| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Kachel Fan |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
| Geschrieben am 24.05.2012 um 15:51 Uhr  
| Mijne slkers,
Wie kan mij helpen het probleem van mijn kachel op te lossen.
Enigzins anders dan bij anderen slk chauffeurs met het wel bekende problemen van de kachel is ie bij mij een eigen leven aan het lijden, gaat aan, gaat uit, gaat langzaam en dan weer hard etc.
Ik heb de kachel motor er uit gehad schoongemaakt en gesmeerd alles nagekeken, de Koolborstels waren niet versleten en maken goed komtakt.
Middels een 12V voeding aangesloten zonder die beruchte weerstand gaat ie als een speer en moet je de motor goed vasthouden anders vliegt ie van de werkbank af, dus daar is in ieder geval niets mis mee.
Nou lijkt het mij dat de weerstand goed moet zijn anders zou de motor in zijn geheel niet draaien of in ieder geval niet te regelen zijn.
Nou heb ik ook gelezen dat het aan de bediening knop in het Dashboard kan liggen maar die werkt (als de fan wel draait) gewoon goed.
Ik heb de zekeringen bekeken en gemeten ook goed, schiet mij maar lek, ik kom er niet meer uit.
Bedradingsweerstand meten lijkt mij zinloos omdat ik niet weet wat er allemaal nog meer via deze bedrading geschakeld kan zijn.
Weet hier iemand waar ik verder moet zoeken?
Bert
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an galand Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
| Geschrieben am 25.05.2012 um 22:28 Uhr  
| Ha die Bofkont,
Bedankt Voor je advies, ik ga er dan ook wat aan doen.
Ik ga na mijn vakantie over een week of 3 toch maar eens die weerstand vervangen alhoewel ik er aan twijfel of het daar aan ligt want een kapotte weerstand althans dat lijkt mij zo, laat immers niets meer door m.a.w. soms wel en soms niet goed draaien lijkt mij raar kapot is toch kapot?
of er moet als het een bedraden weerstand mocht zijn (weet ik dus niet) een onderbreking in de wikkeling zitten die zo nu en dan wel of geen kontakt maakt.
Afijn ik laat het in iedergeval weten of het probleem hiermee is opgelost.
Eigenlijk zou men moeten weten welke voltages er moeten zijn per stand op het dashboard en dat dan achter die k-t weerstand nameten dan weet je in ieder geval zeker of je weerstand naar de knoppen is en of de totaalwaarde er van maar die gegevens kan ik nergens op het net vinden.
Mocht er hier iemand zij die de waarde(s) wel van die weerstand weet laat het dan even weten want dat scheelt mij en de eventueel andere slk clubleden met het zelfde probleem weer een aantal eurootjes, (die SLK van mij kost al genoeg)
hopelijk foutloos geschreven want ik heb een paar borrels op.
Bert
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an galand Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 143
User seit 17.07.2011
| Geschrieben am 28.05.2012 um 20:59 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von DJ-Pir am 28.05.2012 um 20:59 Uhr ]
Hoi Bert,
Die " weerstand" is eigenlijk een regeltransistor op een koelplaat.
Meestal is het probleem de electronica die op het printje zit wat eraan vastzit, alleen dat is erg slecht te repareren.
ALs je iemand in de buurt hebt met nog een SLK zou ik even een ruilproef doen met de regelmodule dan weet je zeker of hij kappot is.
Groet !
--
My other car is an SLK, het is nog waar ook | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an DJ-Pir Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
| Geschrieben am 15.06.2012 um 18:14 Uhr  
| Hoi Dj,
Ben net terug van vakantie (Limburg) vandaar de late reactie.
Een regeltransistor? wel vreemd maar je kan best wel eens gelijk hebben dat er inderdaad bepaalde schakeling in zit.
Ik vond al dat een (kachel) weerstand zoals het ding zelfs ook door MB zo genoemd word eigenlijk wel een beetje onwaarschijnlijk zeker gezien het formaat met zijn koelribben moet haast wel een complete schakeling zijn.
Even omwisselen met een ander slk daar zit een eigenaar natuurlijk niet op te wachten lijkt mij dus geen optie, ik zal ik t.z.t. maar is een nieuwe kopen en zien wat er dan gebeurt.
Groetjes Bert
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an galand Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
| Geschrieben am 29.06.2012 um 10:35 Uhr  
| Onlangs bij MB Victoria geweest, wat filters bougies etc gehaald.
voor de kachelregelaar vroegen ze maar liefst 170 euro, ik weet even niet of dit incl. of excl. BTW was dus heb ik die maar even niet gekocht.
Ik vraag me dan ook af wat dan het verschil is met die dingen op Ebay daar zag ik ze staan voor 60 en zelfs 28 Euro.
heeft iemand ervaring met de goedkope versies?
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an galand Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1092 Mitglieder: 1 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|