Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 96
User seit 08.04.2008
| Geschrieben am 15.09.2009 um 14:54 Uhr  
| Hallo allemaal,
Deze week is mijn auto zorgvuldig nagekeken voor de APK keuring en helaas afgekeurd. De reden hiervoor is verroeste veerschotels voren. Deze zitten aan de bovenkant van de voorveren. Dit schijnt een Mercedes euvel te zijn en blijkbaar ook bij de SLK.
Ik ben blij dat mijn garage steeds de keuring serieus uitvoert en dit opgemerkt heeft. Helaas gaat het een paar euri kosten om deze te vervangen.
Ik wilde jullie dit ter kennis geven misschien zodat jullie het ook kunnen controleren. Ik ben vergeten een foto te maken...
Groetjes, Ron | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Veldini Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 96
User seit 08.04.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 16.09.2009 um 18:44 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Henk am 16.09.2009 um 18:47 Uhr ]
mmm
Komt wel over als een geval van "afkeurpuntje zoeken" Een deklaag wegkrabben? Typisch hoor.
Ik neem aan dat je SLK in een warme/goed geventileerde garage staat?
Houd ook in gedachten dat dealers het zwaar hebben in deze tijd en iedere vorm van inkomsten ze zeer welkom is.
Wat mij ook opvalt is dat SLK's nog wel eens op de fuseekogels worden afgekeurd. Reparatie is iets van € 600 dacht ik.
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is een SLK af te keuren, maar het zijn veelal relatief jonge wagens die veel in een garage staan, weinig rijden en dus echt niets te lijden hebben. Hoe kun je dan plots een fuseekogel met teveel speling hebben? Rijstijl staat los van het slijten van een fuseekogel, het wegdek waarop je rijdt wel.
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar een afkeur van mijn auto zou als een donderslag bij heldere hemel komen.
Groeten,
Henk | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 96
User seit 08.04.2008
| Geschrieben am 16.09.2009 um 20:29 Uhr  
| Hallo Henk,
Mijn gagarge is goed geventileerd maar zonder verwarming. Het zal zeker kloppen om dingen te zoeken en zodoende geld te verdienen aan reparaties, Toevallig heb ik vorig jaar de eerste keer de fiseekogels moeten wisselen. De onderdelen heb ik via ebay besteld en door een Bosch garage laten monteren. Dat scheelt handen vol geld in vergelijking tot een MB dealer.
Voor de rest ben ik blij dat de auto weer in orde is en weer kan genieten van de ritjes door het limburgse land.
Groetjes, Ron | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Veldini Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 16.09.2009 um 21:57 Uhr  
| Mijn SLK werd door de officeële dealer onderhouden. Ik heb niet het gevoel dat er naar reparaties gezocht werd. Vorig jaar bleek tijdens de keuring dat de fusee gewrichten vervangen moesten worden. Dit bleek geen rede voor het afkeuren van de auto. Dit jaar wel de reparatie uit laten voeren. kosten € 215 vielen achteraf erg mee. Ook andere storingen werden goed en relatief goedkoop verholpen. Onderdelen werden pas vervangen als de oorzaak van de storing daarmee echt verholpen waren. Helaas is de dealer nu failliet.
De SLK dit jaar weer laten keuren. Niet door de MB dealer. De keuring verliep zoals verwacht niet positief. De SLK kwam niet door de keuring omdat de katalisator defect was en de uitlaatgassen niet binnen de norm bleven. Het zelfde euvel ook met de peugeot gehad (toen gelukkig binnen de garantie). Het vervangen van de kat is geen goedkope reparatie .
Problemen met de vering/wegligging wil je niet hebben. Als blijkt dat ze door het zoeken naar een mogelijk foutjes het rijgedrag en de veiligheid garanderen, dan heb ik daar geen probleem mee. De keuze vervangen of repareren wil ik wel zelf nemen.
Groet,
Wim | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 25.09.2009 um 22:29 Uhr  
| De veerschotels en Fuseekogels zijn de kwetsbare punten bij de SLK's.
Heb zelf de fuseekogels moeten vervangen bij 111000 km., dit na afkeur bij APK keuring.Speling meer als 1 mm. Van te voren wel vaak een knarsend/krakend geluid bij de voorwielophanging.
Na vervanging geluid weg. Kosten €85.- excl. montage/BTW
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"16 velgen, zwart leer+verwarming , lekker orginele auto. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 03.10.2009 um 10:15 Uhr  
| Ik heb het vermoeden dat fuseekogels (vaak?) worden gebruikt om geld te verdienen.
Vorig jaar was adviespunt van de APK keurmeester een fuseekogel rechtsvoor.
Was dus reden om hier aandacht aan te besteden, echter was nog geen afkeur.
Dit jaar geen advies over desbetreffende fuseekogel.
Zelfde keurmeester dus dan zet je je vraagtekens hierbij.
Tja
Groet,
Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| |
|