden door meningen van anderen maar je moet je hart volgen en smaken verschillen nu eenmaal.

Een nare eigenschap van mensen is jaloezie en sommige steken dat niet onder stoelen of banken maar daar moet je boven staan.
Geniet alvast van de voorpret en je moet maar zo denken dat als je hem ophaalt het voorjaar al bijna in het verschiet ligt en daarmee de mooie dagen.

Groetjes,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Martin-SLK

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 102
User seit 08.03.2006
 Geschrieben am 10.10.2006 um 20:18 Uhr   
Welkom Rien !
Mooi om weer een nieuw forumlid erbij te hebben.
Goed voor de nodige inbreng.
Prachtig te lezen wat voor een goede en weloverwogen keuze je gemaakt hebt.Een heerlijke wagen en mooi om hem/haar bij een toekomstige meeting te bewonderen.
Groeten !
Martin.

--
SLK200 preFL , AMG styling , Lazulitblau ,leder-quarz-verw. , 17 inch. AMG , Becker.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Martin-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 46
User seit 02.09.2006
 Geschrieben am 10.10.2006 um 20:18 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von mrgeel am 10.10.2006 um 20:19 Uhr ]

Hallo Rien.

Welkom en leuk trouwens dat we een beetje dezelfde ideeen hebben!!!

En dezelfde Kleursmaak!!!

Ik kan het niet laten maar hier 1tje waarvan ik vorige week afscheid van heb genomen.

Groetjes, MRGEEL



   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mrgeel    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 10.10.2006 um 20:33 Uhr   
Ha! Een MR2 heb ik in plaats van de SLK ook nog héél serieus overwogen!
In gedachten had ik hem al gekocht..........

Maar uiteindelijk heeft toch het nagenoeg ontbreken van opbergruimte de balans doe doorslaan naar iets anders.
En dat werd dus de SLK, daar hoefde ik maar één ritje in te maken of ik zei: "Doe deze maar!"

   

--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 10.10.2006 um 20:40 Uhr   
Hans, WELKOM. Goed (uitgebreid) verhaal, dat belooft wat! Ben ik ook altijd goed in,... uitgebreide verhalen. En ben er zelf ook wel gek op, dat eea tenminste een beetje uitgebreid en duidelijk wordt toegelicht.
Heb je echt zulke lange proefritten kunnen maken (een dag per auto??)?
Enige roadsters waar ik in heb gereden zijn een mx5 1.8 en een s2000 en dan dus de SLK230. Maar jouw rijtje is nog wat langer en zeer interessant!
Ik kom ook origineel uit Hilversum, en ben daar opgegroeid dus ken het goed en kom er wel eens, maar dat gaat binnenkort veranderen en zal er dan nog maar sporadisch komen vermoed ik.
Ik herken je verhaal van anderen. De 280 lijkt mij ook de beste keuze. Of ik hem ook zou verkiezen boven de andere auto's die je noemde weet ik niet, maar van de R171's lijkt het mij wel de aantrekkelijkste (prijs-technisch gezien). Wel grappig dat je die Boxster als futloos hebt ervaren beneden de 4400. Dan moet je inderdaad wel erg toerenjagen en gaat het aardig richting een s2000. Daarin ontbrak ook de directe response op het gas. Das puur lange halen maken, en weinig altijd direct paraat in dagelijks verkeer.

Inderdaad rijdt dat lekker, veel koppel in je benzinemotortje. Ik vind dat van mijn SLK230 ook heerlijk. Zelfs onder de 2000 rpm gas in en hij gaat echt lekker meteen. Tis geen toerenmotor, meer koppelmotor. Die 280 zal dat ook wel een beetje hebben, maar dan net iets meer toerderiger met dan nog steeds veel koppel bij lagere toerentallen. Vrij ideaal lijkt me zo. En dan is een 6cil ook effe lekkerder natuurlijk voor het geluid. Maar een Boxster die herrie maakt e je koppijn geeft? Daar kijk ik wel van op.

Mercedes doet het altijd erg goed qua afwerking en geeft echt een gevoel van kwaliteit, luxe en degelijkheid wat je in maar weinig andere auto's vindt. En dan die charme van die Mercedes ster. Ik merk het altijd weer aan anderen wat voor imago dat merk nog steeds heeft, wat een reacties het oproept en in wat voor contexten Mercedes altijd genoemd wordt. Erg leuk en zeker niet negatief.

Ik kreeg mijn SLK ook in februari. Voor het gevoel duurt het dan best lang voor je er eindelijk eens lekker gebruik van kunt maken en het eindelijk warm genoeg is om behaaglijk open te kunnen rijden. En je wilt ook niet je nieuwe auto meteen door de pekel heen loodsen enzo en laat je hem al gauw een tijd stilstaan. Maar ach, dat komt vanzelf goed, helemaal als je een garage hebt (die ik niet heb helaas).

--
230K, 2000, 6-handbakker (36,000 km) + 206GTi (41,600 km)
http://www.nbr.demon.nl

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 10.10.2006 um 20:50 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Ha! Een MR2 heb ik in plaats van de SLK ook nog héél serieus overwogen!
In gedachten had ik hem al gekocht..........

Maar uiteindelijk heeft toch het nagenoeg ontbreken van opbergruimte de balans doe doorslaan naar iets anders.
En dat werd dus de SLK, daar hoefde ik maar één ritje in te maken of ik zei: "Doe deze maar!"

--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*




Joke,

Bij het zien van de MR2 zie ik toch sterke gelijkenis met de Boxster.
De voor en achterkant zijn praktisch even lang en de luchtinlaat voor de middenmotor completeren dit beeld.
Zwart maakt hem helaas wel klein maar de stoelen zien er gelikt uit!!

Groetjes, Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 10.10.2006 um 21:35 Uhr   


ESELKA schrieb:
Mercedes doet het altijd erg goed qua afwerking en geeft echt een gevoel van kwaliteit, luxe en degelijkheid wat je in maar weinig andere auto's vindt.
Mwah. De kunststof delen in mijn interieur (handgrepen, middenconsole) vertonen toch al stevige gebruikssporen. Door de lichte kleur komt het zwart door, dat er kennelijk onder zit.

Overigens heb ik een heel andere overweging gemaakt bij aankoop. Ik had op basis van argumenten al bepaald dat een SLK het meest in aanmerking kwam. Een proefrit gemaakt, belsoten dat ie lekker reed en toen dus gekocht zonder in andere auto's te hebben gereden. Als de SLK bij de proefrit was tegengevallen was een Volvo C70 ook in aanmerking gekomen.

(Ik zocht dus meer een auto om mee te toeren dan een echte sportwagen).

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :587
Mitglieder:    2
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.605.371

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wirst Du zur Fussball-EM eine Deutschland-Deko an Haus oder Wohnung haben?

Ja
Nein, habe ich aber früher gemacht
Nein, habe ich noch nie gemacht
Nein, Fussball interessiert mich nicht

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm