Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 28.05.2010
| Geschrieben am 09.02.2015 um 21:46 Uhr  
| Hallo SLK vriendinnen en vrienden. Ik werd helemaal gek van het zoekerige stuurgedrag. Al een keer de demper vervangen maar dat hielp niet veel. Ineens zag ik op het stuurhuis de moer zitten met daarin een inbusbout. Speling dus aandraaien en het moet weg zijn. Mooi niet het bleef gelijk. Op de brug bij een vriend van mij en maar zoeken naar speling in het hele spul. Niets te vinden en ontevreden weer naar huis. Ineens een ingeving, wat zou er gebeuren als je de bout eens naar buiten draaid. En waarrempel het probleem is opgelost, stuurt strak en geen gezoek meer als je over een streep rijd. Weer helemaal blij dat dit opgelost is. Nu verder met de roestplekjes wegwerken want die steken nu de kop op. Mag ook wel als de SLK al 17 jaar oud is. Wel vorige week nog even met de kap naar beneden over de boulevard van Scheveningen gereden.
Groeten van Bert | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an norfolkline Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 28.05.2010
| Geschrieben am 10.02.2015 um 20:37 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von norfolkline am 10.02.2015 um 20:38 Uhr ]
Hoi Peter. De moer zit bovenop het stuurhuis, als je de stang volgt zie je het vanzelf. Neem een inbussleutel en steek deze in de bout, dan met en passende sleutel of bahco de groete moer losdraaien en de binnenbout (inbus) iets naar links draaien. De grote moer weer vast zetten en even proberen. Kijk uit dat het niet te zwaar gaat want dan komt het stuur niet terug na het maken van een bocht. Wees niet bang want iedereen kan dit doen. Succes hier mee.
dit is niet de foto van mijn SLK maar het lijkt er veel op. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an norfolkline Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 10.02.2015 um 22:39 Uhr  
| Hallo Bert,
bedankt voor de foto !
Heb zelf een '98 dus dat zal elkaar weinig ontlopen.
Mijn auto is niet zoekerig maar heb wel iets speling in 't stuur.
Wie weet misschien verhelpt dit de speling.
Laat van me horen.
groet, Peter
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"SLK (171)16 zomer + (CLK) wintervelgen,
zwart leer+verwarming , lekkere orginele auto. 165000km.
Tourtip: de Bollenstreek
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 05.08.2018 um 08:13 Uhr  
|
norfolkline schrieb:
Hoi Peter. De moer zit bovenop het stuurhuis, als je de stang volgt zie je het vanzelf. Neem een inbussleutel en steek deze in de bout, dan met en passende sleutel of bahco de groete moer losdraaien en de binnenbout (inbus) iets naar links draaien. De grote moer weer vast zetten en even proberen. Kijk uit dat het niet te zwaar gaat want dan komt het stuur niet terug na het maken van een bocht. Wees niet bang want iedereen kan dit doen. Succes hier mee. dit is niet de foto van mijn SLK maar het lijkt er veel op.
Wist je eigenlijk wel waar je aan zit te draaien? Je draait aan de schroef die de stang naar je stuur verlengt of verkort. Je duwt als het ware je stuur verder omhoog of omlaag. Verder heeft het niks met stuurspeling te maken.
Als er speling zit in je stuurhuis moet je het stuurhuis zelf laten reviseren.
Vaak zit er ook speling in de "'umlenk hebel" zoek maar op ebay.
Die zit aan je stuurstang maar percies aan de andere kant als het stuurhuis. Er zit een klein kapje overheen. Enfin staat vast wel omschreven in het duitse deel van het Forum.
Hoop dat je niet straks tegen een boom rijd door dat je dat rubber aan gort draait. Want als je stuurstang straks los is dan kan je sturen wat je wil maar ga je nergens heen.
De stuur inrichting blijft mijns inziens werk voor de specialist.
--
Grussen Ron | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 28.05.2010
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1140
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 52
User seit 27.04.2016
| Geschrieben am 24.08.2018 um 21:31 Uhr  
| Ik had ook de nodige stuurproblemen waarbij het leek alsof er speling in het stuur zat, Na het vervangen van de stuurdemper en nadat de auto opnieuw was uitgelijnd was dit nog niet over. Het bleek uiteindelijk dat de stuurbekrachtingsolie (te) oud was. Er kwam een zwart kleurige olie uit die normaliter helder rood hoort te zijn. Dit heeft het probleem = bij mij althans =opgelost. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Isha Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| |
|