Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 156
User seit 25.05.2005
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 09.02.2007 um 22:56 Uhr  
|
mbslkfreak schrieb:
gister even de slk voor de keuring gehad, was de datum een beetje vergeten, hij moest eigenlijk voor 28 januari gekeurd worden.
dit is mijn eerste keer dat hij afgekeurd is, speling in de beide fuse kogels.
heb er vandaag even twee nieuwe onder gezet, het werk viel me mee en de kosten ook, twee fuse kogels ca. 80 euro.
dus maandag voor de herkansing.
en nu maar hopen dat er geen boete in de bus valt voor het te laat keuren.
groet,
gerben.
--
http://www.gerbenzuur.uwstart.nl
Bij mijn eerste neurt/apk moesten ook de fuse ogels vervangen worden, bij 40.000 km. Schijnt kwaal te zijn bij MB
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 156
User seit 25.05.2005
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 11.02.2007 um 12:47 Uhr  
|
slkalimero schrieb:
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat dat zijn, fuse kogels.
Fuseekogels zijn de punten waarop de voorwielen draaien. Een soort scharnierwerking. Als je naar links of rechts stuurt draaien de wielen ten opzichte van de draagarm waar ze aan vast zitten. Als de wielen star aan de draagarm bevestigd zouden zijn zou dat niet kunnen.
De fuseekogels zitten aan de draagarm, vlak bij het wiel, per wiel één boven en één onder.
Als er speling op de fuseekogels zit zitten ze door slijtage "te ruim" in hun kom. Dan gaan ze rammelen, en de reden dat de auto er bij de APK op afgekeurd kan worden is dat de auto dan niet meer strak en direct stuurt.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, 't is niet echt een technische uitleg geloof ik .
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 11.02.2007 um 21:45 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Fuseekogels zijn de punten waarop de voorwielen draaien. Een soort scharnierwerking. Als je naar links of rechts stuurt draaien de wielen ten opzichte van de draagarm waar ze aan vast zitten. Als de wielen star aan de draagarm bevestigd zouden zijn zou dat niet kunnen.
De fuseekogels zitten aan de draagarm, vlak bij het wiel, per wiel één boven en één onder.
Als er speling op de fuseekogels zit zitten ze door slijtage "te ruim" in hun kom. Dan gaan ze rammelen, en de reden dat de auto er bij de APK op afgekeurd kan worden is dat de auto dan niet meer strak en direct stuurt.
--
*ALLES IS RELATIEF!*
Is die slijtage niet mede veroorzaakt door de slechte staat van de wegen zoals verkeersdrempels ed.?
Natuurlijk kan je er zelf ook veel aan doen door niet stilstaand je voorwielen te draaien maar pas wanneer je langzaam de auto laat rollen.
Groetjes,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 11.02.2007 um 21:51 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Natuurlijk kan je er zelf ook veel aan doen door niet stilstaand je voorwielen te draaien maar pas wanneer je langzaam de auto laat rollen.
Als je (achteruit) inparkeert zul je vaak wel moeten!
Bij ons kom je bijvoorbeeld echt niet in één draai vanuit de straat achteruit de oprit op hoor! .
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 11.02.2007 um 22:01 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 11.02.2007 um 22:06 Uhr ]
Cabrio-fan schrieb:
road-ster schrieb:
Natuurlijk kan je er zelf ook veel aan doen door niet stilstaand je voorwielen te draaien maar pas wanneer je langzaam de auto laat rollen.
Als je (achteruit) inparkeert zul je vaak wel moeten!
Bij ons kom je bijvoorbeeld echt niet in één draai vanuit de straat achteruit de oprit op hoor! .
--
*ALLES IS RELATIEF!*
Zal ik je een tip geven......
Draai je wielen vlak voordat ze de stoep raken de andere kant op!!!
Ik kreeg het voor elkaar op op deze wijze in twee keer te keren op een niet te brede rijbaan tijdens de opleiding......
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 11.02.2007 um 22:05 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 11.02.2007 um 22:08 Uhr ]
Trouwens dat schiet me nog te binnen......
Als je achteruit gaat inparkeren heb je ongeveer anderhalve wagenlengte nodig terwijl je bij vooruit inparkeren drie wagenlengtes nodig hebt!
Dit komt omdat je achteruit scherper kan insturen..........
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|