.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Traction controll niet uit te schakelen? En wat doet die ESP etc nou?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 27.12.2005 um 19:50 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 27.12.2005 um 19:52 Uhr ]

Ik ging ervan uit dat bij het indrukken van ESP knopje op middenconsole de trac controll ook uitgeschakeld zou worden,... had dit alleen nooit echt getest. Paar dagen terug tijdens een rit op vochtig wegdek dacht ik toch es kijken,... maar mooi dat ie dan nog inhoudt bij plots gas erop en lampje begint gewoon weer te knipperen... Kan het helemaal niet uitgeschakeld worden??
En wat zou die ESP nou moeten doen? de controle over de kracht die er op de wielen onafhankelijk van elkaar gezet wordt?

Ik ben nog steeds wat "beduust" van dat slippartijtje van vanochtend,... liet ie me met al die zgn ingrijpporgrammatjes toch even in de steek bij 10-15km/u !! Volgens mij was me Swiffie bij diezelfde actie veel minder of niet gaan schuiven, de SLK was echt oncontroleerbaar en schoof zo opzij. Wat zit er nou nog meer op? BAS ofzo? Nog mer afkortingen waar je geen donder aan hebt??

--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 30k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 27.12.2005 um 20:05 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 27.12.2005 um 20:14 Uhr ]



groenteboer schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 27.12.2005 um 19:52 Uhr ]</font>

Ik ging ervan uit dat bij het indrukken van ESP knopje op middenconsole de trac controll ook uitgeschakeld zou worden,... had dit alleen nooit echt getest. Paar dagen terug tijdens een rit op vochtig wegdek dacht ik toch es kijken,... maar mooi dat ie dan nog inhoudt bij plots gas erop en lampje begint gewoon weer te knipperen... Kan het helemaal niet uitgeschakeld worden??
En wat zou die ESP nou moeten doen? de controle over de kracht die er op de wielen onafhankelijk van elkaar gezet wordt?

Ik ben nog steeds wat "beduust" van dat slippartijtje van vanochtend,... liet ie me met al die zgn ingrijpporgrammatjes toch even in de steek bij 10-15km/u !! Volgens mij was me Swiffie bij diezelfde actie veel minder of niet gaan schuiven, de SLK was echt oncontroleerbaar en schoof zo opzij. Wat zit er nou nog meer op? BAS ofzo? Nog mer afkortingen waar je geen donder aan hebt??

--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 30k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi


Hallo Groent,

Als je de ESP-knop indrukt wil dat niet zeggen dat hij compleet is uitgeschakeld alleen hij reageert iets later en houdt de boel in de gaten......dit geeft hij aan door een knipperend symbool op je dashboard.
De ESP zorgt ervoor dat de auto onder gevaarlijke omstandigheden controleerbaar blijft. Voorbeeld: SLK breekt van achteren uit, meteen wordt het motorvermogen beperkt en linksvoor en rechtsachter het wiel afgeremd waardoor de auto weer in rechte lijn komt.....zelf ondervonden op een ijslaag in een bocht van de weg en reageert sneller dan jij kan denken!!
BAS= een Brake ASSyst wat wil zeggen dat als je een noodstop maakt het systeem dit herkent en de remdruk nog eens met 45 % vergroot omdat onderzoek heeft aangetoond dat mensen in een noodsituatie niet hard genoeg remmen en na verloop van tijd de remdruk verminderen wat kostbare meters kosten.....het verschil tussen schade en veilig tot stilstand komen!

Ciao, Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 27.12.2005 um 20:32 Uhr   
Dat je de ESP zoals Richard zegt niet volledig kunt uitschakelen wist ik niet. Maar tijdens de rijvaardigheidstraining op het RDW-circuit bij Paul Maaskant heb ik het systeem op de "gladde baan" uitgezet en ik ging daarna werkelijk alle kanten op .
Het leuke was dat ik na wat rondjes ook in die omstandigheden de auto aardig onder controle kreeg dus zo'n training is zeker erg nuttig.

Toch denk ik dat ik nu weer even zou moeten wennen als ik nu weer in een slip zou raken. Helaas heb je meestal zo weinig tijd om te wennen .
Dus eigenlijk zou het nog niet zo verkeerd zijn een dergelijke training regelmatig te herhalen. Eigenlijk best in het najaar dus, met het oog op de winter in het vooruitzicht.

Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 27.12.2005 um 20:52 Uhr   
Had ik ook weles gelezen ergens geloof ik dat het altijd wel in kan blijven grijpen al zet je het uit...

Voor een ieder dit dit binnen nu en korte tijd leest (nieveel dus) ... over 10 min TopGear BBC2!

--
_____________________________________________
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 30k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 27.12.2005 um 20:59 Uhr   
Nou daar sla je de spijker op z'n kop Joke want volgens mij is dat slipcertificaat 2 jaar geldig maar dat moet ik even nakijken.....

Ciao, Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 27.12.2005 um 21:16 Uhr   


road-ster schrieb:

Nou daar sla je de spijker op z'n kop Joke want volgens mij is dat slipcertificaat 2 jaar geldig maar dat moet ik even nakijken.....



Huh? En wat houdt dat precies in....."twee jaar geldig"?
Je doet het toch voor je eigen lol en veiligheid?
Verandert er dan opeens iets na twee jaar? Is ook volkomen subjectief trouwens: de één weet na een half jaar al niet meer wat hij heeft geleerd, de ander heeft na tien jaar nóg profijt van de training!
Dus hoezo twee jaar geldig!?

Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 27.12.2005 um 23:48 Uhr   
Bij Maaskant moet ook de kassa blijven rinkelen dus na 2 jaar moet je weer komen

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 28.12.2005 um 12:59 Uhr   
Ja, die twee jaar is een beetje vreemd. Ik heb mijn cursus jaren geleden gedaan en kreeg deze zomer een korte democursus in Zandvoort om mensen ervoor warm te maken, maar deed het veel beter dan de onervaren mensen. Misschien ligt het aan het feit dat ik tussendoor nog een motorrijbewijs heb gehaald, waarbij je ook de techniek "in de verte kijken" leert.

Ik wens jullie alvast een sliploos einde van 2005 en een zonnig 2006 !!!

Groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 23.11.2008 um 10:15 Uhr   
Even een oud topic omhoog schoppen.

Bij het bekijken van interieurfoto's van slk's (R170) viel me op dat sommigen een knopje op de middenconsole hebben met 'ESP Off' anderen hebben datzelfde knopje, maar dan staat er 'ASR Off' op. Tenslotte zijn er ook die helemaal niet zo'n knopje hebben.

Hoe zit dat nou? Kon je destijds kiezen of je ASR óf ESP wilde? Ik dacht dat je het beide kon hebben?

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 23.11.2008 um 11:23 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Philip am 23.11.2008 um 11:24 Uhr ]

Volgens mij was er eerst ASR en later ESP. En daar voor niets of als optie.
Bij mij zit er ASR op en is uit te zetten dmv het knopje.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :904
Mitglieder:  11
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.438.862

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon IGeL Leistungen in Anspruch genommen?

Ja, habe ich
Ja, mache ich
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm